Ο Όμιλος Syngenta ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο και το δεύτερο τρίμηνο του 2023.
Οι πωλήσεις για το πρώτο εξάμηνο του 2023 ανήλθαν σε 17,5 δισ. δολάρια, μειωμένες κατά 0,6 δισ. δολάρια ή 3% σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με το εξαιρετικά ισχυρό 2022.
Οι πωλήσεις ήταν αυξημένες κατά 1 τοις εκατό σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες (CER). Το EBITDA για το πρώτο εξάμηνο του έτους ήταν 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια, 7 τοις εκατό χαμηλότερα (-2% σε CER) σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Οι πωλήσεις για το δεύτερο τρίμηνο του 2023 ήταν 8,3 δισ. δολάρια, μειωμένες κατά 0,8 δισ. δολάρια ή 9% (-5% σε CER). Το δεύτερο τρίμηνο του 2023, τα EBITDA ήταν κατά 15% χαμηλότερα από το προηγούμενο έτος (-12% σε CER) και διαμορφώθηκαν σε 1,4 δισ. δολάρια.
Οι πωλήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 επανήλθαν στη συνήθη εποχιακή σταδιοποίηση των προϊόντων Crop Protection και Crop Nutrition, καθώς οι διανομείς και οι λιανοπωλητές μείωσαν τα αποθέματα που είχαν δημιουργηθεί για να αντέξουν τις διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού του προηγούμενου έτους.
Οι πωλήσεις επηρεάστηκαν επίσης από την αύξηση του κόστους κεφαλαίου κίνησης των πελατών σε ένα περιβάλλον υψηλότερων επιτοκίων, με αποτέλεσμα πολλοί συνεργάτες διανομής και αγρότες να θέσουν χαμηλότερα επίπεδα αποθέματος-στόχου.
Η επίδοση αυτή συγκρίνεται με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, κατά την οποία ο Όμιλος πέτυχε ρεκόρ πωλήσεων και κερδών.
Η Syngenta Crop Protection και η ADAMA παρουσίασαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με τα εξαιρετικά ισχυρά τρίμηνα του προηγούμενου έτους.
Η αγορά της Crop Protection, ιδίως στη Λατινική Αμερική, είχε παρουσιάσει επιταχυνόμενη ζήτηση κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 λόγω της ανησυχίας των αγροτών για τις ελλείψεις στον εφοδιασμό, γεγονός που είχε επίσης ως αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους και των τιμών πώλησης.
Ο τομέας των σπόρων αυξήθηκε κατά 9% στα 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Η προγενέστερη σταδιακή καταβολή δικαιωμάτων το 2023, τα οποία πραγματοποιήθηκαν το γ' τρίμηνο του περασμένου έτους, επηρέασε θετικά τις πωλήσεις των σπόρων το β' τρίμηνο του 2023 και θα καταστήσει πιο δύσκολη τη σύγκριση του γ' τριμήνου σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Ο Όμιλος Syngenta στην Κίνα συνέχισε την ανάπτυξή του, επιτυγχάνοντας συνολικές πωλήσεις ύψους 5,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Η MAP, η Πλατφόρμα Σύγχρονης Γεωργίας του Ομίλου Syngenta, αποτέλεσε και πάλι ισχυρό μοχλό ανάπτυξης, βοηθώντας τους αγρότες να εκσυγχρονίσουν τις πρακτικές τους με βιώσιμο τρόπο, ενισχύοντας παράλληλα την ποιότητα των καλλιεργειών και την κερδοφορία των γεωργικών εκμεταλλεύσεων.
Οι πωλήσεις για το MAP αυξήθηκαν κατά 40% σε 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς ο αριθμός των κέντρων MAP αυξήθηκε κατά 151 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σε συνολικά 691 κέντρα.
Ο μέσος όρος των πωλήσεων ανά κέντρο αυξήθηκε κατά 9 τοις εκατό σε ετήσια βάση.
Όλες οι επιχειρηματικές μονάδες επηρεάστηκαν από δυσμενείς συναλλαγματικές επιδράσεις, καθώς το δολάριο ΗΠΑ ενισχύθηκε.
Ο Όμιλος Syngenta συνέχισε να εστιάζει στη βελτίωση της παραγωγικότητας και στην προσαρμογή των τιμών, όπου αυτό ήταν εφικτό, για να συμβάλει στην άμβλυνση των επιπτώσεων του υψηλότερου κόστους.
Το περιθώριο EBITDA του Ομίλου Syngenta το πρώτο εξάμηνο του 2023 ήταν 18,3%, ελαφρώς μειωμένο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Στο τέλος του πρώτου εξαμήνου, οι ψηφιακές λύσεις του Ομίλου έχουν υιοθετηθεί σε πάνω από 230 εκατομμύρια στρέμματα παγκοσμίως με υψηλή ζήτηση από τους αγρότες σε βασικές αγορές.
Syngenta Crop Protection
Οι πωλήσεις της Syngenta Crop Protection μειώθηκαν κατά 5% στα 8,1 δισ. δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Κατά το πρώτο εξάμηνο, οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική αυξήθηκαν κατά 8%- οι πωλήσεις ήταν 3% χαμηλότερες στην Ευρώπη, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή και 4% χαμηλότερες στην Ασία-Ειρηνικό (εκτός Κίνας).
Οι πωλήσεις στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 20 τοις εκατό. Οι πωλήσεις στη Λατινική Αμερική μειώθηκαν κατά 21%, καθώς οι διανομείς και οι λιανοπωλητές μείωσαν τα αποθέματα που είχαν δημιουργηθεί το προηγούμενο έτος. Στη CER, η επιχείρηση αυξήθηκε σε όλες τις περιοχές εκτός από τη Λατινική Αμερική.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η επιχείρηση συνέχισε να εστιάζει στην παροχή καινοτομιών στους αγρότες, εισάγοντας λύσεις με τις πρωτοποριακές τεχνολογίες PLINAZOLIN και TYMIRIUM σε περισσότερες αγορές σε όλο τον κόσμο.
Επίσης, ανακοίνωσε συμφωνία συνεργασίας για την εμπορική διάθεση του Tetflupyrolimet, ενός νέου ζιζανιοκτόνου με νέο τρόπο δράσης για τους καλλιεργητές ρυζιού στην Ασία.
ADAMA
Οι πωλήσεις της ADAMA μειώθηκαν κατά 15% στα 3,0 δισ. δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Κατά το πρώτο εξάμηνο, οι πωλήσεις στην Ευρώπη, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή ήταν κατά 4% χαμηλότερες (+2% σε CER), ενώ στη Λατινική Αμερική ήταν κατά 8% χαμηλότερες.
Οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική ήταν 22 τοις εκατό χαμηλότερες, επηρεαζόμενες κυρίως από το τμήμα Consumer και το τμήμα Professional- οι πωλήσεις στην Ασία και τον Ειρηνικό (εξαιρουμένης της Κίνας) ήταν 16 τοις εκατό χαμηλότερες.
Οι πωλήσεις στην Κίνα ήταν 28 τοις εκατό χαμηλότερες, κυρίως λόγω των χαμηλότερων τιμών των μη γεωργικών υποπροϊόντων.
Η ADAMA καταχώρισε με επιτυχία το Mastercop ACT στην Πολωνία. Το μυκητοκτόνο με βάση το φυσικό χαλκό χρησιμοποιεί την ιδιόκτητη τεχνολογία της ADAMA για την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων με τη μείωση της χρήσης χαλκού ανά εκτάριο κατά 50 τοις εκατό.
Syngenta Seeds
Οι πωλήσεις σπόρων αυξήθηκαν κατά 9% στα 2,5 δισ. δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2023, κυρίως λόγω της αύξησης των τιμών, η οποία κάλυψε το υψηλότερο κόστος.
Την περίοδο αυτή, οι πωλήσεις χωραφιών στην Ευρώπη, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή αυξήθηκαν κατά 14%, η Βόρεια Αμερική κατά 14%, η Ασία-Ειρηνικός (εκτός Κίνας) κατά 16% και η Κίνα κατά 20%. Η Λατινική Αμερική ήταν 18 τοις εκατό χαμηλότερη, περιοριζόμενη από τη διαθεσιμότητα των προϊόντων. Οι πωλήσεις σπόρων λαχανικών αυξήθηκαν ελαφρώς.
Syngenta Group China
Η Seeds εγκαινίασε ένα νέο υπερσύγχρονο Κέντρο Καινοτομίας Ε&Α στη Μάλτα του Ιλινόις, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να φέρει κοντά τους αγρότες και τους ερευνητές της Βόρειας Αμερικής, ώστε να επιταχυνθούν οι εξελίξεις στα προϊόντα και τις υπηρεσίες γεωργικών σπόρων για αυτή τη στρατηγική αγορά.
Όμιλος Syngenta ΚίναΟ Όμιλος Syngenta Group China, που αποτελείται από τις δραστηριότητες του Ομίλου στους τομείς των σπόρων, της προστασίας των καλλιεργειών, της θρέψης των καλλιεργειών, του MAP και της ψηφιακής τεχνολογίας στην Κίνα, πέτυχε πωλήσεις ύψους 5,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αυξημένες κατά 13%, το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Οι πωλήσεις του Ομίλου Syngenta China για την Προστασία Φυτών στο πρώτο εξάμηνο αυξήθηκαν κατά 4%, με την αύξηση των πωλήσεων των τυποποιημένων, επώνυμων προϊόντων να υπεραντισταθμίζει τις χαμηλότερες τιμές πώλησης των μη γεωργικών υποπροϊόντων.Οι πωλήσεις σπόρων αυξήθηκαν κατά 19 τοις εκατό.
Οι πωλήσεις της Crop Nutrition ήταν μειωμένες κατά 7 τοις εκατό, ωστόσο τα επίπεδα κέρδους διατηρήθηκαν.Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι πωλήσεις MAP αυξήθηκαν κατά 40 τοις εκατό σε 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ο αριθμός των κέντρων MAP αυξήθηκε κατά 151 σε σχέση με το προηγούμενο έτος και ανήλθε συνολικά σε 691.
Οι ψηφιακές εφαρμογές MAP έφτασαν πάνω από 2,4 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες, παρέχοντας διαδικτυακά εργαλεία που βοηθούν στον εκσυγχρονισμό των γεωργικών εκμεταλλεύσεων σε όλη την Κίνα.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις