Μετά από μια πλημμύρα, είναι σημαντικό να ελέγξετε προσεκτικά το μηχάνημα για ζημιές. Οι πλημμύρες μπορούν να προκαλέσουν ζημιά σε διάφορα μέρη του μηχανήματος, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών, των ηλεκτρικών, των μηχανικών και των πλαστικών εξαρτημάτων.
Το τεχνικό τμήμα της εταιρίας ΠΑΥΛΟΣ Ι. ΚΟΝΤΕΛΛΗΣ Α.Ε.Β.Ε. σας συμβουλεύει να απευθυνθείτε στο πλησιέστερο επίσημο συνεργείο για ολοκληρωμένο έλεγχο του μηχανήματος
μετά την πλημμύρα.
Για να πραγματοποιήσετε έναν ολοκληρωμένο έλεγχο του μηχανήματος μετά την πλημμύρα, ακολουθήστε τα εξής βήματα:
ΟΔΗΓΙΕΣ
- 1) ΔΕΝ ΒΑΖΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΜΠΡΟΣ ΤΟ ΜΗΧΑΝΗΜΑ ΠΡΙΝ ΕΚΤΕΛΕΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΛΕΓΧΟΥΣ
- 2) ΕΝΤΟΠΙΖΟΥΜΕ ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ, ΣΕ ΠΟΙΟ ΣΗΜΕΙΟ ΕΧΕΙ ΦΤΑΣΕΙ Η ΣΤΑΘΜΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΣΤΟ ΜΗΧΑΝΗΜΑ. Έτσι μπορούμε να καταλάβουμε αν έχει εισέλθει νερό στον κινητήρα ή αν έχει επηρεάσει μόνο περιφερειακά εξαρτήματα του μηχανήματος.
- 3) ΑΦΑΙΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΜΠΑΤΑΡΙΑ.
- 4) ΠΛΕΝΟΥΜΕ ΜΕ ΠΙΕΣΤΙΚΟ ΕΠΙΚΑΘΙΣΕΙΣ ΛΑΣΠΗΣ ΚΑΙ ΞΕΝΑ ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΕΙ ΣΤΟ ΜΗΧΑΝΗΜΑ.
ΜΠΡΟΣΤΙΝΟΣ ΑΞΟΝΑΣ
1) Ελέγχουμε τα λάδια του μπροστινού άξονα και μειωτήρες για ένδειξη νερού στα λάδια, εφόσον έχουμε τρακτέρ FWD. Το νερό μπορεί να εισέλθει από τις τσιμούχες που υπάρχουν στα διάφορα σημεία, ειδικά αν παρουσίαζε κάποια διαρροή λαδιού το μηχάνημα από τα σημεία αυτά. Προσοχή στους εξαερωτήρες, όπου υπάρχουν, γιατί από εκεί εισέρχεται νερό στο διαφορικό, μειωτήρες.
2) Αλλάζουμε όλα τα λιπαντικά.
3) Γρασάρουμε όλα τα σημεία και συνδέσμους για να απωθήσουμε το νερό που έχει εισέλθει στα δαχτυλίδια ακραξονίων, σύνδεσμοι ανάρτησης, supersteer κτλ.
4) Έλεγχος και αντικατάσταση σταυρών μπροστινού άξονα και ρουλεμάν συγκράτησης μπροστινού άξονα. Είναι εξαρτήματα εκτεθειμένα και σίγουρα θα έχουν επηρεαστεί.
5) Καθαρισμός φίσας ποτενσιόμετρου FWD και ότι άλλα ηλεκτρονικά εξαρτήματα υπάρχουν στο σημείο αυτό.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
1) Έλεγχος λαδιού κινητήρα. Εφόσον υπάρχει ένδειξη νερού στα λάδια απαιτείται αντικατάσταση μαζί με το φίλτρο λαδιού.
2) Έλεγχος και αντικατάσταση του φίλτρου αέρος. Εφόσον το φίλτρο αέρος είναι βρεγμένο τότε πιθανόν να έχει εισέλθει νερό στον κινητήρα.
3) Για να αφαιρέσουμε το νερό από τον κινητήρα θα πρέπει να βγάλουμε τα μπεκ και να γυρίσουμε τον κινητήρα αρκετές φορές με εργαλείο ώστε να απωθηθεί το νερό. Η χρήση λιπαντικού σπρέι * στους κυλίνδρους βοηθάει στην απομάκρυνση της υγρασίας.
4) Εξαγωγή μίζας και δυναμό για έλεγχο και καθάρισμα.
5) Έλεγχος σε ιμάντες και τεντωτήρες.
6) Ελέγχουμε ενδεικτικά κάποιες κεντρικές φίσες στην περιοχή του κινητήρα και καθαρίζουμε με σπρέι επαφών*.
7) Ανάλογα με την ποσότητα του νερού που έχει εισέλθει στον κινητήρα μπορεί να χρειαστεί ακόμα και να αφαιρεθεί το κάρτερ για καλύτερο καθαρισμό καθώς και να αλλαχθούν τα λάδια
του κινητήρα για δύο και τρεις φορές μετά την επαναλειτουργία του μηχανήματος.
8) Έλεγχος αν έχει εισέλθει νερό στο intercooler.
9) Έλεγχος αν γυρίζει η τουρμπίνα με το χέρι.
10) Φυσάμε την πολλαπλή εισαγωγής για τυχόν νερό που μπορεί να έχει σε διάφορα σημεία.
ΚΙΒΩΤΙΟ - ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
1) Έλεγχος αν έχει περάσει νερό στα λάδια του κιβωτίου – διαφορικού. Προσοχή στον εξαερωτήρα του διαφορικού. Αλλαγή λάδια και φίλτρα.
2) Γρασάρισμα τα διάφορα σημεία για να απωθηθεί το νερό.
3) Εξαγωγή όπου είναι εφικτό και υπάρχει πρόσβαση των πηνίων από τις ηλεκτροβαλβίδες κιβωτίου για να καθαριστούν με πεπιεσμένο αέρα.
4) Καθαρισμός φισών και καλωδιώσεων με σπρέι επαφών όπου είναι εφικτό.
ΚΥΚΛΩΜΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ
Εφόσον το νερό έχει φτάσει στο ύψος του ρεζερβουάρ, τότε θα έχει εισέλθει νερό μέσα στο ρεζερβουάρ από τον εξαερωτήρα.
1) Αφαιρούμε το πετρέλαιο από το ρεζερβουάρ σε περίπτωση που το δείγμα μας έχει νερό.
2) Φυσάμε με πεπιεσμένο αέρα τις σωληνώσεις.
3) Ίσως χρειαστεί να αλλαχθούν και τα φίλτρα πετρελαίου.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ - ΕΓΚΕΦΑΛΟΙ - ΚΑΜΠΙΝΑ
1) Αφαιρούμε όλες τις φίσες των εγκεφάλων για καθαρισμό με σπρέι επαφών*. Ιδιαίτερα στον εγκέφαλο του κινητήρα.
2) Παρότι οι εγκέφαλοι των τρακτέρ τελευταίας γενιάς παρέχουν προστασία από νερό και υγρασία, υπάρχει περίπτωση όμως να έχει εισέλθει νερό. Για να απομακρυνθεί το νερό από
μία ηλεκτρονική πλακέτα θα πρέπει να τοποθετηθεί το εξάρτημα σε μία σακούλα και να σκεπαστεί με ρύζι παραμένοντας εκεί για 48h προκειμένου να απομακρυνθεί η υγρασία.
3) Οπτικός έλεγχος όλων των εξαρτημάτων εσωτερικά στην καμπίνα.
4) Φυσάμε όλες τις κεντρικές φίσες που υπάρχουν κάτω από την καμπίνα, ιδιαίτερα στα τρακτέρ μεγάλης ιπποδύναμης.
Τέλος, κατά την εκκίνηση του μηχανήματος παρατηρούμε αν εμφανίζονται κωδικοί βλαβών, ελέγχουμε την λειτουργία των φρένων, του συστήματος διεύθυνσης και την λειτουργία του
υδραυλικού συστήματος.
Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία.
Για συνεργείο Θεσσαλονίκης καλέστε 2310-779023 & 2310-779035
Για συνεργείο Αθηνών καλέστε 210-3408713 & 210-3408720
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις