ΚΕΟΣΟΕ: Οι 3 στους 10 καταναλωτές αγοράζουν κρασιά χωρίς αλκοόλ

Στις 11 Ιανουαρίου 2024, η ένωση Bordeaux Families προσκαλεί πελάτες και προσωπικότητες για να ανακαλύψουν τη νέα μονάδα αφαίρεσης αλκοόλ στα κρασιά με απόσταξη κενού. Η μονάδα που λειτουργεί από τις 4 Δεκεμβρίου και εδρεύει στο Sauveterre de Guyenne, μπορεί να αφαιρέσει μερικώς ή πλήρως το αλκοόλ σε 250 hl κρασιού την ημέρα. Η Bordeaux Families επίσης έχει επενδύσει 2,5 εκατομμύρια ευρώ στην επιχείρηση και θα τα χρησιμοποιήσει για την αποαλκοολοποίηση των κρασιών της, καθώς και άλλων παραγωγών, ως υπηρεσία.

“Εκπληκτικά αποτελέσματα”

Το βράδυ της 11ης Ιανουαρίου, η εταιρεία θα προβεί σε γευστική δοκιμή της σειράς προϊόντων nolow (με λίγο ή καθόλου αλκοόλ) που ετοιμάζεται να τοποθετήσει στα ράφια. Υπό την επωνυμία των αφρωδών οίνων Louis Vallon, έχει δημιουργήσει δύο εκδόσεις οίνων χωρίς αλκοόλ, που ονομάζεται το ένα Zéphyr και το άλλο Perles de Louis Vallon. Με την επωνυμία Sauv’Terre, δημιουργεί τρία αρωματισμένα μη αλκοολούχα ποτά με βάση το λευκό, το κόκκινο και το ροζέ. Σε αυτά προστίθενται τρία κρασιά ΠΓΕ Atlantique «χαμηλού αλκοόλ» (9 βαθμοί), ένα merlot, ένα sauvignon blanc και ένα ροζέ, με την επωνυμία Voiles de l'Atlantique.

«Επεκτείνουμε τις υπάρχουσες μάρκες μας σε αυτό το τμήμα nolow. Τα αποτελέσματα είναι εκπληκτικά. Η απόσταξη υπό κενό επιτρέπει τη διατήρηση των ιδιοτήτων των κρασιών βάσης. Προσφέρουμε νέα προϊόντα για διαφορετικές στιγμές ζωής και κατανάλωσης. Τα κρασιά μας 9 βαθμών μπορείτε να τα απολαύσετε κατά τη διάρκεια ενός δείπνου με φίλους και τα κρασιά μας μηδενικού βαθμού ως απεριτίφ», εξηγεί ο Philippe Cazaux, διευθυντής του Bordeaux Families.

«Πρέπει να προσαρμοστείς»

Ήταν το 2019 που ο συνεταιρισμός ξεκίνησε τη συζήτηση για κρασιά μερικώς ή πλήρως αποαλκοολωμένα. «Καθώς η κατανάλωση δεν είναι πλέον τακτική, καταλάβαμε ότι έπρεπε να προσαρμοστούμε», λέει ο Philipe Cazaux. Χρειάστηκαν δύο χρόνια εισφορών πριν αποφασίσουμε να επενδύσουμε σε αυτό το τμήμα, καθώς τα μέλη του συνεταιρισμού είναι πολύ προσκολλημένα στην ποιότητα των κρασιών που παράγει η εταιρεία τους.

Ο συνεταιρισμός Berticot, από την πλευρά του, είναι ήδη παρών σε προϊόντα χωρίς αλκοόλ και υπολογίζει στον Dry January για να ενισχύσει τις πωλήσεις του. Στις αρχές Δεκεμβρίου, ο συνεταιρισμός κυκλοφόρησε ένα δελτίο τύπου που τόνισε ότι ανταποκρινόταν στην πρόκληση του Dry January, «ένα κίνημα που ακολουθείται από το ένα τρίτο των Γάλλων άνω των 18 ετών», με τον Bertic0%t και το No Limit, τα δύο  μη αλκοολούχα κρασιά. «Προχωρούμε σταδιακά σε αυτό το εξειδικευμένο τμήμα», εξηγεί η Chloé Maixandeau, διευθύντρια μάρκετινγκ της Terre de Vignerons. Το 2020, πελάτες του εξωτερικού μας ζήτησαν κρασιά με πολύ χαμηλότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ. Δεν μπορούσαμε να στερηθούμε αυτές τις αγορές που ήταν διαθέσιμες σε εμάς».

“Μετά τη δοκιμή, τα μέλη μας εκτίμησαν τα προϊόντα”

Πριν ξεκινήσει, ο συνεταιρισμός έπρεπε να πείσει τα μέλη του. «Η ποιότητα των κρασιών χωρίς αλκοόλ τους ανησυχούσε», αποκαλύπτει η Chloé Maixandeau. Αφού δοκίμασαν τα προϊόντα που δημιουργήσαμε, τα εκτίμησαν και κατάλαβαν ότι ήταν λογικό να τα πουλήσουμε με την επωνυμία Berticot για να τα κεφαλαιοποιήσουμε με το όνομά μας».

Το Bertic0%t είναι αφιερωμένο στη μαζική διανομή και το No Limit σε εμπόρους κρασιού και CHR. Από την κυκλοφορία τους στο Wine Paris 2023, ο συνεταιρισμός έχει πουλήσει 25.000 μπουκάλια. «Σκεφτόμαστε ένα αφρώδες ροζέ που θα μπορούσε να κυκλοφορήσει το 2024», προσθέτει η Chloé Maixandeau.

Έχουν ήδη πουληθεί 6000 φιάλες από τις 8000

Ο οινοποιός Fabien Revol είναι επικεφαλής ενός κτήματος 20 εκταρίων, πιστοποιημένο βιολογικό από το 1989. Τον Ιούνιο, κυκλοφόρησε ένα βιολογικό ροζέ χωρίς αλκοόλ, 100% Grenache, με αυτό το εμπορικό σήμα. Είναι «η μη αλκοολούχα εκδοχή του μπεστ σέλερ ροζέ Brau Pop With Love», αναφέρει. Από τα 8.000 μπουκάλια που έχει βγάλει, έχει ήδη πουλήσει 6.000. «Επέλεξα ένα μπουκάλι τύπου Βουργουνδίας με ετικέτα που δεν ταιριάζει στους παραδοσιακούς κωδικούς κρασιού», προσθέτει.

Και για ένα άλλο οινοποιείο το Moderato η αγορά ανοίγει. Δημιουργήθηκε το 2020 από τους Sébastien Thomas και Fabien Marchand-Cassagne, αυτή η εταιρεία λάνσαρε τη σειρά «La Cuvée Révolutionnaire» τον περασμένο Νοέμβριο: ένα λευκό, ένα κόκκινο και ένα αφρώδες κρασί χωρίς αλκοόλ, που παράγεται σε 30.000 μπουκάλια για το παραδοσιακό κύκλωμα. Το πρώτο τρίμηνο του 2024, θα προσφέρει το La Cuvée Originale σε λευκό, ροζέ και αφρώδες (που θα αντικαταστήσει την κλασική σειρά) για μαζική διανομή και εξαγωγή.

«Η μελέτη που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία Seeds τον περασμένο Νοέμβριο, σε δείγμα 1000 ατόμων, μας καθησυχάζει. Το 56% των καταναλωτών αλκοόλ δηλώνουν ότι μειώνουν την κατανάλωσή τους ή ότι δεν πίνουν πλέον. Περισσότεροι από ένας στους δύο καταναλωτές δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται πολύ για το κρασί χωρίς αλκοόλ. Στο χέρι μας είναι να καθησυχάσουμε, να προσφέρουμε ποιότητα και να εξηγήσουμε τι είναι αυτά τα κρασιά», εξηγεί ο Sébastien Thomas.
 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις