Προβλήματα δημιουργεί η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα
Τα ναυτιλιακά προβλήματα ταλαιπωρούν και πάλι τη βιομηχανία βαμβακιού και κλωστοϋφαντουργίας, αν και όχι στον βαθμό που υπέφερε η αλυσίδα εφοδιασμού κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού.
Τα έτοιμα προϊόντα θα επηρεαστούν περισσότερο από το ακατέργαστο βαμβάκι, καθιστώντας την κατάσταση ιδιαίτερα επώδυνη για τους εμπόρους και τα εργοστάσια.
Η γεωπολιτική αναταραχή στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας έχει οδηγήσει τις τιμές των πλοίων σε σημαντικά υψηλότερες τιμές τους τελευταίους μήνες, με τις εμπορικές διαδρομές μεταξύ Δυτικής Αφρικής και Ασίας και μεταξύ Ευρώπης και Ασίας να επηρεάζονται περισσότερο.
Άλλες αρνητικές επιπτώσεις περιλαμβάνουν:
* Οι μεγαλύτεροι χρόνοι παράδοσης λόγω της αναδρομολόγησης των πλοίων μπορεί να οδηγήσουν σε καθυστερήσεις και ακυρώσεις παραγγελιών.
* Τα υψηλότερα έξοδα αποστολής θα προστεθούν στον ήδη υψηλό πληθωρισμό.
* Τα προϊόντα θα αργήσουν περισσότερο να φθάσουν στις αγορές - ένα ιδιαίτερα μεγάλο πρόβλημα για τα εποχιακά κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και τα ενδύματα.
* Εάν το υψηλό κόστος ναυτιλίας εξαπλωθεί και σε άλλες περιοχές, θα επηρεαστεί ολόκληρο το εμπόριο βαμβακιού.
Ωστόσο, υπάρχουν δύο θετικές πλευρές:
1) Η βιομηχανία βαμβακιού και κλωστοϋφαντουργίας έχει εμπειρία στο να ξεπερνά τα προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής, όπως έκανε κατά τη διάρκεια του Κόβιντ και του αποκλεισμού της διώρυγας του Σουέζ.
2) Παρά τις προκλήσεις, το παγκόσμιο εμπόριο βαμβακιού έχει αυξηθεί περισσότερο από 10% σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο.