Ο ποταμός Παρανά της Αργεντινής, ένας παγκόσμιος δίαυλος για τα σιτηρά, άνοιξε και πάλι για τη ναυτιλιακή κυκλοφορία την Τρίτη, αφού απελευθερώθηκε ένα προσαραγμένο πλοίο, αν και τα πλοία κλήθηκαν να φορτώσουν λιγότερα σιτηρά, ενώ εκτιμήθηκε η ζημιά στο κανάλι.
Η ναυτιλιακή κίνηση είχε υποστεί εμπλοκή μετά την προσάραξη του πλοίου Clara Insignia, φορτωμένου με σιτάρι, κοντά στο κύριο κανάλι της υδάτινης οδού και την εμπλοκή του για αρκετές ημέρες, μπλοκάροντας το κανάλι κάτω από το ποτάμι από τον λιμενικό κόμβο του Rosario για τα σιτηρά.
Το πλοίο απελευθερώθηκε αργά τη Δευτέρα, αλλά η ναυσιπλοΐα παρέμεινε κλειστή νωρίτερα την Τρίτη, ενώ γίνονταν έλεγχοι στον δίαυλο.
"Η ναυσιπλοΐα έχει πλέον απελευθερωθεί", δήλωσε στο Reuters ο Γκιγιέρμο Γουέιντ, επικεφαλής του ναυτιλιακού λιμενικού επιμελητηρίου, προσθέτοντας ότι έλαβε ειδοποίηση από τις αρχές ότι τα πλοία μπορούν να ανέβουν και πάλι τον Παρανά προς τους τερματικούς σταθμούς του λιμανιού του Ροζάριο.
Όμως, αν και η κυκλοφορία ομαλοποιήθηκε, ο Wade δήλωσε ότι "φορτώνεται με χαμηλότερο βύθισμα πλοίου (μικρότερος όγκος στα πλοία) επειδή το σκάφος εκβάθυνσης εξακολουθεί να εργάζεται για να βελτιώσει το βάθος".
Η Αργεντινή είναι ο κορυφαίος εξαγωγέας επεξεργασμένης σόγιας, ο Νο 3 για το καλαμπόκι και ένας σημαντικός παραγωγός σιταριού. Περίπου το 80% των αγροτικών προϊόντων κατεβαίνει τον ποταμό Παρανά, μια υδάτινη οδό που διέρχεται από τη Βραζιλία, την Παραγουάη, πριν φτάσει στη θάλασσα στην Αργεντινή.
Η ναυτιλιακή κίνηση μέσω του Parana είναι σχετικά μικρή αυτή την εποχή του έτους, καθώς η μεταφορά σόγιας και καλαμποκιού αρχίζει κυρίως γύρω στον Απρίλιο.