Έως και τέλος του έτους οι διαταραχές στο διεθνές εμπόριο λόγω των επιθέσεων των Χούθι

Οι διαταραχές στο διεθνές εμπόριο λόγω της τεταμένης κατάστασης με τη ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα ενδέχεται να συνεχιστούν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, δήλωσε ο επικεφαλής της δανικής ναυτιλιακής εταιρείας Moller-Maersk Vincent Klerk.

Το κυβερνών κίνημα Ανσάρ Αλλάχ (Χούθις) στη βόρεια Υεμένη, το οποίο ελέγχει μεγάλο μέρος των ακτών της Ερυθράς Θάλασσας της Υεμένης, δήλωσε νωρίτερα ότι υποστηρίζει την Παλαιστίνη και ότι προτίθεται να επιτεθεί σε κάθε πλοίο που συνδέεται με το Ισραήλ, καλώντας τις άλλες χώρες να αποσύρουν τα πληρώματά τους από αυτά και να μείνουν μακριά τους στη θάλασσα. 

Παράλληλα, δήλωσαν ότι δεν παρεμβαίνουν στην ελευθερία της ναυσιπλοΐας στην περιοχή και ότι δεν θα αγγίξουν πλοία άλλων χωρών. Εν μέσω των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, ορισμένες εταιρείες αποφάσισαν να αναστείλουν τις μεταφορές μέσω αυτής.

Σε συνέντευξή του στους Financial Times, ο Κλερκ τόνισε ότι οι διαταραχές στο διεθνές εμπόριο λόγω της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα «δεν θα είναι βραχυπρόθεσμες, θα συνεχιστούν τουλάχιστον το δεύτερο εξάμηνο του έτους».

«Δεν είμαστε αισιόδοξοι για την πιθανότητα να πλέουμε μέσω Σουέζ σύντομα», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Maersk, δεν υπάρχουν ακόμη σημάδια αποκλιμάκωσης των εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, με τη διαδρομή που παρακάμπτει το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας να διαρκεί περισσότερο και να κοστίζει στις εταιρείες περισσότερο από τη διαδρομή μέσω της διώρυγας του Σουέζ. 

Αυτή η αύξηση του κόστους των θαλάσσιων μεταφορών θα μπορούσε να οδηγήσει σε πληθωριστικές πιέσεις που θα ήταν δύσκολο να ξεπεραστούν, σύμφωνα με τον Clerc.

Η Maersk είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο, σύμφωνα με κατάταξη της πύλης ναυτιλιακής ανάλυσης Alphaliner. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1904 στο Σβένμποργκ της Δανίας. Επί του παρόντος, δραστηριοποιείται σε 130 χώρες και απασχολεί περίπου 100 χιλιάδες άτομα.
 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις