Όσον αφορά στην ασφαλιστική αποζημίωση, θα “χρειαστεί χρόνος” για να καταλήξουν στο τελικό ποσό που θα πάρει η εταιρεία
«Στράφι» πήγε η πρώτη εξαγωγή ακτινιδίων της σεζόν από τη Νέα Ζηλανδία στην Ευρώπη. Ο λόγος είναι πως τα αμπάρια του ναυλωμένου πλοίου που μετέφεραν τα ακτινίδια Zespri Νέας Ζηλανδίας με προορισμό το Βέλγιο, ήταν γεμάτα με ποντίκια. Η Zespri International Limited είναι ο μεγαλύτερος έμπορος ακτινιδίων στον κόσμο και εξάγει ακτινίδια σε περισσότερες από 50 χώρες.
Σύμφωνα με το fruitbookmagazine μετά την ανακάλυψη, η οποία συνέβη κατά τη διάρκεια ελέγχων ρουτίνας, η Zespri εμπόδισε την πώληση του προϊόντος, καθυστερώντας έτσι την έναρξη της εμπορίας στην Ευρώπη κατά μία εβδομάδα, αναμένοντας την άφιξη ενός δεύτερου φορτίου ακτινιδίων στο λιμάνι του Zeebrugge, στο Βέλγιο.
Ο διευθυντής επιχειρήσεων της Zespri, Jason Te Brake, δήλωσε ότι επιθεωρήθηκαν έως και 2.600 παλέτες, όπως αναφέρει η New Zealand Heral . Προσωπικό έχει επίσης σταλεί στο Βέλγιο για να βοηθήσει στην επίλυση της κατάστασης και έχουν προσληφθεί εξωτερικοί εμπειρογνώμονες για την ασφάλεια των τροφίμων. Ωστόσο, για λόγους ασφάλειας των τροφίμων αλλά και φήμης, η Zespri αποφάσισε τελικά να καταστρέψει ολόκληρο το φορτίο. Πληροφορίες κάνουν λόγο για περισσότερες από 5 χιλιάδες παλέτες με πάνω από ένα εκατομμύριο δίσκους ακτινιδίων Νέας Ζηλανδίας που δεν θα καταλήξουν στην αγορά , αλλά θα μετατραπούν σε βιοκαύσιμο .
«Είναι πλέον σαφές ότι δεν μπορούμε να μετριάσουμε πλήρως τον πιθανό κίνδυνο για την ασφάλεια των τροφίμων και τη φήμη της επωνυμίας με επαρκή βεβαιότητα για την απελευθέρωση οποιουδήποτε φρούτου», δήλωσε ο Te Brake. Η επανεπεξεργασία και η επανασυσκευασία ολόκληρου του προϊόντος θα ήταν μια προκλητική και πολύπλοκη επιχειρησιακή επιχείρηση, που απαιτεί σημαντικούς πόρους και χρόνο. Και ακόμη και τότε δεν θα μπορούσαμε να είμαστε αρκετά σίγουροι ότι θα εξαλείψουμε τον κίνδυνο που σχετίζεται με την παρουσία ποντικών».
Η συνολική αξία του χαμένου προϊόντος συν το κόστος που σχετίζεται με την επανεπεξεργασία και την απόρριψη υπολογίστηκε σε περίπου 19,1 εκατομμύρια ευρώ. Όσον αφορά στην ασφαλιστική αποζημίωση, θα “χρειαστεί χρόνος” για να καταλήξουν στο τελικό ποσό που θα πάρει η εταιρεία.