Καταρρέουν τα ναύλα για τα ρωσικά λιμάνια

Η απαγόρευση της Τουρκίας στις εισαγωγές σιταριού, που ανακοινώθηκε στις 6 Ιουνίου, προκαλεί ανησυχίες για την αναζωογόνηση της αγοράς της Μαύρης Θάλασσας ενόψει της νέας περιόδου σιτηρών, αναφέρει η ASAP Agri.

Η Ρωσία και η Ουκρανία ήταν οι κύριοι προμηθευτές σιτηρών στην Τουρκία, όπου η πρώτη αντιπροσωπεύει περίπου το 70% των συνολικών εισαγωγών σιταριού της χώρας. Έτσι, αυτή η ροή φορτίων ήταν επίσης ο κύριος μοχλός της αγοράς ναύλων στην Αζοφική Θάλασσα και η διακοπή αυτών των προμηθειών προκάλεσε την κατάρρευση των ναύλων από τα ρωσικά λιμάνια.

"Σύμφωνα με φήμες, από τότε που ανακοινώθηκε η απαγόρευση, οι τιμές των ναύλων για τα θαλάσσια-ποτάμια πλοία από την Αζοφική Θάλασσα προς το Μαρμαρά έχουν μειωθεί κατά περίπου 3-5 δολάρια ανά τόνο. Μια τέτοια πτώση των ναύλων στην περιοχή μειώνει το εισόδημα των πλοιοκτητών που δραστηριοποιούνται στα ρωσικά λιμάνια σε αυτό που θα μπορούσαν να πάρουν αν δραστηριοποιούνταν σε άλλα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας", λένε οι αναλυτές.

Τα φορτία από τη λεκάνη της Αζοφικής Θάλασσας παρέμειναν πρόσφατα τα πιο ελκυστικά για τους πλοιοκτήτες στη Μαύρη Θάλασσα. Τον Ιούνιο, ορισμένες αραβικές εταιρείες άρχισαν να προσανατολίζουν τα πλοία τους μακριά από τα ρωσικά λιμάνια εν μέσω σημαντικής πτώσης των ναύλων στην αγορά της Μαύρης Θάλασσας.

Λόγω της κατάρρευσης της αγοράς της Αζοφικής Θάλασσας, όλο και περισσότεροι πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή έχουν αρχίσει να αναζητούν ευκαιρίες σε εναλλακτικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας. Η τάση αυτή προκαλεί μια αξιοσημείωτη εισροή 3-6 χιλιάδων τόνων στην αγορά της Μαύρης Θάλασσας, επισκιάζοντας έτσι οποιαδήποτε σημαντική αύξηση των ναύλων στον τομέα των καυσόξυλων με την έναρξη της νέας περιόδου.
 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις