Αφού σταμάτησε την αλματώδη αύξηση των εισαγωγών οίνου στη Νότια Κορέα, η αγορά εκκαθαρίζει τα αποθέματά της μεσαίας κατηγορίας επιτρέποντας την ανάπτυξη των ακραίων χαμηλών και πολύ υψηλών τιμών.
«Το Soju και τα τοπικά αλκοολούχα είναι κοινωνικά λιπαντικά. Η κρίση της Covid έχει ωθήσει την κατανάλωση στο σπίτι και στο κρασί που σας επιτρέπει να απολαύσετε τον εαυτό σας», αναλύει η Jeannie Cho Lee στις 29 Μαΐου στο Χονγκ Κονγκ.
Ανάλογα με το αν βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο ή μισοάδειο, είτε θα θυμόμαστε ότι η Νότια Κορέα γνώρισε πρόσφατα μία από τις ισχυρότερες εξελίξεις στην κατανάλωση κρασιού στον κόσμο (με τις εισαγωγές να αυξάνονται από 43 σε 77 εκατομμύρια λίτρα και από 259 σε 550 εκατομμύρια δολάρια μεταξύ 2019 και 2021), είτε ότι αυτή η αγορά μόλις κατέρρευσε το 2022 και το 2023 (μειώθηκε πέρυσι στα 56 εκατομμύρια λίτρα στα 510 εκατομμύρια δολάρια). Η πραγματικότητα είναι προφανώς πιο ρευστή, όπως παρουσιάστηκε από την Jeannie Cho Lee, την πρώτη master wine της Ασίας, κατά τη διάρκεια ενός συνεδρίου για την αγορά της Νότιας Κορέας στις 29 Μαΐου στη Vinexpo Asia (Χονγκ Κονγκ).
Για τους αισιόδοξους, η ειδικός θέτει σε προοπτική την ιδέα, για να μην πούμε το όνειρο, ότι η Νότια Κορέα θα είναι μια αγορά όπου το κρασί γίνεται όλο και πιο δημοφιλές: στην πραγματικότητα, το κρασί αντιπροσωπεύει μόνο το 7% της κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών, ακόμα μακριά από τον ηγέτη, το soju, ένα απόσταγμα με βάση το ρύζι που «είναι τόσο φθηνό που μπορείς να το αγοράσεις στην τιμή ενός μπουκαλιού premium νερού σε ένα σούπερ μάρκετ», αναφέρει η Jeannie Cho Lee. Αλλά η master of wine εξηγεί επίσης στους απαισιόδοξους ότι εάν αυτή τη στιγμή βλέπουμε «μια σημαντική κατάσταση υπεραποθέματος στη Νότια Κορέα, καθώς οι εισαγωγείς εκκαθαρίζουν τα αποθέματα θα δούμε μια πιο σταθερή αγορά. Υπάρχουν ακόμη πολλά περιθώρια ανάπτυξης, ιδιαίτερα στο τμήμα premium και μεταξύ των γυναικών για τα λευκά και για τα αφρώδη κρασιά. Οι εισαγωγείς, οι διανομείς, οι έμποροι κρασιών και τα εστιατόρια είναι συγκρατημένα αισιόδοξοι».
Πρέπει να πούμε ότι η αγορά για υψηλής ποιότητας κρασιά εξακολουθεί να αυξάνεται. Και ότι «οι μεγάλοι νικητές είναι τα γαλλικά κρασιά, κορυφαία σε όγκο και αξία, ενώ τα κρασιά της Χιλής αναπτύσσονται στις χαμηλές τιμές» επισημαίνει η master of wine. Δύο ακραίες θέσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη: "σε έναν νεοφερμένο που θέλει να επιτεθεί στην αγορά, θα τον συμβούλευα να επιτεθεί στο χύμα κρασί ή στα κρασιά πολυτελείας, αυτοί είναι οι μόνοι δύο τομείς που έχουν καλή απόδοση αυτή τη στιγμή" αναφέρει ο Ted Ko, ο ιδρυτής του διανομέα κρασιού της Town Wine (με έδρα το Χονγκ Κονγκ).
«Οι καταναλωτές αναζητούν είτε το φθηνότερο είτε το πιο ακριβό», αναφέρει επίσης ο Wayne Choi, αντιπρόεδρος τροφίμων και κρασιού στην αλυσίδα πολυκαταστημάτων Shinsegae, ο οποίος επιβεβαιώνει ότι «μετά την κρίση covid η κορεατική αγορά έχει κρυώσει, αλλά εξακολουθεί να παραμένει η πιο ελκυστική στον κόσμο για υψηλής ποιότητας κρασιά». Για τη μεσαία κατηγορία τα πράγματα είναι πιο δύσκολα. Η τρέχουσα προτεραιότητα των κορεατών επαγγελματιών είναι να αδειάσουν το πλεόνασμα από το βασικό εύρος τιμών, όπου ο ανταγωνισμός μειώνει τις τιμές, αναφέρει ο Ted Ko, αλλά μόλις επιτευχθεί αυτή η εκκαθάριση, ο διανομέας εκτιμά ότι δεν θα υπάρξουν τόσο έντονες πτωτικές διακυμάνσεις. «Ανακάμπτουμε από μια αρνητική τάση» και η κατανάλωση ομαλοποιείται, «οι καταναλωτές που έχουν στραφεί στα κρασιά παραμένουν πιστοί σε αυτό, μη με ρωτάτε γιατί» αστειεύεται ο Ted Ko.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις