Οι αναθεωρήσεις των κριτηρίων τοποθέτησαν τα γαλακτοκομικά και τα ροφήματα φυτικής προέλευσης στην ίδια κατηγορία με τα αναψυκτικά
Η Danone πρόκειται να αφαιρέσει τις ετικέτες Nutri-Score από τα γαλακτοκομικά και φυτικά ποτά που πωλούνται στην Ευρώπη.
Μια από τις πρώτες μεγάλες εταιρείες τροφίμων και ποτών που υπέγραψαν εθελοντικά τις ετικέτες, η Danone δεν είναι ικανοποιημένη με τις αλλαγές που έγιναν στο ευρωπαϊκό σύστημα.
Οι αναθεωρήσεις των κριτηρίων τοποθέτησαν τα γαλακτοκομικά και τα ροφήματα φυτικής προέλευσης στην ίδια κατηγορία με τα αναψυκτικά.
Ο ιδιοκτήτης των Activia και Alpro δήλωσε ότι η αλλαγή δημιουργεί «μεγάλη ασυνέπεια». Θα αφαιρέσει τις ετικέτες από αυτόν τον μήνα.
«Η εξέλιξη αυτή δίνει μια λανθασμένη εικόνα της διατροφικής και λειτουργικής ποιότητας των πόσιμων γαλακτοκομικών και φυτικών προϊόντων, που δεν συνάδει με τις διατροφικές κατευθυντήριες γραμμές για τη διατροφή με βάση τα τρόφιμα στην Ευρώπη», δήλωσε ο γαλλικός κολοσσός στη Just Drinks.
«Οδηγεί σε σύγχυση τους καταναλωτές με διαφορετική βαθμολογία Nutri-Score για προϊόντα που έχουν παρόμοιους διατροφικούς σκοπούς στη διατροφή μας, ενώ βρίσκονται σε διαφορετική μορφή».
Το Nutri-Score, ένα σύστημα χρωματικής κωδικοποίησης της διατροφικής ποιότητας, ξεκίνησε στη Γαλλία το 2017 σε μια προσπάθεια να δώσει στους καταναλωτές μια άμεση κατάταξη ενός προϊόντος σε μια κλίμακα από το Α έως το Ε.
Η Danone έχει χρησιμοποιήσει τις ετικέτες σε προϊόντα που πωλεί σε χώρες όπως η Γαλλία, το Βέλγιο, η Γερμανία και η Ισπανία. Το 2020, η Danone και η Nestlé ζήτησαν να καταστεί υποχρεωτική η χρήση του Nutri-Score, η οποία εξακολουθεί να είναι προαιρετική.
Ωστόσο, οι ετικέτες έχουν αποδειχθεί μη δημοφιλείς σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές. Ορισμένα μέλη της ΕΕ, ιδίως η Ιταλία, έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους στο σύστημα, θεωρώντας ότι οι ετικέτες τιμωρούν άδικα ορισμένα προϊόντα. Τον Ιούνιο, η νέα κυβέρνηση της Πορτογαλίας σταμάτησε τη σχεδιαζόμενη εισαγωγή των ετικετών στην πρόσοψη της συσκευασίας στη χώρα.
Η ΕΕ εργάζεται εδώ και αρκετά χρόνια για την υιοθέτηση ενός ενιαίου συστήματος επισήμανσης σε όλο το μπλοκ, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει καταφέρει να καταλήξει σε συμφωνία μεταξύ των κρατών μελών.
Οι συνήγοροι των καταναλωτών κατέφυγαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να επικρίνουν την κίνηση της Danone.