Σχέδιο Νόμου του ΥπΑΑΤ που αφορά διαδικασίες, μέτρα και κυρώσεις των ΠΟΠ και ΠΓΕ προϊόντων΄΄

Τοποθέτηση της ΠΟΓΕΔΥ στο Σχέδιο Νόμου στην Βουλή δια του προέδρου της.

Ως γενική παρατήρηση είναι ένα νομοσχέδιο που ασχολείται μόνο αποσπασματικά με   διαδικασίες σχετικά  με τα ΠΟΠ και ΠΓΕ προϊόντα και δεν θεωρούμε πως φέρνει κάποια ΄΄ επανάσταση΄΄. Δεν διαφωνούμε επί της αρχής, αλλά το σημείο που νομίζουμε πως πρέπει να γίνουν διορθώσεις είναι το σημείο εμπλοκής των Διευθύνσεων Αγροτικής Οικονομίας κ Κτηνιατρικής (Δ.Α.Ο.Κ) των Περιφερειών και Περιφερειακών ενοτήτων ή όπως κατά περίπτωση ονομάζονται (π.χ περίπτωση της Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου).
Προτείνουμε όπου η εμπλοκή στους ελέγχους των Δ.Α.Ο.Κ είναι δυνητική ή επαφίεται στην ευχέρεια του ΕΛΓΟ να τους εμπλέξει, αυτό να γίνει υποχρεωτικά. Οι ΔΑΟΚ έχουν αφενός τους υπαλλήλους και αφετέρου την τεχνογνωσία για να συμμετέχουν στα κλιμάκια ελέγχου μαζί με τον ΕΛΓΟ και φυσικά γνωρίζουν πολύ καλύτερα απ΄ όλους τα τεκταινόμενα στα όρια της χωρικής τους αρμοδιότητας.  
Τονίζουμε ότι το νομοσχέδιο σε όλα τα άρθρα του ΠΟΥΘΕΝΑ δεν αναφέρει πως οι υπάλληλοι στα κλιμάκια ελέγχου, αλλά και στις υπόλοιπες ελεγκτικές διαδικασίες θα ανήκουν στην     κατηγορία ΠΕ Γεωτεχνικών. Δηλαδή θα μπορούν να κάνουν έλεγχο διμελή κλιμάκια σε ΠΟΠ, ΠΓΕ ή ΕΠΙΠ προϊόντα φυτικής  και ζωικής προέλευσης ( π.χ οίνοι, φέτα, κ.λ.π) που ΔΕΝ θα είναι Γεωτεχνικοί; Αυτό είναι κατανοητό νομίζουμε πως είναι παράλογο και  πρέπει να αλλάξει εντός του νόμου και όχι με κάποια ΚΥΑ ή ΥΑ εφαρμογής.
Συγκεκριμένα οι ανωτέρω αλλαγές πρέπει να γίνουν στα άρθρα με αριθμό τέσσερα (4) και οκτώ (8) και ειδικότερα στα Άρθρο 4 , παρ. 1, δ  και Άρθρο , παρ. 6 όπου πρέπει να γίνει υποχρεωτική η εμπλοκή των υπαλλήλων των ΔΑΟΚ και αυτοί – όπως και του ΕΛΓΟ – να ανήκουν στην κατηγορία ΠΕ Γεωτεχνικών των κλάδων Γεωπόνων και Κτηνιάτρων. 
Τέλος και σε ότι αφορά το άρθρο 20 ΄΄  Μισθολογικά θέματα και αμοιβές της Υπηρεσίας Διαχείρισης Έργων Ταμείου Ανάκαμψης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων  ΄΄ σημειώνουμε τα εξής:
⦁    Συμφωνούμε με την παράγραφο 1 και με το επίδομα που καθιερώνει στους υπαλλήλους της Υπηρεσίας Διαχείρισης Έργων Ταμείου Ανάκαμψης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, που διενεργούν διοικητικές ή επιτόπιες επαληθεύσεις στα έργα που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, αλλά δεν κατανοούμε γιατί μόνο σε αυτούς; Όλοι δηλαδή οι υπόλοιποι υπάλληλοι του ΥπΑΑΤ και δη οι Γεωτεχνικοί, που σηκώνουν το βάρος της εκτέλεσης των προγραμμάτων και των ελέγχων  ανά την Ελλάδα τι ακριβώς κάνουν; Οι συνάδελφοι Γεωτεχνικοί των Περιφερειών που εργάζονται στις ΔΑΟ-ΔΑΟΚ τι διαφορετικό κάνουν; Με λίγα λόγια θεωρούμε πως το συγκεκριμένο επίδομα καλώς δίνεται, αλλά είναι αποσπασματικό και δεν αποδίδει δικαιοσύνη και πρέπει να επεκταθεί στο σύνολο των Γεωτεχνικών του δημοσίου ( ΥπΑΑΤ, Αποκεντρωμένες και Περιφέρειες).
⦁    Σε ότι  αφορά την παράγραφο 2, συμφωνούμε και με αυτήν. Θεωρούμε όμως πρέπει εντός του νόμου και όχι με κάποια ΚΥΑ ή ΥΑ να διευκρινιστεί ότι  αφορά όχι μόνο υπαλλήλους του ΥπΑΑΤ, αλλά και υπαλλήλους των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και Περιφερειών. Ως γνωστόν και αυτοί συμμετέχουν ενεργά ως  μέλη των οργάνων αξιολόγησης, ελέγχου, επαλήθευσης και παρακολούθησης των επενδυτικών σχεδίων για τα έργα και τις δράσεις του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (π.χ δράσης 4.1.5 -Σχέδια Βελτίωσης, Εγκατάσταση Νέων Γεωργών – υπομέτρο 6.1 , κ.λ.π) . Πρόσφατα μάλιστα αποστείλαμε και μία επιστολή στους συναρμόδιους υπουργούς , την με αρ. 1627/9-9-2024  την οποία και καταθέτουμε στα πρακτικά.

 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις