Αξίζει να δούμε σήμερα στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα την τελική ταχύτητα όπως και την αυτονομία τους με οδήγηση σε ιδανικές συνθήκες
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια μπήκαν στη ζωή μας και όπως δείχνουν τα πράγματα θα μείνουν για πολλές ακόμη δεκαετίες. Στα πρώτα βήματά τους ένα από τα βασικά προβλήματα που έχουν να λύσουν οι κατασκευαστές είναι η αυτονομία, η οποία λόγω μπαταριών κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα βελτιωθούν στο μέλλον. Κάθε άλλο, αφού, από το 2023, αναμένονται μεγάλες αλλαγές στο βάρος και στη διάρκεια των μπαταριών, γεγονός που θα δώσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεγαλύτερη τελική ταχύτητα και αυτονομία. Ο τρόπος οδήγησης είναι μόνο ο ένας παράγοντας που καθορίζει την αυτονομία. Η ταχύτητα οδήγησης, η χρησιμοποίηση a/c, μουσικής, φώτων και άλλων παροχών που έχουν να κάνουν με απώλεια ενέργειας μειώνουν την αυτονομία. Από την άλλη η τεχνολογία πάνω σε αυτό το κομμάτι κάνει μεγάλα άλματα, αφού υπάρχουν μια σειρά συστημάτων που ανακτούν την χαμένη ενέργεια από το φρενάρισμα ή από την οδήγηση σε κατηφορικό οδόστρωμα προσθέτοντας έστω και ελάχιστη ενέργεια στην μπαταρία.
Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι οι επιδόσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν ένα μεγάλο κεφάλαιο της ηλεκτροκίνησης. Η επίτευξη της τελικής ταχύτητας συνεπάγεται μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας, άρα μικρότερη αυτονομία. Αν και οι επιδόσεις στη επιτάχυνση είναι εξαιρετικά υψηλές και μεγαλύτερες από αυτές ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εντούτοις η τελική ταχύτητα αποτελεί ακόμη και σήμερα τροχοπέδη στα περισσότερα αυτοκίνητα. Σήμερα ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αναγκάζεται να πηγαίνει με μία συγκεκριμένη ταχύτητα σε διαδρομή εκτός πόλης για να βγάλει την αναμενόμενη αυτονομία.
Αξίζει να δούμε σήμερα στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα την τελική ταχύτητα όπως και την αυτονομία τους με οδήγηση σε ιδανικές συνθήκες, ώστε να βγουν τα πρώτα συμπεράσματα ως προς την χρήση τους στην χώρα μας και πάντα ανάλογα με τις ανάγκες που έχει ο εκάστοτε οδηγός. Όλα αυτά σε συνάρτηση ότι τα σημεία φόρτισης στην Ελλάδα είναι ελάχιστα και βρίσκονται σε νηπιακό στάδιο και οι εξορμήσεις εκτός μεγάλων πόλεων με ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται με φειδώ από τους ιδιοκτήτες τους.
Η τελική ταχύτητα και η αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων στην χώρα μας με αλφαβητική σειρά των μοντέλων είναι:
Audi e-tron: 200 χλμ/ώρα, αυτονομία από 328 χλμ
BMW i3: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 246χλμ
Chevrolet Bolt EV: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 383χλμ
Citroen C-ZERO: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 150χλμ
Hyundai Ioniq Electric: 165 χλμ/ώρα 311χλμ
Hyundai Kona: 167 χλμ/ώρα, αυτονομία από 470χλμ
Jaquar I-Pace: 200 χλμ/ώρα, αυτονομία από 350 χλμ
Kia Soul EV: 145 χλμ/ώρα, αυτονομία από 150χλμ
Kia e-Niro: 155 χλμ/ώρα, αυτονομία από 455χλμ
Mercedes B Class: 160 χλμ/ώρα, αυτονομία από 200χλμ
Mercedes EQC: 180 χλμ/ώρα, αυτονομία από 454χλμ
Mitsubishi i-MiEV: 130χλμ/ώρα, αυτονομία από 170χλμ
Mini Electric: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 270χλμ
Mazda MX 30: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 209χλμ
Opel e Corsa: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 337χλμ
Porsche Taycan: 233 χλμ/ώρα, αυτονομία από 333χλμ
Nissan Leaf: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 255χλμ
Renault Zoe: 135 χλμ/ώρα, αυτονομία από 400χλμ
Seat Mii Electric: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 260χλμ
Skoda CITIGOe IV: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 260χλμ
Smart electric: 125 χλμ/ώρα, αυτονομία από 145χλμ
Tesla Model 3: 225 χλμ/ώρα, αυτονομία από 409χλμ
Tesla Model Y: 217 χλμ/ώρα, αυτονομία από 506χλμ
VW e Golf: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 232χλμ
VW Up!: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 256 χλμ.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ