Το ενδιαφέρον ιδίως φυσικών προσώπων και εταιριών για την είσοδο τους στην νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, αν και δεν είναι μαζικό, εντούτοις κρίνεται ικανοποιητικό, με δεδομένο το υψηλό κόστος της απόκτησης αυτοκινήτων, δίκυκλων και τρίκυκλων, αλλά και ποδηλάτων. Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία της πορείας του προγράμματος, που συνέλεξε το Euro2day.gr, έως τις 26 Οκτωβρίου έχουν υποβληθεί 7.874 αιτήσεις για τη διεκδίκηση επιδότησης αγοράς ηλεκτροκίνητων μέσων μεταφοράς. Μάλιστα, όπως εκτιμάται, το ανοικτό μέχρι της εξάντλησης των πόρων πρόγραμμα, ήδη έχει φτιάξει μία αγορά 39,02 εκατ. ευρώ. Τόσο υπολογίζεται ο τζίρος των πωλήσεων με βάση τις αιτήσεις. Η απορρόφηση των κονδυλίων είναι στα 6,67 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν εγκριθεί περίπου 2.600 αιτήσεις.
Η ακτινογραφία των στατιστικών του πρώτου διμήνου δείχνει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των αιτούντων, (75,12%) ζητά να επιχορηγηθεί για την απόκτηση ηλεκτρικών ποδηλάτων. Δύο είναι οι λόγοι που στρέφεται το ενδιαφέρον (5.915 αιτήσεις) στη συγκεκριμένη κατηγορία: Ο πρώτος έχει να κάνει με την αυξανόμενη τάση των μετακινήσεων με το συγκεκριμένο μέσο μεταφοράς και ο δεύτερος με το υψηλό ποσοστό επιχορήγησης σε σχέση με την αξία πώλησης. Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα χρηματοδοτεί το 40% της δαπάνης με ανώτατο ύψος τα 800 ευρώ.
Για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» έχουν επίσης υποβληθεί 1.418 αιτήσεις ενίσχυσης για την απόκτηση ηλεκτρικών δίκυκλων ή τρίκυκλων. Αντιστοιχούν στο 18,01% των αιτήσεων. Το οικολογικό μπόνους είναι 20% και με ανώτατο ύψος τα 800 ευρώ. Αν κάποιος θελήσει να αποσύρει και το μηχανάκι που διαθέτει τότε έχει όφελος άλλα 400 ευρώ, συνολικά με την επιδότηση έως 1.200 ευρώ.
Το ρεκόρ των αυτοκινήτων
Ο αριθμός των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί για την επιχορήγηση της δαπάνης αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να είναι φαινομενικά χαμηλός, ωστόσο φαίνεται να καταρρίπτει ένα ρεκόρ: Στο πρόγραμμα οι αιτήσεις συνολικά για Ι.Χ. επαγγελματικά van και ταξί ανέρχονται σε 540, ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων την τετραετία ήταν 522. Δηλαδή σε δύο μήνες υπερκαλύφθηκε ο αριθμός των πωλήσεων που έχουν καταγραφεί στη χώρα μας τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Από τις 540 αιτήσεις, οι 501 αφορούν σε Ι.Χ., οι 35 σε επαγγελματικά van και τέσσερις σε αμιγώς ηλεκτρικά ταξί.
Αξίζει να θυμίσουμε ότι για την απόκτηση ηλεκτρικού Ι.Χ. το ποσοστό της επιδότησης για τα οχήματα αξίας έως 30.000 ευρώ είναι 20% και με ανώτατο ύψος τις 6.000 ευρώ. Για τα αυτοκίνητα αξίας 30.001 έως 50.000 ευρώ το ποσοστό ενίσχυσης είναι 15% και το ανώτατο ύψος 6.000 ευρώ. Η υψηλότερη, όμως, επιχορήγηση μπορεί να φτάσει τις 7.500 ευρώ αν συνυπολογιστεί το όφελος των 1.000 ευρώ της απόσυρσης του συμβατικού αυτοκινήτου και των 500 ευρώ της επιδότησης φορτιστή.
Οι αποσύρσεις
Το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» δείχνει, επίσης, να εξυπηρετεί και τους στόχους της ανανέωσης του στόλου των οχημάτων με τα κίνητρα της απόσυρσης που δίνει. Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία, ο αριθμός των αποσύρσεων αυτοκινήτων, δίκυκλων και τρίκυκλων ανέρχεται σε 988. Εξ αυτών τα 681 είναι δίκυκλα και τα 307 αυτοκίνητα. Όπως επίσης διαπιστώνουν οι αρμόδιοι του προγράμματος, το 51% όσων δικαιούνται απόσυρσης απομακρύνουν το παλιό ρυπογόνο όχημα τους.
Η Αττική και τα νησιά
Ο μεγαλύτερος αριθμός των αιτήσεων προέρχεται από την Αττική (2.919) και αντιστοιχεί στο 37,07% του συνόλου. Έπονται τα νησιά με 1.389 αιτήσεις (17,65%) και ακολουθεί η Θεσσαλονίκη με 946 αιτήσεις (12,01%).
Το πρόγραμμα θα είναι ανοικτό και το 2021.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις