Παρότι ο Σεπτέμβριος δημιούργησε προσδοκίες στον κλάδο με μια σημαντική αύξηση των ταξινομήσεων κατά 20,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, ήρθε ο Οκτώβριος για να αποδείξει ότι η ύφεση λόγω της πανδημίας του κορονοϊού ήρθε για να μείνει.
Έτσι, ο Οκτώβριος του 2020 σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019 έφερε 6,9% λιγότερες ταξινομήσεις. Σε απόλυτα νούμερα, περίπου 6.776 καινούρια αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν, έναντι 7.276 πέρυσι τον ίδιο μήνα.
Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι επίσημα νούμερα από την ΕΛΣΤΑΤ και τον ΣΕΑΑ δεν έχουν δοθεί ακόμα, λόγω ενός προβλήματος που παρουσιάστηκε στο μηχανογραφικό σύστημα των υπηρεσιών του υπουργείου Μεταφορών και καθυστέρησε την εκκαθάριση της έκδοσης νέων αδειών κυκλοφορίας.
Κακή εικόνα και στην Ευρώπη
Πτωτικά κινήθηκαν οι ταξινομήσεις ευρωπαϊκών αυτοκινήτων τον Οκτώβριο, μετά την μικρή άνοδο του περασμένου μήνα, καθώς τα μέτρα για τον περιορισμό του δεύτερου κύματος της πανδημίας στην Ευρώπη πλήττει την αυτοκινητοβιομηχανία.
Όπως μεταδίδει το Reuters, σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA, τον Οκτώβριο οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 7,1% σε ετήσια βάση στα 1,13 εκατ. οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τη Βρετανία και τις χώρες του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Ελεύθερου Εμπορίου.
Οι πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης κατέγραψαν αρνητικά αποτελέσματα στις ταξινομήσεις, με τις πωλήσεις στην Ισπανία και στη Γαλλία να καταγράφουν πτώση 21% και 9,5% αντίστοιχα, ενώ στην Ιταλία, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο κατεγράφη πτώση 0,2%, 3,6% και 1,6% αντίστοιχα.
Οι πωλήσεις της Volkswagen Group και της PSA μειώθηκαν κατά 7,5% και 5,3% αντίστοιχα τον Οκτώβριο, ενώ της Renault αυξήθηκαν λίγο, κατά 0,5%.
Πτώση κατέγραψαν οι πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων τον Οκτώβριο, με τις πωλήσεις της BMW να μειώνονται κατά 11,8% και της Daimler κατά 7,2%.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις