Οι CNH, Daimler, DAF, Ford, MAN, Scania και Volvo υπέγραψαν κοινή δήλωση με το Ινστιτούτο Έρευνας για το Κλίμα του Πότσνταμ αυτήν την εβδομάδα, δεσμεύθηκαν να καταργήσουν τα απολιθώματα μέχρι το 2040.
«Η ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050 το αργότερο υπονοεί ότι έως το 2040 όλα τα νέα εμπορικά οχήματα που πωλούνται πρέπει να είναι χωρίς ορυκτά. Και αυτή είναι μια δέσμευση που κάνει η βιομηχανία εμπορικών οχημάτων τώρα για πρώτη φορά », αποκαλύπτει η υπόσχεση.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Scania, Henrik Henriksson, δήλωσε: «Εάν οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές πρόκειται να διατηρήσουν τον ρόλο της στην εξυπηρέτηση της κοινωνίας, πρέπει να απομακρυνθούμε από τα ορυκτά καύσιμα το συντομότερο δυνατό. Όχι μόνο είμαστε πεπεισμένοι ότι είναι απαραίτητο, ξέρουμε ότι είναι δυνατό και είμαστε έτοιμοι να το κάνουμε.»
Η φιλόδοξη δήλωση των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι σύμφωνη με αυτό που έχει περιγράψει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στη νέα της στρατηγική για τη βιώσιμη κινητικότητα, η οποία στοχεύει στο να κυκλοφορήσει οδικώς 80.000 φορτηγά μηδενικών εκπομπών έως το 2030 και όλες οι νέες πωλήσεις να γίνουν πράσινες έως το 2050.
«Αξιόπιστα και αποτελεσματικά οχήματα μηδενικών εκπομπών έχουν ήδη αρχίσει να πλήττουν την αγορά, αλλά θα χρειαστεί να αυξήσουμε γρήγορα τον αριθμό και το εύρος τους τα επόμενα χρόνια», εξηγεί η δήλωση.
Προσθέτει ότι «αυτό θα απαιτήσει μετατόπιση παραδείγματος, απομάκρυνση από τα ορυκτά καύσιμα ως τον κύριο ενεργειακό φορέα το συντομότερο δυνατό» και προειδοποιεί ότι «τα οχήματα μηδενικών εκπομπών δεν θα απογειωθούν όσο το πετρέλαιο παραμένει φθηνότερο».
Οι νέοι κανόνες της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της ευρωβινιέτας για την οδική χρέωση και μια επικείμενη αναθεώρηση της νομοθεσίας για την ενεργειακή φορολογία του μπλοκ, είναι πιθανό να μετατοπίσουν τη βελόνα από τα ορυκτά καύσιμα και προς την ηλεκτρονική κινητικότητα, τα καύσιμα υδρογόνου και χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Η ΜΚΟ καθαρής κινητικότητας Μεταφορές & Περιβάλλον καλωσόρισε τη δέσμευση των αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά προειδοποίησε ότι «δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως δούρειος ίππος για την αύξηση της χρήσης βιοκαυσίμων. Μόνο γνήσιες τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών (όπως μπαταρία και H2) είναι η λύση.»
Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε την Τρίτη από την κοινή επιχείρηση κυψελών καυσίμου και υδρογόνου της ΕΕ, μια εταιρική σχέση ιδιωτικού-δημόσιου τομέα με στόχο την επιτάχυνση της ανάπτυξης αυτών των τεχνολογιών στην αγορά, το υδρογόνο θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο.
Καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα φορτηγά υδρογόνου κυψελών καυσίμου (FCH) μπορούν να καταστούν ανταγωνιστικά ως προς το κόστος έως το 2027, εάν το υδρογόνο μειωθεί στα 6 € / kg, και η μελέτη επισημαίνει επίσης την «υψηλή λειτουργική ευελιξία και σχετικά σύντομο χρόνο ανεφοδιασμού».
Υπάρχουν ακόμα αμφιβολίες σχετικά με τις ηλεκτρικές μπαταρίες και την ικανότητά τους να τροφοδοτούν μεγάλες μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, αν και η εφαρμογή τους σε αστικές διαδρομές και συνοδεία υπερυψωμένων αυτοκινητοδρόμων αποδίδει ισχυρά αποτελέσματα.
Το κόστος υδρογόνου θα πρέπει να μειωθεί με την παροχή, καθώς περισσότεροι ηλεκτρολύτες έρχονται στο Διαδίκτυο. Ποιο είδος υδρογόνου χρησιμοποιείται για τον ανεφοδιασμό οχημάτων θα είναι επίσης κρίσιμο μέρος της συζήτησης, καθώς το «γκρι» και το «μπλε» υδρογόνο χρησιμοποιούν και τα δύο ορυκτά αέρια στις διαδικασίες κατασκευής τους.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις