Τον Ιούνιο του 2021, οι ταξινομήσεις των επαγγελματικών οχημάτων στις αγορές της ΕΕ αυξήθηκαν κατά 12,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Πουλήθηκαν 185.573 επαγγελματικά αυτοκίνητα.
Σημαντική αυξητική τάση που αγγίζει το 36,9% σημειώθηκε κατά την διάρκεια του πρώτου εξάμηνου του 2021, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Το πρώτο εξάμηνο του 2021 πουλήθηκαν 1 εκατομμύριο επαγγελματικά αυτοκίνητα.
Όλες οι κατηγορίες των επαγγελματικών οχημάτων συνέβαλαν θετικά στην ανάπτυξη της αγοράς τον Ιούνιο. Η ζήτηση ήταν μεγάλη στις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, όπου η αύξηση έφθασε το 43,4%. Μόνο δύο από τις τέσσερις βασικές δυτικοευρωπαϊκές αγορές παρουσίασαν θετικά αποτελέσματα, η Γερμανία (+28,5%) και η Ιταλία (+5,3%).
Η ανάλυση των στοιχείων που αφορούν το εξάμηνο δείχνουν ότι οι περισσότερες από τις αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια ποσοστά κέρδους, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών: Ιταλία (+53,7%), Ισπανία (+38,4%), Γαλλία (+36,4%) και Γερμανία (+21,7%).
Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5 τόνους
Οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών σε όλη την ΕΕ αυξήθηκαν ξανά κατά 9,6% τον Ιούνιο, αν και σημειώθηκε μικρότερος ρυθμός ανάπτυξης από τους προηγούμενους μήνες. Η Γερμανία σημείωσε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής (+28,2%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+1,5%). Ωστόσο, οι εγγραφές μειώθηκαν στη Γαλλία (-10,0%) και στην Ισπανία (-4,9%) τον περασμένο μήνα.
Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο, οι πωλήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 38,1% σε 856.926 μονάδες, επωφελούμενοι από τη θετική απόδοση των τελευταίων μηνών. Αυτή η τάση αντικατοπτρίζεται σε επίπεδο χώρας, με τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής να καταγράφουν διψήφια ανάπτυξη: Ιταλία (+ 55,8%), Ισπανία (+ 39,9%), Γαλλία (+ 38,7%) και Γερμανία (+ 23,0% ).
Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) άνω των 16 τόνων
Τον Ιούνιο του 2021, η ζήτηση για νέα βαρέα φορτηγά συνέχισε να επεκτείνεται (+37,1%), συνολικά 21.828 μονάδες καταχωρημένες σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές σημείωσαν σταθερά κέρδη τον περασμένο μήνα -Ιταλία (+ 48,8%), Γερμανία (+ 30,8%) και Ισπανία (+ 26,8%)- ενώ οι πωλήσεις στη Γαλλία μειώθηκαν ελαφρά (-2,1%) σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2020.
Το πρώτο εξάμηνο του 2021, τα νέα βαρέα φορτηγά που πωλήθηκαν στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 39,3% και έφτασαν τις 128.333 μονάδες. Όλες οι μεγάλες αγορές ενοποίησαν τα θετικά τους αποτελέσματα κατά την περίοδο αυτή: Ιταλία (+51,7%), Ισπανία (+42,9%), Γερμανία (+23,2%) και Γαλλία (+19,2%).
Νέα μεσαία και βαριά επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 τόνων
Τον Ιούνιο, αυτή η κατηγορία των φορτηγών είχε επίσης πολύ θετικές επιδόσεις, με τη ζήτηση να αυξάνεται κατά 33,1% σε 26.512 μονάδες στην ΕΕ. Με εξαίρεση τη Γαλλία (-2,3%), όλες οι μεγάλες αγορές συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη του περασμένου μήνα: Ιταλία (+ 41,7%), Γερμανία (+ 29,9%) και Ισπανία (+ 17,7%).
Καθ 'όλη τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2021, η αγορά της ΕΕ για μεσαία και βαριά επαγγελματικά οχήματα επεκτάθηκε κατά 34,1%, με 154.387 μονάδες να πωλούνται συνολικά. Η Ιταλία σημείωσε το υψηλότερο ποσοστό αύξησης των μεγάλων αγορών της ΕΕ (+ 47,6%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+ 32,5%), τη Γαλλία (+ 20,3%) και τη Γερμανία (+ 19,4%).
Νέα μεσαία και βαριά λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων
Οι εγγραφές Ιουνίου για νέα λεωφορεία και πούλμαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν 9,4% υψηλότερες σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Η Γερμανία (+24,0%), η Ιταλία (+23,2%) και η Ισπανία (+18,1%) κατέγραψαν σημαντικά κέρδη τον περασμένο μήνα, ενώ η Γαλλία ήταν η μόνη σημαντική αγορά που σημείωσε πτώση (-14,1%).
Μέχρι στιγμής το 2021, το τμήμα λεωφορείων και πούλμαν της ΕΕ αυξήθηκε κατά 3,2% σε 12.887 μονάδες. Σημαντικό ρόλο έπαιξε η θετική επίδοση του Ιουνίου.