Βελτίωση της ποιότητας του αέρα στην ΕΕ, σύμφωνα με τους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας και του REPowerEU
Το Κοινοβούλιο είναι έτοιμο για συνομιλίες με τα κράτη μέλη σχετικά με την ενίσχυση των στόχων μείωσης των εκπομπών CO2 για νέα βαρέα οχήματα όπως λεωφορεία, φορτηγά και ρυμουλκούμενα.
Την Τρίτη, το Κοινοβούλιο ενέκρινε τη διαπραγματευτική του θέση με 445 ψήφους υπέρ, 152 κατά και 30 αποχές.
Οι ευρωβουλευτές στηρίζουν φιλόδοξους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για τα μεσαίου βάρους και τα βαρέα φορτηγά, συμπεριλαμβανομένων των επαγγελματικών οχημάτων (όπως τα απορριμματοφόρα, οι νταλίκες ή οι μπετονιέρες) και τα λεωφορεία. Οι στόχοι καθορίζονται στο 45% για την περίοδο 2030-2034, 65% για το 2035-2039 και 90% από το 2040.
Συμφωνούν με την πρόταση της Επιτροπής να επιτραπεί η ταξινόμηση αποκλειστικά μηδενικών εκπομπών νέων αστικών λεωφορείων από το 2030 και προτείνουν προσωρινή εξαίρεση (έως το 2035) για τα αστικά λεωφορεία που κινούνται με βιομεθάνιο, υπό αυστηρούς όρους.
Δηλώσεις
Ο εισηγητής Bas Eickhout (Πράσινοι, Ολλανδία) δήλωσε: «Η μετάβαση προς φορτηγά και λεωφορεία μηδενικών εκπομπών είναι καίριας σημασίας όχι μόνο για την επίτευξη των στόχων μας για το κλίμα, αλλά και για καθαρότερο αέρα στις πόλεις μας. Παρέχουμε σαφήνεια σε μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες στην Ευρώπη και σαφές κίνητρο για επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση και το υδρογόνο. Βασιζόμαστε στην πρόταση της Επιτροπής, επεκτείνοντας το πεδίο εφαρμογής των κανόνων και προσαρμόζοντας διάφορους στόχους και δείκτες αναφοράς στην πραγματικότητα, καθώς η μετάβαση κινείται ταχύτερα απ’ όσο περιμέναμε».