Isuzu D-Max : Η δύναμη της εμπειρίας

Του Νίκου Λουπάκη

Από τους βασικούς παίκτες στο χώρο των ελαφρών ανοιχτών φορτηγών, η Isuzu, αξιοποιώντας τα 70 χρόνια εμπειρίας της στην κατασκευή κινητήρων diesel, προσφέρει στον Ελληνα αγρότη, κτηνοτρόφο ή επαγγελματία της υπαίθρου ένα μοντέρνο pick up, με ένα και μοναδικό σύγχρονο πετρελαιοκινητήρα προδιαγραφών Euro5, που τοποθετείται σε πλήθος εκδόσεων προορισμένων να καλύψουν τις πιο διαφορετικές απαιτήσεις σε μεταφορές φορτίου και επιβατών.

Το D-Max μόνο πρωτάρης δεν χαρακτηρίζεται και στην αγορά των pick up. Επιχειρώντας να συνδυάζει τις ανέσεις ενός σύγχρονου ΙΧ με τη δυνατότητα μεταφοράς φορτίου που οφείλει να διαθέτει ως επαγγελματικό όχημα, προσφέρεται σε τρεις τύπους αμαξώματος:  Regular Cab (μονή καμπίνα), Extended Cab (μιάμιση καμπίνα) και Double Cab, δηλαδή διπλοκάμπινο, σε εκδόσεις με την κίνηση στους πίσω (4Χ2) ή και στους τέσσερις τροχούς (4Χ4). Συγκεκριμένα, τα Regular και Extended Cab προσφέρονται και ως 4Χ2 και ως 4Χ4, ενώ τα διπλοκάμπινα D-Max, υπακούοντας στο πνεύμα των καιρών που τα θέλει σε μεγάλο βαθμό να χρησιμοποιούνται ως οχήματα ελευθέρου χρόνου, προσφέρονται αποκλειστικά ως 4Χ4.

Τη μεγαλύτερη καρότσα (μήκος 2.305 mm), όπως είναι φυσικό, διαθέτει το Regular Cab, ενώ τη μικρότερη (μήκος 1.552 mm) το Double Cab που όμως σε αντιστάθμισμα προσφέρει θέσεις για πέντε επιβάτες. Στο ενδιάμεσο συναντάμε το Extended Cab με καμπίνα μήκους 1.795 mm. Το ωφέλιμο φορτίο φτάνει, ανάλογα με την έκδοση, μέχρι τα 1.155 κιλά.

Δυνατός κινητήρας

Ολες οι εκδόσεις διαθέτουν τον ίδιο κινητήρα diesel 2,5 λίτρων με υπερπλήρωση (Turbo) 2 σταδίων, κίνηση του εκκεντροφόρου με καδένα και φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδών (DPD), ο οποίος αποδίδει 163 ίππους και 400Nm ροπής σε ένα ευρύ φάσμα στροφών, χαρακτηρίζεται δε από περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου (τυποποιημένη κατανάλωση μικτού κύκλου: 7,3 lit./ 100 km)

Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται είτε με 6-τάχυτο χειροκίνητο είτε με 5-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο διαθέτει και σειριακή λειτουργία. Ο συνδυασμός αυτός έχει ως αποτέλεσμα το ρυμουλκούμενο φορτίο να φτάνει τα 3.500 κιλά.

Χτισμένο σε πλαίσιο τύπου «σκάλας», το D-Max διαθέτει ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός, ενώ πίσω ακολουθείται η παραδοσιακή και ανθεκτική επιλογή του άκαμπτου άξονα, που στην περίπτωσή μας συνδυάζεται με φύλλα σούστας.

Πλούσιος εξοπλισμός

Στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας συναντάμε μια σειρά ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπως το Ηλεκτρονικό Σύστημα Ευστάθειας "Electronic Stability Control" (ESC), Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης "Traction Control System" (TCS), σύστημα ABS με λειτουργία υποβοήθησης φρεναρίσματος "Brake Assist" (BA), καθώς επίσης με φώτα ημέρας μπροστά και φωτιστικά σώματα LED στο πίσω μέρος.

Επιπλέον, καλύπτοντας και τις απαιτήσεις της παθητικής ασφάλειας, το ISUZU D-Max είναι εφοδιασμένο με συνολικά έξι αερόσακους: οδηγού - συνοδηγού, πλευρικούς και αερόσακους τύπου κουρτίνας. Επίσης, διαθέτει ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης για την απορρόφηση σύγκρουσης καθώς και πλευρικές δοκούς προστασίας στις πόρτες. Δεν λείπουν βέβαια τα αυτονόητα, δηλ. οι ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες και το σύστημα ISOFIX για την τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων.

Κόστος απόκτησης

Οι τιμές ξεκινούν από τα 19.850 € για τις «δικίνητες» εκδόσεις και από τα 22.450 € για τις τετρακίνητες. Ενα καλοεξοπλισμένο διπλοκάμπινο 4Χ4 κοστίζει 32.750 €, ενώ στην κορυφή της γκάμας συναντάμε το πλούσιο αυτόματο, επίσης διπλοκάμπινο 4Χ4, που κοστίζει 34.450 ευρώ.

ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

Μεικτό βάρος: 2900-3000 kg

Απόβαρο: 1745 – 1950 kg

Επιτρεπόμενο φορτίο: 930 – 1255 kg

Ρυμουλκούμενο φορτίο: 2500 - 3500 kg

Μήκος Χ πλάτος Χ ύψος: 5295(5315)* Χ 1775(1860)** Χ 1685(1795)** mm

Mεταξόνιο: 3095 mm

Κίνηση: στους πίσω (2WD) ή στους τέσσερις (4WD) τροχούς

Κινητήρες: 1 diesel, 2.5/163 ίπποι

Τελική ταχύτητα: 180 km/h

0-100 km/h: 12,5’’

Κατανάλωση: 7,3 /8,9 / 6,5 lit/100 km

Τιμή: από 19.850 €

*Σε παρένθεση το μήκος του Regular Cab

**Σε παρένθεση στοιχεία για τα 4Χ4