εμπιστοσύνη των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων και καταναλωτών έφτασε στο χαμηλότερο σημείο κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος
Η Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ βρίσκεται στο επίκεντρο της οικονομικής ανάκαμψης της ΕΕ. Οι βιομηχανίες έχουν μια τεράστια ευκαιρία να αναλάβουν τολμηρές κλιματικές δράσεις για να ανταποκριθούν στις προσδοκίες της κοινωνίας και να αποδείξουν μελλοντικά τις επιχειρήσεις τους.
Πρώτον, τα διυλιστήρια της ΕΕ μοιράζονται τους στόχους της ΕΕ για την κλιματική ουδετερότητα και έχουν εμπιστοσύνη στην ικανότητά τους να αναπτύσσουν τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε κλίμακα, ώστε να επιτρέπουν την προοδευτική αποκανονισμό των μεταφορών έως το 2050. Αλλά οι επενδυτές, οι καταναλωτές και οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων μοιράζονται την εμπιστοσύνη μας;
Η εμπιστοσύνη των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων και καταναλωτών έφτασε στο χαμηλότερο σημείο κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος. Παρά την ανάκαμψη, οι επενδύσεις και η κατανάλωση προβλέπεται να επηρεαστούν διαρκώς από αυτό που μοιάζει όλο και περισσότερο με διαρθρωτική κρίση, ειδικά καθώς ένα δεύτερο κύμα έχει πλέον κατακλύσει τα περισσότερα από τα κράτη μέλη της ΕΕ και ορισμένους από τους κύριους εμπορικούς εταίρους της Ευρώπης.
«Χρειαζόμαστε ένα σχέδιο» είναι αυτό που ακούμε συχνά, και αυτό που βλέπουμε στην πράξη σήμερα, με τα πακέτα τόνωσης να εγκρίνονται επιτέλους στις Βρυξέλλες και σε ολόκληρη την Ευρώπη. Συνήθως, με τέτοια σχέδια, οι κυβερνήσεις ελπίζουν να αποκαταστήσουν την εμπιστοσύνη. αλλά η εμπιστοσύνη είναι περίπλοκη. Δεν απαιτεί μόνο όραμα, αλλά και ανοιχτό διάλογο, πολιτική δράση και κανονιστική βεβαιότητα.
Εμείς, τα διυλιστήρια της ΕΕ, έχουμε το δικό μας σχέδιο να αναπτύξουμε πράσινες επενδύσεις μεγάλης κλίμακας για να φτάσουμε στην κλιματική ουδετερότητα έως το 2050. Τα υγρά καύσιμα χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μπορούν να αποανθρακώσουν τις μεταφορές, επιτρέποντας σε όλα τα νέα και υπάρχοντα οχήματα στις οδικές μεταφορές, τις αεροπορικές μεταφορές και τις θαλάσσιες μεταφορές ουδέτερο έως το 2050.
Τα υγρά καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα είναι βιώσιμα καύσιμα μη προέλευσης πετρελαίου, με καθόλου ή πολύ περιορισμένες καθαρές εκπομπές CO2 κατά την παραγωγή και τη χρήση τους. Αρχικά αναμεμειγμένα με συμβατικά καύσιμα, θα αντικαταστήσουν προοδευτικά τα καύσιμα με βάση τα ορυκτά, που ζουν δίπλα-δίπλα με την ηλεκτροδότηση, το υδρογόνο και άλλες αναδυόμενες τεχνολογίες.
Το μέλλον της βιομηχανίας διύλισης είναι πολύ διαφορετικό από αυτό που είναι σήμερα. Βλέπουμε το μέλλον μας σε έναν μετασχηματισμό των διαδικασιών παραγωγής μας που θα οδηγήσουν την ευρωπαϊκή ηγεσία σε κρίσιμες τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών άνθρακα, όπως διεστεροποίηση, θερμοχημική μετατροπή, ηλεκτρόλυση νερού, πυρόλυση και υδροθερμική υγροποίηση.
Το φιλόδοξο σχέδιό μας θα απαιτήσει επενδύσεις ύψους περίπου 30 δισεκατομμυρίων ευρώ έως 40 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2030 και η συνολική απαιτούμενη επένδυση εκτιμάται μεταξύ 400 και 650 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2050.
Τα υγρά καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα θα διαδραματίσουν κρίσιμο κοινωνικό και οικονομικό ρόλο στην ΕΕ. Θα βοηθήσουν στη διατήρηση της βιομηχανικής δύναμης και των θέσεων εργασίας της Ευρώπης στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά θα διασφαλίσουν επίσης την κοινωνική ένταξη, επιτρέποντας στους ευρωπαίους πολίτες να έχουν πρόσβαση σε βιώσιμη κινητικότητα σε ολόκληρη την ΕΕ. Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών είναι απαραίτητη για αυτήν τη μετάβαση.
Αυτά τα μέτρα θα δώσουν στους πελάτες μια επιλογή μεταξύ τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, καθιστώντας την ουδετερότητα άνθρακα προσιτή σε όλους.
Έχουμε ένα φιλόδοξο σχέδιο, βασισμένο σε αξιόπιστα δεδομένα, βασιζόμενοι σε επενδύσεις Ε & Α που πραγματοποίησε η βιομηχανία μας και θέτοντας μια μακροπρόθεσμη πορεία που επιτρέπει στις εταιρείες μέλη της FuelsEurope να προωθήσουν τις δικές τους στρατηγικές για την ανάπτυξη υγρών καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα σε κλίμακα.
Ωστόσο, η επιτυχία μας θα εξαρτηθεί από τον διάλογο πολλών ενδιαφερομένων και την κανονιστική βεβαιότητα - εν συντομία, από την εμπιστοσύνη.
Οι επενδυτές θα δεσμεύσουν πόρους για να στηρίξουν την ανάπτυξη ανατρεπτικών τεχνολογιών υγρών καυσίμων χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα εάν υπάρχει επιχειρηματική υπόθεση και προοπτικές για μια κερδοφόρα αγορά. Σήμερα όμως, το κανονιστικό μας πλαίσιο δεν το επιτρέπει.
Απαιτείται επείγουσα στοχευμένη δράση πολιτικής για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των επενδυτών και, κατά συνέπεια, τη δημιουργία προϋποθέσεων για ανάκαμψη που οδηγείται από ιδιωτικές επενδύσεις.
Για να ξεκλειδώσει τις επενδύσεις, η Ευρώπη χρειάζεται τη δημιουργία μιας κορυφαίας αγοράς για καύσιμα χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, με ένα σημαντικό σήμα τιμής άνθρακα και πρέπει να τροποποιηθούν πολλοί κανονισμοί σε αυτό το βαθμό. Για παράδειγμα, πρέπει να μεταβούμε από την ξεπερασμένη φορολογία ενέργειας σε φορολογία άνθρακα.
Ο μηδενικός ή πολύ χαμηλός φόρος για τα καύσιμα χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα θα επιτυγχάνει τον διπλό στόχο της διατήρησης των τιμών των καυσίμων κοινωνικά αποδεκτών και τη δημιουργία επιχειρηματικής υπόθεσης για επενδύσεις.
Στην ουσία, οι επενδυτές πρέπει να έχουν τις καλύτερες προϋποθέσεις για να διακινδυνεύσουν το κεφάλαιό τους, με αυτοπεποίθηση. Αυτό σημαίνει διασφάλιση της τεχνολογικής ουδετερότητας, ρυθμιστική σταθερότητα για την οικονομική ζωή της επένδυσής τους, προστασία των επενδύσεών τους από διαρροή άνθρακα, και επιτρέποντας την πρόσβαση σε δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια για επενδύσεις που σχετίζονται με το κλίμα.
Αυτό σημαίνει επίσης ότι οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων της ΕΕ πρέπει να είναι ρεαλιστικοί και χωρίς αποκλεισμούς κατά τη διαμόρφωση της ατζέντας τους για τη βιώσιμη χρηματοδότηση. Έχουμε δει έναν πραγματικό πειρασμό να πάμε για μια δυαδική εικόνα για το τι πρέπει να χαρακτηριστεί ως πράσινο και τι δεν πρέπει.
Αλλά αν ένα μικρό διυλιστήριο αποφασίσει να επενδύσει σε, για παράδειγμα, μια εγκατάσταση δέσμευσης άνθρακα, που αντιπροσωπεύει μια πραγματική αξία μετριασμού της κλιματικής αλλαγής από την προοπτική αυτής της εταιρείας, ποιος λέει ότι οι επενδύσεις δεν αξίζουν υποστήριξη;