Ο Γάλλος πρόεδρος Εμμανουέλ Μακρόν μίλησε με μέλη της Σύμβασης για το Κλίμα των Πολιτών τη Δευτέρα (14 Δεκεμβρίου). Αν και η ανακοίνωσή του για πιθανό δημοψήφισμα για το κλίμα και το περιβάλλον έκανε πολύ θόρυβο, η έντονη συζήτηση έδειξε συνεχιζόμενες εντάσεις μεταξύ πολιτών και εκτελεστικών αρχών.
Για σχεδόν τέσσερις ώρες, 150 μέλη του κοινού που επιλέχθηκαν τυχαία και ο πρόεδρος αντάλλαξαν απόψεις σχετικά με τον μελλοντικό νόμο για το κλίμα, βάσει των προτάσεων της Σύμβασης για το Κλίμα των Πολιτών (CCC). Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, συζητήθηκαν επίσης ζητήματα στα οποία είχε εργαστεί το CCC, όπως ταξίδια, στέγαση, κατανάλωση, τρόφιμα, παραγωγή και εργασία.
Στο τέλος των τεταμένων συζητήσεων με τους 150 πολίτες, στους οποίους ανατέθηκε η κυβέρνηση να προτείνει τρόπους με τους οποίους η Γαλλία θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ο Macron ανακοίνωσε ότι θα υιοθετήσει μια από την πρόταση του CCC - επιβεβαιώνοντας ότι θα διεξαγάγει δημοψήφισμα για το συμπερίληψη της προστασίας του κλίματος και της προστασίας του περιβάλλοντος στο άρθρο 1 του Συντάγματος.
Θα πρέπει πρώτα να περάσει από την Εθνοσυνέλευση, μετά από τη Γερουσία και να ψηφιστεί με τους ίδιους όρους. Εκείνη την ημέρα, θα υποβληθεί σε δημοψήφισμα », δήλωσε ο πρόεδρος, ο οποίος είχε ανακοινώσει τον Ιούνιο ότι θα αποδεχτεί όλους τους νόμους και τις τροπολογίες που προτάθηκαν από ένα από τα 150 του ΚΤΚ για να γίνει η χώρα πιο φιλική προς το περιβάλλον.
Μετατόπιση της συζήτησης
«Ο πρόεδρος [κατάφερε] να ξεπεράσει τη συζήτηση» κάνοντας μια ανακοίνωση με μεγάλη δόξα και περιστατικό », δήλωσε ο εκπρόσωπος του περιβαλλοντολογικού βουλευτή και μέλος της επιτροπής παρακολούθησης του CCC, Matthieu Orphelin, στο ραδιοφωνικό σταθμό France Inter την Τρίτη.
«Πρέπει να συζητήσουμε συγκεκριμένα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και να αλλάξουμε τη ζωή των πολιτών προς το καλύτερο. Το δημοψήφισμα είναι σίγουρα ένα χρήσιμο μέτρο, αλλά δεν είναι το κύριο πράγμα », δήλωσε ο βουλευτής, ο οποίος σημείωσε ότι« εννέα από τα δέκα εμβληματικά μέτρα της Συνέλευσης απορρίφθηκαν από τον πρόεδρο».
Οι πολίτες πέρασαν όλο το απόγευμα της Δευτέρας υπερασπιζόμενοι τις προτεινόμενες λύσεις τους, συζητώντας θέματα όπως η ανακαίνιση κτιρίων, η ρύθμιση της διαφήμισης για ρυπογόνα προϊόντα, η ρύθμιση της τοπικής επεξεργασίας του εδάφους και η απαγόρευση της πώλησης των πιο ρυπογόνων οχημάτων με ένα φιλόδοξο όριο, μεταξύ άλλων.
«Βλέπουμε ότι όλα τα μέτρα που προτείνουμε έχουν αποδυναμωθεί. Πώς, ελαχιστοποιώντας τα μέτρα μας, περιμένετε να επιτύχετε έναν στόχο που είναι τώρα 15% υψηλότερος; " ήταν η πρώτη ερώτηση που τέθηκε στον πρόεδρο, σε σχέση με την ΕΕ που αύξησε τον στόχο μείωσης των εκπομπών της σε 55% την περασμένη εβδομάδα.
Οι προτάσεις μεταρρύθμισης του CCC βασίστηκαν στην πραγματικότητα στον προηγούμενο στόχο του 40%.
Μια σειρά διασπάσεων
Το θέμα της χρήσης αυτοκινήτων προκάλεσε ιδιαίτερη αναταραχή κατά τη διάρκεια της έντονης συζήτησης.
«Πιστεύουμε ότι το μεμονωμένο αυτοκίνητο πρέπει να τροποποιηθεί. Αλλά ο στόχος δεν είναι να το εξαλείψουμε. Ζω σε ένα μικρό χωριό στην περιοχή Sarthe και δεν μπορώ να το κάνω χωρίς αυτό, όπως πολλοί Γάλλοι », τόνισε το μέλος της CCC Mélanie Cosnier, για την οποία« δεν υπάρχει τίποτα »από τα μέτρα για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα του ατόμου αυτοκίνητα.
Σε απάντηση, ο εκτελεστικός υπάλληλος επεσήμανε την ενίσχυση ύψους 50 € για επισκευές ποδηλάτων, καθώς και τις κλιματικές και σχετικές με το βάρος κυρώσεις στα οχήματα. Ωστόσο, η ποινή για το βάρος των οχημάτων, που εγκρίθηκε από την Εθνοσυνέλευση στις 13 Νοεμβρίου, αφορά τώρα οχήματα βαρύτερα από 1.800 κιλά από τα προηγούμενα 1.400 κιλά, που σημαίνει ότι ισχύει μόνο για το 3% του γαλλικού στόλου οχημάτων.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις