ΣΥΡΙΖΑ: Μην κλείνετε τ΄αεροδρόμια

   Καμπανάκι για το ενδεχόμενο κλεισίματος 22 αεροδρομίων της χώρας χτυπά ο ΣΥΡΙΖΑ, τονίζοντας ότι οι συνέπειες θα είναι ανυπολόγιστες και θα οδηγηθούν σε μαρασμό κυρίως τα μικρά νησιά, τόσο από άποψη τουρισμού, όσο κι από αγροτική, αλιευτική και γενικότερα αναπτυξιακή άποψη.
  Ο ΣΥΡΙΖΑ επικαλείται παλαιότερη εισήγηση των συμβούλων «Lufthansa Consulting» προς το ΤΑΙΠΕΔ για κλείσιμο 22 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Πρόκειται, όπως λέει, για τα αεροδρόμια που καλύπτουν απομακρυσμένες περιοχές, αλλά και κρίσιμους, από πλευράς εσόδων, τουριστικούς προορισμούς της χώρας. Μέσα σε αυτά, συμπεριλαμβάνονται κι όλα τα αεροδρόμια των Κυκλάδων, πλην των διεθνών αεροδρομίων Μυκόνου και Σαντορίνης, για τα οποία υπάρχει σχέδιο ιδιωτικοποίησης.
       Με επικεφαλής το Νίκο Συρμαλένιο, άλλοι 25 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τα εξής αεροδρόμια:
Αλεξανδρούπολης, Αράξου Αχαΐας, Καλαμάτας, Νέας Αγχιάλου
Μαγνησίας, Λήμνου, Χίου, Καστοριάς, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Σκύρου, Σύρου,
Ικαρίας, Λέρου, Καρπάθου, Νάξου, Πάρου, Μήλου, Κυθήρων, Αστυπάλαιας,
Κάσου, Καστελόριζου και  Σητείας Λασιθίου.

       Παρότι, όπως λένε, ότι το ΤΑΙΠΕΔ έσπευσε να διαψεύσει σχετικά δημοσιεύματα, υπάρχει διάχυτη η ανησυχία στους πολίτες για την τύχη των αεροδρομίων αυτών, που εξυπηρετούν χιλιάδες κόσμου. Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι:
  - Τα περιφερειακά αεροδρόμια έχουν στην ουσία εγκαταλειφθεί από πλευράς υποδομών, συντήρησης και προσωπικού
  - Η έγκριση από την Ε.Ε. της συγχώνευσης της Olympic Airlines με την Αegean ενδέχεται να οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη μείωση δρομολογίων, επιφυλάσσοντας ακόμα και διακοπή δρομολογίων από και προς προορισμούς που κρίνονται ως «μη συμφέροντες» οικονομικά.
  - Για τους πολίτες της Περιφέρειας η αεροπορική σύνδεσή τους με τις μεγάλες πόλεις και την πρωτεύουσα είναι απαραίτητη, ενώ για τις νησιωτικές περιοχές κρίνεται ζωτικής σημασίας.
  - Η βλάβη που θα υποστεί ο τουρισμός της χώρας από το κλείσιμο των αεροδρομίων αυτών είναι ανεπανόρθωτη, καθώς τα περισσότερα εξ αυτών βρίσκονται σε νησιά που αποτελούν διεθνείς τουριστικούς προορισμούς. Τυχόν κλείσιμο των αεροδρομίων αυτών θα σημάνει το τέλος του διεθνούς ομαδικού τουρισμού για τις περιοχές αυτές.
  - Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκπονεί σειρά προγραμμάτων για τη στήριξη των απομακρυσμένων περιοχών των ευρωπαϊκών χωρών, καθώς και για την υλοποίηση των όρων που πηγάζουν από την νησιωτικότητα,
  - Τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι περιουσία του Δημοσίου και λειτουργούν όχι μόνο ή κυρίως με κριτήρια οικονομίας κλίμακας, αλλά εξυπηρετούν λόγους κοινωνικούς, αναπτυξιακούς, τουριστικούς, δημογραφικούς και αμυντικούς.
    Οι 26 βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης ζητούν να πληροφορηθούν τι πρόκειται να συμβεί με  τα αεροδρόμια, αφού, προβλέπεται με το άρθρο 66 του Ν.4146/2013, και στη βάση του Ν. 3913/2011 «Ρυθμίσεις για την «Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων-ΑΕΔιΠΑ», όσα αεροδρόμια δεν παραχωρηθούν σε ιδιώτη επενδυτή κατά τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης που διενεργούνται από το ΤΑΙΠΕΔ, να μεταβιβάζονται στην ΑΕΔιΠΑ. Πρόκειται για νέο δημόσιο φορέα διαχείρισης και ζητούν να πληροφορηθούν το χροδιάγραμμα της μεταβίβασης των περιφερειακών αεροδρομίων από το TΑΙΠΕΔ στην ΑΕΔιΠΑ.
   Ενδιαφέρονται να πληροφορηθούν ποια μέτρα θα λάβουν για τη στήριξη των περιφερειακών αυτών αεροδρομίων, καθώς δεν υπάρχουν τ' απαραίτητα κονδύλια για τη λειτουργία τους το 2014 (55 εκατ. ευρώ για επιδοτήσεις άγονων γραμμών και 55 εκατ. ευρώ για μικροσυντηρήσεις).
   Ζητούν επίσης να μάθουν αν υπάρχει κάποιο σχέδιο  για να μην υπάρξουν περικοπές ή διακοπές αεροπορικών δρομολογίων ή ενδεχόμενο κλείσιμο περιφερειακών αεροδρομίων, ως αποτέλεσμα της συγχώνευσης της Olympic Airlines και της Aegean.
Τέλος, ζητούν να μάθουν τι μέλλει γενέσθαι με τα χρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ έργα, που συγχρηματοδοτούνται από τον κρατικό κορβανά σήμερα κι αφορούν επέκταση αεροδιαδρόμων, κατασκευή στεγάστρων και λοιπών υποδομών σ' αυτά τα περιφερειακά αεροδρόμια.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις