Μια πρωτοποριακή διεθνή συμφωνία με στόχο την πάταξη της παράνομης αλιείας τέθηκε σε ισχύ σήμερα και είναι τώρα νομικά δεσμευτικό για τις 29 χώρες και ένα περιφερειακό οργανισμό που έχουν προσχωρήσει σε αυτό.
Η συμφωνία για το κράτος λιμένα Μέτρα για την πρόληψη, αποτροπή και εξάλειψη της παράνομης, λαθραίας και άναρχης αλιείας (PSMA) - εγκρίθηκε ως συμφωνία του FAO το 2009, μετά από μια μακρά χρόνια διπλωματικής προσπάθειας - είναι η πρώτη δεσμευτική διεθνή συνθήκη που εστιάζεται ειδικά στις παράνομες αλιευτικές .
Το κατώτατο όριο για την ενεργοποίηση της treaty- επίσημη τήρηση από τουλάχιστον 25 χώρες - είχε ξεπεράσει τον περασμένο μήνα, προκαλώντας μια 30 ημερών αντίστροφη μέτρηση για τη σημερινή θέση της σε ισχύ.
"Αυτό είναι μια μεγάλη ημέρα για τη συνεχιζόμενη προσπάθεια για την οικοδόμηση βιώσιμης αλιείας που μπορεί να βοηθήσει θρέψει τον κόσμο», δήλωσε ο FAO γενικός διευθυντής Graziano da Silva. «Χαιρετίζουμε τις χώρες που έχουν ήδη υπογράψει για τη συμφωνία και οι οποίοι θα ξεκινήσουν την εφαρμογή της από σήμερα. Καλούμε τις κυβερνήσεις που δεν έχουν ακόμη πράξει, να ενταχθούν στην συλλογική ώθηση για την πάταξη της παράνομης αλιείας και τη διασφάλιση του μέλλοντος των ωκεανών μας πόροι."
Επί του παρόντος, τα μέρη της PSMA είναι: Αυστραλία, Μπαρμπάντος, Χιλή, Κόστα Ρίκα, Κούβα, Ντομίνικα, η Ευρωπαϊκή Ένωση (ως οργάνωση-μέλος), Γκαμπόν, Γουινέα, Γουιάνα, την Ισλανδία, τον Μαυρίκιο, τη Μοζαμβίκη, τη Μιανμάρ, Νέα Ζηλανδία, Νορβηγία , το Ομάν, το Παλάου, Δημοκρατία της Κορέας, Άγιος Χριστόφορος και Νέβις, τις Σεϋχέλλες, τη Σομαλία, τη Νότια Αφρική, τη Σρι Λάνκα, Σουδάν, Ταϊλάνδη, Τόγκα, οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, την Ουρουγουάη, και το Βανουάτου.
Ο Οργανισμός έχει ενημερωθεί ότι πρόσθετες τυπικές πράξεις αποδοχής της συμφωνίας θα πρέπει να λάβει σύντομα.
Σκλήρυνση λιμάνια κατά τις πειρατικές αλιείς
Τα συμβαλλόμενα μέρη της συμφωνίας υποχρεούνται να εφαρμόσουν μια σειρά μέτρων, ενώ τη διαχείριση των λιμένων υπό τον έλεγχό τους, με τους στόχους της ανίχνευσης της παράνομης αλιείας, σταματώντας κακή ψάρια που αλιεύονται από το να εκφορτωθούν και πωλούνται, και την εξασφάλιση πληροφοριών σχετικά με αδίστακτους σκάφη μοιράζεται σε παγκόσμιο επίπεδο.
Αυτές περιλαμβάνουν την απαίτηση ξένα αλιευτικά σκάφη που επιθυμούν να εισέλθουν λιμάνια να ζητήσει άδεια εκ των προτέρων, μεταδίδοντας λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τις ταυτότητες, τις δραστηριότητές τους, και τα ψάρια έχουν επί του σκάφους. Οι εκφορτώσεις μπορούν να συμβούν μόνο σε ειδικά καθορισμένους λιμένες εξοπλισμένο για αποτελεσματικές επιθεωρήσεις.
Πλοία οποία υπάρχουν υπόνοιες ότι εμπλέκονται σε παράνομη, λαθραία και άναρχη (ΠΛΑ) αλιείας μπορεί να αρνηθεί την είσοδο σε λιμένα οριστικές - ή επιτρέπεται να εισέλθουν μόνο για τους σκοπούς της επιθεώρησης και αρνήθηκε να δώσει άδεια για να ξεφορτώσουν τα ψάρια, εφοδιάζονται με καύσιμα ή ανεφοδιασμό.
Τα σκάφη που επιτρέπεται σε λιμένες μπορούν να υπόκεινται σε επιθεωρήσεις που διεξάγονται σύμφωνα με ένα κοινό σύνολο προτύπων. Θα πρέπει να αποδείξουν ότι έχουν άδεια να αλιεύουν, με τη χώρα της οποίας τη σημαία που φέρουν, και ότι έχουν τις απαραίτητες άδειες από τις χώρες στα ύδατα του οποίου λειτουργούν. Αν όχι, ή αν επιθεωρήσεις εμφανιστούν τα στοιχεία της ΠΛΑ αλιείας δραστηριότητας, τα πλοία θα αρνηθεί οποιαδήποτε περαιτέρω χρήση των λιμένων και αναφέρονται ως παραβάτες.
Μόλις ένα πλοίο απαγορεύεται η πρόσβαση ή επιθεωρήσεις αποκαλύπτουν προβλήματα, τα μέρη πρέπει να κοινοποιούν τις πληροφορίες αυτές στη χώρα στο πλαίσιο του οποίου τη σημαία είναι νηολογημένο το σκάφος και να ενημερώσει τους άλλους συμμετέχοντες της συνθήκης, καθώς και portmasters στις γειτονικές χώρες. ( Το πλήρες κείμενο της Συνθήκης .)
Μια πρώτη του είδους της
Λειτουργούν χωρίς την κατάλληλη άδεια, η αλίευση προστατευόμενων ειδών, χρησιμοποιώντας εκτός νόμου τύπους εργαλείων ή αγνοώντας τις ποσοστώσεις αλιευμάτων είναι από τις πιο κοινές δραστηριότητες ΠΛΑ αλιείας.
Τέτοιες πρακτικές υπονομεύουν τις προσπάθειες να διαχειριστεί υπεύθυνα θαλάσσιας αλιείας, καταστρέφοντας την παραγωγικότητά τους και σε ορισμένες περιπτώσεις καταβύθισης κατάρρευση τους
Ενώ υπάρχουν επιλογές για την καταπολέμηση της ΠΛΑ αλιείας στη θάλασσα, είναι συχνά ακριβά και -ειδικά για τις αναπτυσσόμενες χώρες - μπορεί να είναι δύσκολο να εφαρμοστεί, λόγω των μεγάλων χώρων του ωκεανού που πρέπει να παρακολουθούνται και οι δαπάνες της απαιτούμενης τεχνολογίας.
Κατά συνέπεια, το κράτος λιμένα μέτρα είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά - και οικονομικά αποδοτική - τρόπους για την καταπολέμηση της ΠΛΑ αλιείας.
Η πλέον ενεργή σύμβαση κράτος λιμένα Μέτρα παρέχει τη διεθνή κοινότητα με πολύτιμο εργαλείο για την επίτευξη του 2030 ατζέντας της βιώσιμης ανάπτυξης, η οποία περιλαμβάνει ένα αυτόνομο στόχος για τη διατήρηση και την αειφόρο χρήση των ωκεανών και ένα συγκεκριμένο υπο-στόχο για την ΠΛΑ αλιεία.