Ο στραγγαλισμός των τιμών στα ψάρια της μεσογειακής ιχθυοκαλλιέργειας από τους Τούρκους, η "έκρηξη" της παραγωγής της γείτονος και τα χρόνια προβλήματα των ελληνικών εταιρειών ιχθυοκαλλιέργειες, έχουν αναγκάσει τους τελευταίους να αναζητήσουν νέους τρόπους για να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά χωρίς απώλειες.
Στο πλαίσιο αυτό η Ελληνική Οργάνωση Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας (ΕΛΟΠΥ), μέλη της οποίας είναι 21 εταιρείες του κλάδου, αποφάσισε να ρίξει το βάρος της νέας της στρατηγικής στην ανάδειξη της ποιότητας του ελληνικού προϊόντος σχεδιάζοντας καμπάνιες που θα αναδείξουν τα πλεονεκτήματα της εγχώριας παραγωγής. Για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου θα διαθέσει 7 εκατ. ευρώ την προσεχή τριετία.
Πρώτο βήμα προς την υλοποίηση αυτού του σχεδίου είναι η δημιουργία ιδιωτικού προτύπου πιστοποίησης, με το σήμα Fish from Greece. Το ιδιωτικό Πρότυπο Σχήμα Πιστοποίησης Fish from Greece, αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την TUV Austria Hellas, παραδόθηκε στις αρχές Ιουνίου και μερίδα των μελών της Οργάνωσης Παραγωγών έχουν ήδη πιστοποιηθεί.
Το δεύτερο βήμα είναι η διενέργεια εκτεταμένης καμπάνιας στην Ελλάδα αλλά και στην Ιταλία που αποτελεί τον μεγαλύτερο εξαγωγικό προορισμό των Ελληνικών ψαριών και σε δεύτερο χρόνο σε Γαλλία και Γερμανία. Βασικές αγορές στις οποίες κατευθύνονται τα ελληνικά ψάρια ιχθυοκαλλιέργειας αλλά και τα τουρκικά τα οποία πιέζουν σημαντικά τις τιμές.
Η βύθιση των τιμών των ψαριών της μεσογειακής ιχθυοκαλλιέργειας οφείλεται κατά κύριο λόγο στην έκρηξη της παραγωγής της γείτονος, στη μη δασμολογημένη εξαγωγή προϊόντων ιχθυηρών, λόγω τελωνειακής σύνδεσης, από την Τουρκία προς την Ευρώπη και στις επιδοτήσεις που έδωσε η Τουρκική Κυβέρνηση στο προϊόν.
Αλλά και στην αδυναμία των Ελλήνων "ψαράδων" από καταβολής κλάδου να καθορίσουν τους όρους του παιγνιδιού κυρίως λόγω του εσωτερικού ανταγωνισμού και των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν. Αποτέλεσμα εφέτος οι τιμές να πιάσουν πάτο. Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου κινούνται σε χαμηλό 5ετίας.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΛΟΠΥ, κ. Τουρολιά η τουρκική παραγωγή αναμένεται να φτάσει φέτος τους 190.000 χιλιάδες τόνους, από αρχικές εκτιμήσεις που έκαναν λόγο για 160 – 165.000 τόνους και από μόλις 20.000 τόνους που ήταν η Τούρκικη παραγωγή το 2002. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ελληνική παραγωγή που διαμορφώνεται στους 120.000 τόνους. Το 80% αυτής εξάγεται με το 60% να κατευθύνεται στην Ε.Ε. και το 30% στην Ιταλία.
Στην εσωτερική αγορά, η κατανάλωση έχει ανακάμψει. Από τους 18.000 τόνους του 2010, σήμερα αυτή είναι στους 21.000 τόνους και η μέση τιμή στο ράφι διαμορφώνεται στα 7 ευρώ από 6,5 ευρώ που ήταν προ κρίσης. Στόχος των δράσεων της ΕΛΟΠΥ είναι και η αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης στους 40.000 τόνους σε βάθος τριετίας.
πηγή: capital.gr
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις