Οι συνεταιρισμοί αποτελούν μέρος της πραγματικής οικονομίας και όχι αποκεντρωμένες κρατικές δομές

Ο Γιώργος Αρβανιτίδης τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς. Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του άσκησε κριτική στην Κυβέρνηση τόσο για την προσπάθεια ασφυκτικού κρατικού ελέγχου στους συνεταιρισμούς όσο και για την τεράστια οικονομική ζημιά που προκαλεί το κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη.

Ακολουθούν τα βασικά σημεία της ομιλίας:

- Ζούμε στον 21ο αιώνα και ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης θεωρεί ότι ο έντονος κρατικός παρεμβατισμός στη λειτουργία των συνεταιρισμών αποτελεί βασικό μέρος της λύσης, των υπαρκτών – πράγματι – προβλημάτων. Χωρίς να λάβετε υπόψη πετυχημένα μοντέλα συνεταιρισμών που έχουν καταφέρει ακόμα και να εισαχθούν στο χρηματιστήριο, χωρίς να υπολογίζετε το κόστος από την καταστροφή των αγροδιατροφικών συμπράξεων, χωρίς να έχετε σχέδιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της υπαίθρου, προσπαθείτε να μας πείσετε ότι ο σφιχτός κρατικός έλεγχος θα δώσει λύση σε ένα κατά βάση παραγωγικό και οικονομικό ζήτημα.

- Αυτή τη στιγμή η εκτροπή της κίνησης μέσω Βουλγαρίας και Σερβίας έχει 6.000€ επιπλέον κόστος ανά τρένο. Στην Ειδομένη υπάρχουν εγκλωβισμένα 100-150 βαγόνια με το κόστος επαναδρομολόγησης να φτάνει μέχρι και τις 2.000€ ανά βαγόνι. Στη γραμμή μέσω Βουλγαρίας οι καθυστερήσεις ξεπερνούν τις 15 μέρες με κόστος αυξημένο έως 40%. Η συνολική ζημιά μέχρι σήμερα αγγίζει τα 4 εκατομμύρια ευρώ.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις