Οι εκκαθαριστές της ΑΤΕ «στραγγαλίζουν» τις Συνεταιριστικές Οργανώσεις, τις αγροτικές επιχειρήσεις και τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις

Ο Βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ Ν. Σερρών, κ. Μιχάλης Τζελέπης, μαζί με τον Βουλευτή Ν. Ηλείας, κ. Ιωάννη Κουτσούκο κατέθεσαν την υπ’ αριθμόν Α.Π.: 5620/13.2.2019 Ερώτηση προς τους Υπουργούς: Επικρατείας και Οικονομικών, κ.κ. Αλέκο Φλαμπουράρη και Ευκλείδη Τσακαλώτο αντιστοίχως,  υποστηρίζοντας ότι: «Οι εκκαθαριστές της ΑΤΕ «στραγγαλίζουν» τις Συνεταιριστικές Οργανώσεις, τις αγροτικές επιχειρήσεις και τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις».

Στην αρχή της Ερώτησής τους, οι Βουλευτές τονίζουν ότι: «Είναι γνωστό ότι, το 2012, μετά τη διάσπαση της ΑΤΕ, ένας σημαντικός αριθμός δανείων, τα υπό εκκαθάριση, παρέμειναν στην υπό εκκαθάριση ΑΤΕ, ενώ τα δε τότε ενήμερα πέρασαν στην Τράπεζα Πειραιώς. Ωστόσο, το ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας της υπό εκκαθάριση ΑΤΕ καθιστά πια αδύνατη την ρύθμιση των δανείων με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις και με τα ίδια χρηματοδοτικά εργαλεία που χρησιμοποιούν οι λοιπές τράπεζες».

Ειδικότερα, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν στην Ερώτησή τους οι Βουλευτές: «Αξίζει να υπογραμμιστεί ότι η υπό εκκαθάριση ΑΤΕ δεν μπορεί να αναπροσαρμόσει πλέον τα επιτόκια σε φυσιολογικά για την περίοδο επίπεδα με αποτέλεσμα τα δάνεια που δεν έχουν ρυθμιστεί να εκτοκίζονται από το 2012 μέχρι σήμερα με επιτόκια της τάξης 12%-14%. Επιπροσθέτως, η υπό εκκαθάριση ΑΤΕ δεν μπορεί να εφαρμόσει περίοδο εξόφλησης πέραν των 7-10 ετών, όπως επίσης και αδυνατεί να υλοποιήσει το σύνολο των μέτρων που προβλέπονται στον κώδικα δεοντολογίας (νόμος 4224/2013). Για παράδειγμα, δεν μπορεί να ανταλλάξει ακίνητα με χρέος, να συμμετέχει σε πλειστηριασμούς για την απόκτηση ακινήτων με σκοπό τη διαγραφή χρέους, να ανταλλάξει με μετοχικό κεφάλαιο, να προχωρήσει σε διαχωρισμό οφειλής (split balance), να διαγράψει κεφάλαιο, να περιορίσει την απαίτησή της στο ύψος των καλυμμάτων της. Το παραπάνω ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας της υπό εκκαθάριση ΑΤΕ ορίζεται από την 221/3/17.3.2017 ΕΠΑΘ της Τράπεζας της Ελλάδος, όπου το άρθρο 3 περιγράφει το πλαίσιο των ρυθμίσεων. Ενδεικτικό της παραπάνω κατάστασης είναι το ύψος του χρέους για πολλές επιχειρήσεις και συνεταιρισμούς, εξαιτίας αυτών των επιτοκίων να έχει διπλασιαστεί, μεταξύ άλλων και των δανείων των ίδιων των αγροτών και των συνεταιρισμών, και να είναι πια αδύνατη η ρύθμιση αυτών των δανείων».

Για τους παραπάνω λόγους, οι Βουλευτές αιτούνται να τους απαντήσουν οι αρμόδιοι Υπουργοί εάν προτίθενται να προβούν σε Νομοθετική ρύθμιση, η οποία θα προβλέπει τον εκτοκισμό των επιτοκίων των δανείων, μετά το 2012 και μέχρι την ημερομηνία ρύθμισης, με ένα επιτόκιο της τάξης του 2% έως 3% και η διαφορά να διαγραφεί χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Επίσης, οι κ. Τζελέπης & Κουτσούκος ζητάνε από τους Υπουργούς να τους ενημερώσουν εάν οι εκκαθαριστές, η PQH, σκοπεύει, ως άλλωστε υποχρεούται, να περιορίσει τις απαιτήσεις της στο ύψος των διασφαλίσεων, αν από την λειτουργία της επιχείρησης δεν μπορεί να εισπραχθεί μεγαλύτερο ποσό και να διαγραφεί το υπόλοιπο.  Επίσης, μεταξύ άλλων αιτούνται τον καθορισμό της διάρκειας εξόφλησης στα 15 έτη. Επιπλέον, οι Βουλευτές ρωτάνε τους Υπουργούς εάν προτίθενται να τροποποιήσουν τις προϋποθέσεις και να μην αποτελεί η κατάθεση προκαταβολής προϋπόθεση ένταξης σε ρύθμιση αφού αυτό δεν αποτελεί προϋπόθεση ούτε στον εξωδικαστικό συμβιβασμό ούτε στο άρθρο 106 του Πτωχευτικού κώδικα. Τέλος, οι κ. Τζελέπης και Κουτσούκος ζητάνε να ενημερωθούν εάν σκοπεύουν οι Υπουργοί να προβούν σε ρύθμιση που θα εξομοιώνει πλήρως το πλαίσιο λειτουργίας της PQH όσον αφορά τους όρους ρύθμισης, με το πλαίσιο λειτουργίας των λοιπών τραπεζών (για παράδειγμα να ισχύει για την PQH, ο κώδικας δεοντολογίας του Νόμου 4224/2013, ο νόμος για την εξωδικαστική ρύθμιση οφειλών 4469/2017, το ΦΕΚ αριθμός φύλλου 5960/31.12.2018 για τη ρύθμιση των εγγυημένων από το Ελληνικό δημόσιο δανείων).

 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις