Αγαπημένο μοντέλο αγροτών και επαγγελματιών, το Isuzu D-Max μόλις εγκαινίασε την τρίτη γενιά του για την Ευρώπη, με πιο επιθετικό στιλ και πιο κολακευτική εσωτερική παρουσίαση.
Το Isuzu D-Max υπάρχει από το 2002. Και αποτελούσε για πολλούς σημείο αναφοράς στην κατηγορία των επαγγελματικών pick-up, με πολύ ισχυρό κοινό σε ορισμένες στρατηγικές αγορές, ειδικά της Άπω Ανατολής. Χώρες που αισθητικά αποζητούσαν μια πιο ρουστίκ εμφάνιση σε σχέση με ορισμένους ανταγωνιστές του.
Η μετάβαση του D-Max στη δεύτερη γενιά το 2012 (με facelift το 2015), ήρθε αντιμέτωπη με ακόμη πιο πολυάριθμο και καλύτερα προετοιμασμένο ανταγωνισμό. Από τα Volkswagen Amarok και Mercedes-Banz Χ-Class, μέχρι τα Nissan Navara, Toyota Hilux και Mitsubishi L200, ακόμα και το Ford Ranger ή το Renault Alaskan, η κατηγορία των pick-up βιώνει επί του παρόντος μια ιδιαίτερα ευημερούσα περίοδο.
Και παρότι η κατηγορία πλήττεται από την φορολογική αλλά και τη ρυπαντική επιβάρυνση, οι επαγγελματίες θέλοντας και μη είναι αναγκασμένοι να επενδύουν σε αυτοκίνητα του είδους. Έτσι, ύστερα από το πρόσφατο, νέο Mitsubishi L200, η κατηγορία εμπλουτίζεται από την τρίτη γενιά του Isuzu D-Max.
Το καινούργιο Isuzu D-Max του οποίου την ασιατική εκδοχή είδαμε το 2019, βασίζεται στο σασί που βρίσκουμε επίσης στο ολοκαίνουργιο Mazda BT-50 και επωφελείται από βελτιωμένα «σωθικά» και ένα πιο δυναμικό σχεδιασμό. Το αποφασιστικά επιθετικό εμπρός μέρος και οι λειτουργικές αναλογίες το φέρνουν πιο κοντά στα πιο «πολιτικά» μοντέλα του είδους του. Ένας χαρακτήρας σημαντικά διαφοροποιημένος από τη δεύτερη γενιά που έδινε έμφαση στις επαγγελματικές επιδόσεις του αυτοκινήτου. Στην καμπίνα, χωρίς να φτάσει στην πλήρη ρήξη με ένα αμιγώς ψηφιακό πίνακα οργάνων, το εσωτερικό καταβάλλει επίσης μεγάλες προσπάθειες για μια καλοβαλμένη παρουσίαση.
Το ταμπλό συντίθεται από μια κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί μια μεγάλη οθόνη αφής 9 ιντσών (στις πλούσιες εκδόσεις), με πολλά προαιρετικά οδηγικά βοηθήματα: Προσαρμοζόμενο cruise control, lane assist, εμπρός και πίσω αισθητήρες στάθμευσης... Το Apple CarPlay και το Android Auto είναι επίσης συμβατά από την έκδοση N60 F (με οθόνη αφής 7” στην κεντρική κονσόλα).
Κάτω από το καπό, το καινούργιο D-Max παραμένει πιστό στον 4κύλινδρο κινητήρα ντίζελ των 1,9 lt της προηγούμενης γενιάς που αποδίδει 164 άλογα και 360 Nm. Οι βελτιώσεις στον κινητήρα αυτόν περιέλαβαν σύστημα stop/start και βελτίωση των περιφερειακών κυκλωμάτων. Στόχος ήταν φυσικά η μείωση των εκπομπών CO2 που τώρα είναι στα 191 g/km (κύκλος NEDC) με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ η μέση κατανάλωση δίνεται από το εργοστάσιο στα 7,3 lt/100 km -195 g και 7,4 lt οι αντίστοιχες τιμές για το αυτόματο κιβώτιο. Να σημειώσουμε ότι το ρεζερβουάρ του AdBlue έχει χωρητικότητα 14,5 lt.
Όσον αφορά τις επαγγελματικές και άλλες επιδόσεις του καινούργιου D-Max, διατηρείται η πιστοποίησή του για δυνατότητα ρυμούλκησης 3,5 τόνων (με φρένα), όπως και η ικανότητα φόρτωσης στην καρότσα που «μεταφέρει πάνω από έναν τόνο». Η Isuzu διευκρινίζει ότι το αυτοκίνητο πλέον μπορεί να διασχίζει υδάτινο κώλυμα με μέγιστο βάθος 80 cm. Όσο για τη δυνατότητά του σε χωμάτινα τερέν, ο Ιάπωνας κατασκευαστής υπόσχεται αυξημένη απόδοση χάρη σε ένα πιο εξελιγμένο σύστημα 4x4, καθώς διαθέτει ηλεκτρικά ενεργοποιούμενο κλείδωμα του διαφορικού.
Το καινούργιο D-Max έχει γωνία προσέγγισης 30,5°, γωνία ράμπας 22,9° και γωνία διαφυγής 24,2°. Προς το παρόν, μόνο η διπλοκάμπινη έκδοση εμφανίζεται στις φωτογραφίες. Αλλά θα υπάρξει και έκδοση με μακριά παραλλαγή καμπίνας, όπως και ένα μοντέλο μονής καμπίνας.
Προσώρας δεν γνωρίζουμε την τιμή του νέου μοντέλου, ούτε πότε αυτό αναμένεται στην ελληνική αγορά. Αλλά βρισκόμαστε ήδη σε επαφή με την ελληνική αντιπροσωπεία και μόλις μάθουμε και αυτές τις πληροφορίες θα σας ενημερώσουμε. Συν τη δοκιμή του αυτοκινήτου που θα ακολουθήσει, φυσικά