Επετειακή έκδοση AudiTTRSCoupé iconicedition

Με το λανσάρισμα του AudiTTRSCoupé iconicedition, που θα παραχθεί σε 100 μονάδες στην Ευρώπη, η Audi γιορτάζει την επιτυχημένη πορεία, για ένα τέταρτο του αιώνα, του TTCoupé. Από την πρεμιέρα του το 1998, το σπορ μοντέλο της Audi αποτέλεσε πηγή έμπνευσης και πρότυπο οδηγικής απόλαυσης και πρωτοποριακής σχεδίασης. Η έκδοση RS εντυπωσιάζει με την απόδοση και το μοναδικό ηχητικό αποτύπωμα του πεντακύλινδρου κινητήρα. Η έκδοση περιορισμένης παραγωγής AudiTTRSCoupé iconicedition τονίζει περεταίρω αυτά τα συναισθηματικά χαρακτηριστικά, με μοναδικά σπορ σχεδιαστικά στοιχεία, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό.

 

Το TT αποτελεί σχεδιαστικό σύμβολο της Audi για σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα. Σήμερα το AudiTTRSCoupé iconiceditionσυνεχίζει την παράδοση οδεύοντας προς το μέλλον – ένα σπορ αυτοκίνητο με σημαντικές καινοτομίες που διατηρεί τα τυπικά χαρίσματα του TTRS σε σχεδιασμό και δυναμισμό.

«Το όνομα του AudiTTRSCoupé iconicedition τα λέει όλα», αναφέρει ο SebastianGrams, Διευθύνων Σύμβουλος της AudiSportGmbH. «Η επετειακή έκδοση υπενθυμίζει την εμβληματική σχεδιαστική γλώσσα του TT, η οποία αποτυπώνει το θάρρος και την κομψότητα σε μια σιλουέτα χωρίς συμβιβασμούς. Χάρη στα αποκλειστικά εξωτερικά και εσωτερικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, η απόδοση του απόλυτου σπορ κουπέ, με τον πολυβραβευμένο πεντακύλινδρο κινητήρα, γίνεται άμεσα ορατή στους θαυμαστές μας».

Εμπνευσμένο από τη φιλοσοφία Bauhaus

Έχοντας ως όραμα τη δημιουργία ενός μοντέλου για τους λάτρεις της αυτοκίνησης, η Audi παρουσίασε το πρωτότυπο AudiTTCoupé στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου IAA στη Φρανκφούρτη το φθινόπωρο του 1995. Έχοντας σχεδόν συμμετρικές αναλογίες, το AudiTT ακολούθησε σταθερά μια σχεδιαστική αρχή βασισμένη σε γεωμετρικές, κυκλικές φόρμες. Ο απαλλαγμένος από συμβιβασμούς σχεδιασμός του εντυπωσίασε αμέσως το κοινό. Τρία χρόνια αργότερα, το TTCoupé βγήκε στην παραγωγή σχεδόν αμετάβλητο και ένα χρόνο μετά από αυτό η Audi λάνσαρε και το TTRoadster. Στη δεύτερη γενιά του μοντέλου, το ΤΤ Coupé εμπλουτίστηκε με τις εκδόσεις S και RS.

«Το TT εμπνεύστηκε από τη σχεδιαστική φιλοσοφία  Bauhaus και την λογική της απλότητας», τονίζει ο επικεφαλής του Τμήματος Σχεδιασμού της Audi, MarcLichte . «Η παράλειψη όλων των περιττών και ασήμαντων στοιχείων ήταν τόσο ριζική και τόσο θαρραλέα που το TT, με την απλότητά του, πέτυχε γρήγορα το υψηλότερο επίτευγμα μιας καλής σχεδίασης: να γίνει διαχρονικό. Μόλις πετύχεις κάτι τέτοιο αποδεσμεύεσαι από τις τάσεις όμως δεν είσαι ποτέ εκτός μόδας, καθώς το στυλ δεν φθείρεται ποτέ».

Τρεις γενιές TT και ένα τέταρτο του αιώνα αργότερα οι γραμμές από το μοντέλο του 1998 εξακολουθούν να αναγνωρίζονται στο σημερινό TTRSCoupé iconicedition. Η ειδική έκδοση παραμένει πιστή στην ιδέα της απλότητας, με τον μινιμαλιστικό σχεδιασμό να εκτείνεται από την εξωτερική εικόνα στο εσωτερικό, το οποίο εξακολουθεί να είναι ξεκάθαρα εστιασμένο στον οδηγό.

Σκουρόχρωμη κομψότητα στο εξωτερικό

Η ειδική έκδοση AudiTTRSCoupé iconicedition ανταποκρίνεται στις υψηλές προσδοκίες που θέτει η αισθητική της. Η απόχρωση NardoGrey – αποκλειστικά για μοντέλα RS - δίνει τον κατάλληλο τόνο στον ξεχωριστό και δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου. Η κομψή απόχρωση του γκρι πήρε το όνομά της από τη θρυλική ιταλική πίστα αγώνων PistadiNardó, όπου τα μοντέλα AudiRS διανύουν τα πρώτα χιλιόμετρα εξέλιξης.

Το στυλ της ειδικής έκδοσης ενισχύεται περαιτέρω από τη γυαλιστερή μαύρη μάσκα με την έντονη επιγραφή quattro σε ματ απόχρωση τιτανίου. Γυαλιστερή μαύρη απόχρωση έχουν επίσης οι πρόσθετες πλαϊνές ποδιές, οι δακτύλιοι της Audi, το λογότυπο TTRS μπροστά και πίσω, καθώς και τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών. Σχεδιασμένες αποκλειστικά για την ειδική έκδοση είναι οι μαύρες ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών ενώ οι δαγκάνες φρένων στην ίδια απόχρωση επεκτείνουν το συγκεκριμένο σχεδιαστικό μοτίβο μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια. Τα σκούρα πίσω τριγωνικά τζάμια με το αποκλειστικό λογότυπο "iconicedition" ολοκληρώνουν την εντυπωσιακή σκουρόχρωμη εικόνα.

Με αγωνιστικά γονίδια

Η δυναμική απόδοση του AudiTTRSCoupé iconicedition ενισχύεται από το εξελιγμένο σε αεροδυναμική σήραγγα πακέτο Aerokit. Η μπροστινή ποδιά και τα πλαϊνά πτερύγια στις εισαγωγές αέρα αντλούν έμπνευση και τεχνογνωσία από τους αγώνες. Πίσω, η σταθερή αεροτομή από ανθρακονήματα τονίζει τον σπορ χαρακτήρα αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα την απόδοση και τις επιδόσεις. Στις άκρες του ειδικά σχεδιασμένου διαχύτηRS υπάρχουν κατακόρυφα πλαϊνά πτερύγια ενώ οι δύο εντυπωσιακές οβάλ απολήξεις της εξάτμισης δημιουργούν ένα δυναμικό οπτικό συνδυασμό.

Η σχέση μεταξύ οπισθέλκουσας και ανύψωσης λήφθηκε λεπτομερώς υπόψη κατά την εξέλιξη του Aerokit στην αεροδυναμική σήραγγα και είναι ιδανικά ρυθμισμένη  – βελτιώνοντας τόσο την αεροδυναμική όσο και την οδηγική απόδοση. Η αυξημένη κάθετη δύναμη από την πίσω αεροτομή και τον διαχύτη βελτιώνει τη σταθερότητα και αναβαθμίζει σημαντικά την οδική συμπεριφορά σε γρήγορες στροφές προσφέροντας μοναδική οδηγική απόλαυση σε όλες τις συνθήκες.

Αποκλειστικές δυναμικές πινελιές στο εσωτερικό

Το εσωτερικό του TTRSCoupé iconicedition χαρακτηρίζεται από αποκλειστικά στοιχεία και προσοχή στη λεπτομέρεια. Οι σκουρόχρωμοι συνδυασμοί είναι και εδώ βασικό μοτίβο της σχεδιαστικής προσέγγισης, η οποία τονίζεται περαιτέρω από τη χρήση αποκλειστικών στοιχείων. Τα σπορ καθίσματα RS έχουν διχρωμία, με λεπτά πλαϊνά πάνελ από γκρι δέρμα Nappa και κεντρικό τμήμα από μαύρη Alcantara με κίτρινες ραφές σε κυψελοειδές μοτίβο και κέντημα “iconicedition” στο ύψος των ώμων. Τα μαύρα πατάκια έχουν κεντημένο το λογότυπο RS σε κίτρινη απόχρωση ενώ τα υποβραχιόνια στις πόρτες και η κεντρική κονσόλα έχουν γκρι χρωματισμό και είναι διακοσμημένα με κίτρινη ραφή, όπως και το μαύρο κάλυμμα του Audivirtualcockpit. Με μαύρη Alcantara είναι επενδεδυμένα στα πάνελ των πορτών αλλά και το σπορ δερμάτινο τιμόνι RS με κίτρινη σήμανση στη θέση 12:00. Ο ξεχωριστός χαρακτήρας δηλώνεται και από την αριθμημένη σήμανση στον επιλογέα, η οποία κάνει καθένα από τα 100 οχήματα της ειδικής έκδοσης μοναδικό.

Ο θρυλικός πεντακύλινδρος κινητήρας με τον απαράμιλλο ήχο

Το TTRSCoupé iconiceditionδιαθέτει τον καταξιωμένο κινητήρα 2.5 TFSI της AudiSport με 400 PS και μέγιστη ροπή 480 Nm. Οι πολυάριθμες επιτυχίες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό σε συνδυασμό με την αξιοποίηση της υψηλής απόδοσης και της τεχνολογικής αρτιότητας στην καθημερινότητας έχουν χαρίσει στον πεντακύλινδρο κινητήρα το «Διεθνές Βραβείο Κινητήρα της Χρονιάς», εννέα συνεχόμενες φορές από το 2010.

Όπως σε κάθε TTRS, η ισχύς περνά σε όλους τους τροχούς, μέσω ενός κιβωτίου Stronic επτά σχέσεων και της μόνιμης τετρακίνησηςquattro. Το σύστημα δυναμικής οδήγησης Audidriveselect επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει ανάλογα με τις απαιτήσεις του το σύστημα μετάδοσης quattro καθώς και το τιμόνι, το κιβώτιο Stronic, τα πτερύγια της εξάτμισης και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα.

Το AudiTTRSCoupé iconiceditionέχει τελική ταχύτητα 280 km/h και επιταχύνει από στάση στα 100 km/hσε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα. Ο κινητήρας προσφέρει μια άκρως συναισθηματική εμπειρία οδήγησης, καθώς ο μονός αριθμός κυλίνδρων και η σειρά ανάφλεξης 1-2-4-5-3 παράγουν αρμονικές συχνότητες οι οποίες δημιουργούν ένα συγκεκριμένο και μοναδικό σε ρυθμό και χαρακτήρα ήχο. Σε συνθήκες αυξημένου φορτίου τα ειδικά πτερύγια της εξάτμισης ανοίγουν προσφέροντας έτσι ακόμα πιο πλούσιο ήχο.

Εκτός από χαμηλό βάρος (1.475 κιλά) το TTRSCoupé διαθέτει και τη σπορ ανάρτηση RSSportSuspensionPlus με ενεργά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ τεχνολογίας Audimagneticride, η οποία εξασφαλίζει εξαιρετικό χειρισμό και σταθερότητα. Το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει τη δυνατότητα ρύθμισης μέσω του συστήματος δυναμικής οδήγησης Audidriveselect.

Διαθέσιμο από το 1ο τρίμηνο του 2023

Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Η ειδική έκδοση, περιορισμένης παραγωγής 100 μονάδων, είναι μια ιδιαίτερη προσφορά για τους λάτρεις του TT και των εκδόσεων RS. Χάρη στο πρόγραμμα εξατομίκευσης Audiexclusive, οι πελάτες μπορούν πρόσθετα να προσαρμόσουν το μοντέλο AudiSport στις δικές τους προτιμήσεις, επιλέγοντας από μεμονωμένα εξωτερικά χρώματα έως την απόχρωση του δέρματος και την χρωματική αντίθεση των ραφών.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις