Το πρόγραμμα αναμένεται να ενεργοποιηθεί τις προσεχείς ημέρες, από τον αρμόδιο υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Γιάννη Τσακίρη, ενώ η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων θ’ ανοίξει στα τέλη Ιανουαρίου. Ο αρχικός προϋπολογισμός θα είναι κοντά στα 80 εκατ. ευρώ με προοπτική ν’ αυξηθεί, καθώς παράγοντες του υπουργείου Ανάπτυξης εκτιμούν ότι η αγορά θα δείξει μεγάλο ενδιαφέρον λόγω της υγειονομικής κρίσης και των περιοριστικών μέτρων στην μετακίνηση του κόσμου. Η εκτίμηση αυτή στηρίζεται στο γεγονός ότι είτε με click away, είτε με click inside, οι καταναλωτές θα πρέπει να επιλέγουν τα προϊόντα που θέλουν ν’ αγοράσουν μόνο μέσω των ηλεκτρονικών σελίδων των εμπορικών επιχειρήσεων, αφού για αρκετά μεγάλο διάστημα δεν θα έχουν την δυνατότητα να διαλέγουν τα προϊόντα της αρεσκείας τους από τα ράφια, μέσω του παραδοσιακού τρόπου της «βόλτας στα μαγαζιά».
Συνεπώς, η δημιουργία e-shop, για όσες επιχειρήσεις δεν διαθέτουν ήδη εμπορική ιστοσελίδα, είναι μονόδρομος. Υπενθυμίζεται ότι για τον κλάδο των υπηρεσιών τρέχει ήδη μία αντίστοιχη δράση από το πρόγραμμα «Εργαλειοθήκη Ανταγωνιστικότητας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων». Μάλιστα, οι αιτήσεις από τους ενδιαφερόμενους του συγκεκριμένου κλάδου μπορούν να υποβάλλονται μέχρι τις 31 Ιανουαρίου, μετά την παράταση του προγράμματος κατά δύο μήνες.
Με τη νέα δράση του ΕΣΠΑ, που ετοιμάζει το υπουργείο Ανάπτυξης, καλύπτεται πλέον και ο κλάδος του λιανεμπορίου, που έχει υψηλά ποσοστά έλλειψης e-shop. Η επιδότηση κατά 100% της δημιουργίας ή της αναβάθμισης ηλεκτρονικού καταστήματος, αναμένεται να προσελκύσει περίπου 16.000 επιχειρήσεις του κλάδου, καθώς ο αρχικός προϋπολογισμός υπολογίζεται στα 80 εκατ. ευρώ και το ύψος της επιδότησης μπορεί να φτάσει έως και τις 5.000 ευρώ, με βασική προϋπόθεση την ύπαρξη φυσικού καταστήματος.
Η υλοποίηση της συγκεκριμένης δράσης θα συνδυάζεται και με την συμφωνία συνεργασίας που έχουν υπογράψει το υπουργείο Ανάπτυξης με την Google, προκειμένου στελέχη τής αμερικάνικης πολυεθνικής εταιρίας να υποστηρίξουν όσες επιχειρήσεις ενδιαφέρονται να αναπτύξουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο, προκειμένου να λειτουργούν ψηφιακά. Η πρωτοβουλία αυτή από την Google περιλαμβάνει δωρεάν ομαδικά διαδικτυακά σεμινάρια, αλλά και κατ’ ιδίαν διαδικτυακή συμβουλευτική, προσαρμοσμένη στις ανάγκες της κάθε επιχείρησης.
Η ανάγκη της ψηφιακής λειτουργίας των επιχειρήσεων υπαγορεύεται και από τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας της ΕΛΣΤΑΤ, σύμφωνα με τα οποία σημειώνεται στη χώρα μας σημαντική και σταθερή άνοδος στις ηλεκτρονικές αγορές. Πλέον, οι μισοί χρήστες του διαδικτύου (50%) κάνουν τις αγορές τους ηλεκτρονικά, όταν η αντίστοιχη αναλογία το 2019 ήταν μόλις 21%. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με την Eurostat, μόλις το 11% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα πραγματοποιούν πωλήσεις διαδικτυακά, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να κυμαίνεται στο 20%. Σύμφωνα με έρευνα από το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ σε 500 επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σχεδόν μία στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις (6%) απέκτησε e-shop.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις