Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του ιαπωνικού Υπουργείου Οικονομικών, επεξεργασθέντα από το Γραφείο O.E.Y. Tόκυο, το 2013, οι ελληνικές εξαγωγές ελαιολάδου στην Ιαπωνία παρουσίασαν αύξηση κατά 43% σε σχέση με το 2012, αγγίζοντας σε αξία τα 385 εκ. γιεν (2,8 εκ. ευρώ).
Πρόκειται για το υψηλότερο επίπεδο σχετικών εξαγωγών που έχει επιτευχθεί ποτέ από τη χώρα μας στην Ιαπωνία, επιβεβαιώνοντας τη θετική πορεία του συγκεκριμένου προϊόντος στην απαιτητική ιαπωνική αγορά. Σημειώνεται πως το ίδιο έτος, οι συνολικές εισαγωγές ελαιολάδου που πραγματοποίησε η χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, άγγιξαν σε αξία τα 27 δισ. γιεν, δηλαδή αυξημένες κατά 60% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Πρώτη εξαγωγική χώρα ελαιολάδου στην Ιαπωνία είναι η Ιταλία με 15 δισ. γιεν, ακολουθεί η Ισπανία με 10 δισ. γιεν, έπεται η Τουρκία με 1,3 δισ. γιεν και κατόπιν η Ελλάδα με 385 εκ. γιεν.
Η συνεχιζόμενη αύξηση του σχετικού μεριδίου μας στην ιαπωνική αγορά, οφείλεται μεταξύ άλλων:
- στην ποιοτική ανωτερότητα του ελληνικού ελαιολάδου, οποίο διαθέτει πλέον πιστούς θιασώτες (αν και παραμένει -ως επί το πλείστον-ακριβότερο σε σύγκριση με τα υπόλοιπα εισαγόμενα στην Ιαπωνία ελαιόλαδα).
- στην αυξανόμενη διάδοση της χρήσης του ελαιολάδου μεταξύ των Ιαπώνων καταναλωτών.
- στην αύξηση των συνολικών εισαγωγών ελαιολάδου στη χώρα.
- στο αυξανόμενο ενδιαφέρον των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων ελαιολάδου να δραστηριοποιηθούν στην ιαπωνική αγορά. Σημειώνεται πως σε πρόσφατη 39η διεθνή έκθεση τροφίμων & ποτών Ιαπωνίας "Foodex 2014" (Tόκυο, 4-7 Μαρτίου 2014), εκ των οκτώ συμμετεχουσών ελληνικών εταιρειών, οι πέντε ήσαν εξαγωγικές ελαιολάδου. Επιπλέον, σε πρόσφατο διεθνή διαγωνισμό εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου "Olive Japan 2014" που έλαβε χώρα στο Τόκυο (26-27/04/2014), επτά ελληνικά ελαιόλαδα απέσπασαν χρυσό μετάλλιο και εννέα αντιστοίχως αργυρό. Σε έκθεση δε ελαιολάδου (Olive Marché) που διοργανώθηκε στο πλαίσιο του εν λόγω διαγωνισμού, συμμετείχαν ως εκθέτες η "Ένωση Πεζών Κρήτης", αλλά και εννέα ιαπωνικές εισαγωγικές εταιρείες ελληνικού ελαιολάδου-έναντι δύο μόνο εισαγωγικών εταιρειών το 2012.
- στις ακατάπαυστες προσπάθειες του Γραφείου Ο.Ε.Υ. Τόκυο που με διάφορες δράσεις και εκδηλώσεις προέβαλε το ανωτέρω ελληνικό προϊόν τόσο στις ιαπωνικές εταιρείες όσο και στους Ιάπωνες καταναλωτές