Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξη θέτει σε εφαρμογή πρόγραμμα προώθηση των ελληνικών κρασιών στη διεθνή αγορά. για το σκοπό αυτό χρηματοδοτεί ενέργειες και δράσεις επιχειρήσεων και φορέων που θα αναλάβουν έργο.
Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις μπορούν να παρακολουθήσουν με τη μέθοδο των ερωτήσεων – απαντήσεων τα σημαντικότερα σημεία του προγράμματος.
-Ποιοι είναι οι δικαιούχοι ενίσχυσης στα πλαίσια του προγράμματος προώθησης-προβολής οίνων σε τρίτες χώρες;
Δικαιούχοι ενίσχυσης στα πλαίσια του προγράμματος προώθησης-προβολής οίνων σε τρίτες χώρες μπορεί να είναι επιχειρήσεις (ιδιωτικές, συνεταιριστικές), καθώς και επαγγελματικές οργανώσεις, οργανώσεις παραγωγών, διεπαγγελματικές οργανώσεις ή δημόσιοι οργανισμοί. Προτιμώνται πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και συλλογικές εμπορικές ονομασίες.
Οι δικαιούχοι πρέπει να διαθέτουν επαρκή ικανότητα για να αντιμετωπίσουν τους ειδικούς περιορισμούς των συναλλαγών με τρίτες χώρες και επαρκείς πόρους ώστε να διασφαλίζεται η όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη εφαρμογή του μέτρου. Και βεβαίως πρέπει να διαθέτουν επαρκή διαθεσιμότητα προϊόντων, τόσο από ποιοτική όσο και από ποσοτική άποψη, ώστε να διασφαλίζεται η ικανοποίηση της ζήτησης της αγοράς μακροπρόθεσμα μετά την εργασία προώθησης.
- Ποιοι είναι οι φορείς εκτέλεσης του προγράμματος προώθησης-προβολής οίνων σε τρίτες χώρες;
Οι δικαιούχοι δύνανται να εκτελέσουν μέρος ή το σύνολο του Προγράμματος είτε οι ίδιοι είτε να επιλέξουν έναν ή περισσότερους φορείς εκτέλεσης που θα αναλάβουν την υλοποίηση ολόκληρου ή μέρους του προγράμματος. Οι φορείς εκτέλεσης πρέπει να διαθέτουν εμπειρία σχετικά με τα συγκεκριμένα προϊόντα και τις αγορές προορισμού και τα αναγκαία μέσα για τη διασφάλιση της πλέον αποτελεσματικής εκτέλεσης των δράσεων. Η επιλογή των φορέων εκτέλεσης γίνεται μετά από διαγωνισμό που διεξάγεται με κατάλληλο και ελεγχόμενο τρόπο. Η δημοσίευση της προκήρυξης του διαγωνισμού για την επιλογή των φορέων εκτέλεσης από το δικαιούχο γίνεται τουλάχιστον 20 ημέρες πριν την επιλογή τους. Οι δικαιούχοι αποστέλλουν, προς έγκριση στη Δ/νση Μεταποίησης, Τυποποίησης & Ποιοτικού Ελέγχου Φυτικής Παραγωγής (Τμήμα Οίνου & Αλκοολούχων Ποτών) του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, κατάσταση με τους επιλεγέντες φορείς εκτέλεσης μαζί με το πρακτικό επιλογής, 10 ημέρες πριν την υπογραφή των συμβάσεων μεταξύ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και των δικαιούχων.
Συνημμένα αποστέλλονται:
α) Προσφορές που υποβλήθηκαν κατά το διαγωνισμό.
β) Συνοπτική παρουσίαση κάθε επιλεγέντα φορέα εκτέλεσης (διεύθυνση, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τηλέφωνο, αρμόδιος).
γ) Ανάλυση τεχνικών και χρηματοοικονομικών του ικανοτήτων.
δ) Στοιχεία που αποδεικνύουν την εμπειρία του φορέα.
Ο συμβαλλόμενος υποχρεούται να ανοίξει ειδικό λογαριασμό σε αναγνωρισμένο χρηματοοικονομικό ίδρυμα της χώρας, ο οποίος θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά για όλες τις οικονομικές πράξεις, που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο υλοποίησης του εγκεκριμένου προγράμματος για κάθε έτος. Οι δικαιούχοι αποστέλλουν, προς έγκριση στη Δ/νση Μεταποίησης, Τυποποίησης & Ποιοτικού Ελέγχου Φυτικής Παραγωγής (Τμήμα Οίνου & Αλκοολούχων Ποτών) του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, κατάσταση με τους επιλεγέντες φορείς εκτέλεσης μαζί με το πρακτικό επιλογής, 10 ημέρες πριν την υπογραφή των συμβάσεων μεταξύ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και των δικαιούχων.
Συνημμένα αποστέλλονται:
α) Προσφορές που υποβλήθηκαν κατά το διαγωνισμό.
β) Συνοπτική παρουσίαση κάθε επιλεγέντα φορέα εκτέλεσης (διεύθυνση, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τηλέφωνο, αρμόδιος)
- Ποια οίνοι θεωρούνται επιλέξιμοι στα προγράμματα προώθησης-προβολής οίνων σε τρίτες χώρες;
Επιλέξιμοι οίνοι θεωρούνται αυτοί με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης ή/και Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη ή/και με αναγραφή της ποικιλίας αμπέλου (Ποικιλιακοί οίνοι), εφόσον:
α) προορίζονται για άμεση κατανάλωση, υπάρχουν για αυτά ευκαιρίες εξαγωγής ή δυνητικές νέες εμπορικές διέξοδοι στις στοχευόμενες τρίτες χώρες και εμφανίζουν υψηλή προστιθέμενη αξία,
β) η προέλευσή τους υποδεικνύεται στο πλαίσιο μιας εργασίας ενημέρωσης ή προώθησης, στην περίπτωση οίνου με γεωγραφική ένδειξη,
γ) η χρηματοδοτούμενη εργασία καθορίζεται σαφώς, συμπεριλαμβανομένων των προϊόντων που είναι δυνατόν να ληφθούν υπόψη, της εργασίας εμπορίας και του εκτιμώμενου κόστους.
- Ποιες δαπάνες επιλέξιμες θεωρούνται για κοινοτική χρηματοδότηση;
Επιλέξιμες είναι οι δαπάνες που αφορούν αποκλειστικά στις παρακάτω δράσεις:
α) δημόσιες σχέσεις, μέτρα προώθησης ή διαφήμισης, ιδίως εκείνα που τονίζουν τα πλεονεκτήματα των κοινοτικών προϊόντων, σε σχέση ιδίως με την ποιότητα, την ασφάλεια των τροφίμων ή την προστασία του περιβάλλοντος,
β) συμμετοχή σε εκδηλώσεις, εμποροπανηγύρεις ή εκθέσεις διεθνούς σημασίας,
γ) ενημερωτικές εκστρατείες, ιδίως για τα κοινοτικά συστήματα που αφορούν τις ονομασίες προέλευσης, τις γεωγραφικές ενδείξεις και τη βιολογική παραγωγή,
δ) μελέτες νέων αγορών, αναγκαίες για τη διεύρυνση των εμπορικών διεξόδων,
ε) μελέτες για την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των μέτρων προώθησης και ενημέρωσης.
Τα μηνύματα ενημέρωσης ή/και προώθησης βασίζονται στις εγγενείς ιδιότητες του οίνου και είναι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία των τρίτων χωρών τις οποίες στοχεύουν.
Πιο συγκεκριμένα οι επιλέξιμες δαπάνες των σημείων α, β, γ, αφορούν στις παρακάτω κατηγορίες δράσεων:
α) Καταχωρίσεις στο γενικό και εξειδικευμένο Τύπο
β) Διαφήμιση στο διαδίκτυο και άλλα οπτικοαουστικά μέσα επικοινωνίας (τηλεόραση, ραδιόφωνο) – Δημιουργία ιστοσελίδας
γ) Παραγωγή έντυπου υλικού (φυλλάδια, έντυπα, χάρτες)
δ) Επιδείξεις στα σημεία πώλησης, γευσιγνωσίες
ε) Συμμετοχή σε εμπορικές και άλλες εκθέσεις, ομαδικά εκθεσιακά περίπτερα που παρουσιάζουν προϊόντα από διάφορα κράτη μέλη
στ) Δημόσιες σχέσεις
Ο φόρος προστιθεμένης αξίας (Φ.Π.Α.) δεν περιλαμβάνεται στις επιλέξιμες δαπάνες.
- Ποια είναι η χρονική διάρκεια των προγραμμάτων προώθησης – προβολής οίνων σε τρίτες χώρες;
Κάθε Πρόγραμμα μπορεί να διαρκεί κατ’ ανώτατο όριο τρία οικονομικά έτη, για ένα συγκεκριμένο δικαιούχο και σε μια συγκεκριμένη τρίτη χώρα. Το οικονομικό έτος ορίζεται ως φάση και κάθε Πρόγραμμα αποτελείται από μία, δύο ή τρεις φάσεις.
- Ποιο είναι το χρηματοδοτικό σχήμα των προγραμμάτων προώθησης – προβολής οίνων σε τρίτες χώρες;
Η κοινοτική συνδρομή στις δραστηριότητες προώθησης αποτελεί το 50% της επιλέξιμης δαπάνης, η εθνική συμμετοχή αποτελεί το 30%, ενώ η ιδία συμμετοχή των δικαιούχων αποτελεί το 20% της επιλέξιμης δαπάνης. Στην περίπτωση που δικαιούχος του μέτρου, είναι Δημόσιος Οργανισμός ή Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση του κλάδου, η εθνική συμμετοχή αποτελεί το 50% της επιλέξιμης δαπάνης.
- Πού και πότε υποβάλλονται τα Προγράμματα προώθησης – προβολής οίνων σε τρίτες χώρες;
Τα προγράμματα υποβάλλονται έως 25 Μαΐου κάθε έτους, στη Δ/νση Μεταποίησης, Τυποποίησης & Ποιοτικού Ελέγχου (Τμήμα Οίνου & Αλκοολούχων Ποτών) του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και η αξιολόγηση των Προγραμμάτων πραγματοποιείται από Επιτροπή, η οποία ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις