"Σε λίγο καιρό μαζί σας". Αυτή είναι η πρώτη φράση στον ιστότοπο που έχει δημιουργήσει στα ελληνικά η Mere, η τρίτη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Ρωσίας που δραστηριοποιείται στην αγορά των hard discount. Πρόκειται για μία αλυσίδα που δραστηριοποιείται σχεδόν στο σύνολο της με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (σ.σ. δηλαδή όχι επώνυμα) και θυμίζει σε μεγάλο βαθμό την Lidl στα πρώτα χρόνια παρουσίας της στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του σέρβικου Τύπου η ρώσικη αλυσίδα αναμένεται να ανοίξει το πρώτο κατάστημα στην γειτονική χώρα με επόμενο στόχο την ελληνική αγορά. Όπως αναφέρει στο site της η Mere, η αλυσίδα Svetofor είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα discount στην Ρωσία, με 1.200 καταστήματα σε όλη την χώρα ενώ έχει επεκταθεί και σε αγορές όπως Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία, Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία, Κίνα κ.α. "Η Svetofor (σ.σ. στην Ε.Ε. είναι γνωστή ως Mere) επεκτείνεται με αυτοπεποίθηση σε Ελλάδα, Πορτογαλία, Γαλλία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες χώρες" αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία.
Σε αναζήτηση καταστημάτων και Ελλήνων προμηθευτών
Το ενδιαφέρον της για την ελληνικά αγορά και η πιθανή της έλευση αποδεικνύεται από την αναζήτηση κατάλληλων καταστημάτων σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας με πληθυσμό πάνω από 25.000 κατοίκους και σε πυκνοκατοικημένες περιοχές καθώς και σε Έλληνες προμηθευτές.
Όπως αναφέρει στο site της η Mere "στους καταναλωτές προσφέρουμε όλα τα είδη, τρόφιμα και μη, σε τιμές 30 έως και 80% χαμηλότερες από τις τιμές της αγοράς. Συνεργαζόμαστε απευθείας με τους παραγωγούς, μικρούς και μεγάλους και προτιμάμε τα Ελληνικά προϊόντα. Στους προμηθευτές προσφέρουμε αυτόματες πληρωμές κάθε εβδομάδα για ό,τι έχει πωληθεί στην διάρκειά της. Η συνεργασία είναι διάφανη και ειλικρινής. Δεν υπάρχουν κρυφές χρεώσεις ή επιβαλλόμενες εκ των υστέρων εκπτώσεις. Οι τιμές που αναφέρονται στην σύμβαση προμηθείας είναι οι τιμές που λαμβάνει ο προμηθευτής στον τραπεζικό του λογαριασμό".
Η δύσκολη ελληνική αγορά
Έχουν περάσει ακριβώς 12 χρόνια από την τελευταία έλευση ξένης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην ελληνική αγορά που κατά σύμπτωση ήταν και αυτή στον τομέα του hard discount που δραστηριοποιείται και η Mere. Πρόκειται για την γερμανική Aldi η οποία αναγκάστηκε να κλείσε τα 38 καταστήματα της δύο χρόνια αργότερα το 2010. Νωρίτερα, το 2006, είχε προηγηθεί η έλευση της επίσης γερμανικής αλυσίδας hard discount Plus. Είχε ανοίξει ταυτόχρονα 20 καταστήματα την 1 Μαρτίου του 2006 τα οποία και έκλεισε σε διάστημα μικρότερο των δύο χρόνων.
Στην συγκεκριμένη αγορά δραστηριοποιούνταν και η ισπανική DIA, η πρώτη της κατηγορίας που είχε έρθει στην ελληνική αγορά, και η οποία στο τέλος απορροφήθηκε από τον όμιλο Μαρινόπουλου. Κοινός παρονομαστής στην αποτυχία των παραπάνω προσπαθείων σύμφωνα με στελέχη της αγοράς ήταν σε μεγάλο βαθμό η εδραίωση και η προσαρμογή της Lidl στην ελληνική αγορά η οποία δεν άφηνε αρκετά περιθώρια σε ανταγωνιστές της στον συγκεκριμένο τομέα. Μπορεί σήμερα η Lidl να έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά από το hard discount που ήταν τα πρώτα χρόνια της έλευσης της πριν από 20 χρόνια καθώς στα ράφια της βρίσκεις και ένα σημαντικό αριθμό από επώνυμα προϊόντα όμως κατέχει σχεδόν το σύνολο της αγοράς των καταναλωτών που ψωνίζουν από discount καταστήματα τροφίμων.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις