Στο στόχαστρο των ελεγκτικών αρχών και όσα επιβατικά οχήματα και δίκυκλα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ. Η εντατικοποίηση των ελέγχων για ΚΤΕΟ και ασφάλεια θα είναι σε όλες τις περιφερειακές ενότητες της χώρας.
Μάλιστα, το υπουργείο Μεταφορών αποφάσισε την εντατικοποίηση των ελέγχων στους νομούς Σερρών, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Τρικάλων, Μαγνησίας, Λέσβου, Αιτωλοακαρνανίας, Κυκλάδων, Ηρακλείου, Έβρου, Αχαΐας, Φθιώτιδας και Βοιωτίας. Για τον λόγο αυτό, στις συγκεκριμένες περιοχές θα βγαίνουν καθημερινά στους δρόμους 14 κινητές μονάδες τεχνικού ελέγχου, οι οποίες θα κάνουν ελέγχους σε επιβατικά οχήματα, φορτηγά, λεωφορεία, ταξί και δίκυκλα.
Ειδικά το θέμα των οχημάτων που δεν περνάνε από τεχνικό έλεγχο οξύνεται συνεχώς, ενώ σε ορισμένες αγροτικές περιοχές της περιφέρειας κυκλοφορούν αρκετά οχήματα τα οποία δεν έχουν ελεγχθεί ποτέ. Οι κινητές μονάδες ελέγχων θα παραμείνουν στην επαρχία έως το τέλος του χρόνου.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, κυκλοφορούν σήμερα στην Ελλάδα περίπου δύο εκατομμύρια οχήματα και ένα εκατομμύριο δίκυκλα που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ, αλλά και περίπου 730.000 οχήματα που είναι ανασφάλιστα.
Εκτός όμως από τα θέματα ασφαλείας που σχετίζονται με την κυκλοφορία των οχημάτων που δεν έχουν περάσει από τεχνικούς ελέγχους, υπάρχει και το θέμα των διαφυγόντων εσόδων για το Δημόσιο. Σύμφωνα με την Ένωση Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, εάν τα υπόχρεα ΙΧ και δίκυκλα περνούσαν από ΚΤΕΟ, στα δημόσια ταμεία θα έμπαιναν 400 εκατ. ευρώ.
Όσο για τα ανασφάλιστα οχήματα, όταν εντοπιστούν, οι ιδιοκτήτες τους έχουν προθεσμία 30 ημερών να τα ασφαλίσουν. Σε αντίθετη περίπτωση, η Αστυνομία εφαρμόζει τις σχετικές διατάξεις του ΚΟΚ, που προβλέπουν αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για έναν χρόνο και χρηματικό πρόστιμο.