Η θεαματική πτώση των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου είναι γεγονός το οποίο επιδέχεται πολλές ερμηνείες για τους λόγους και τις αιτίες που την έχουν προκαλέσει. Η διαμόρφωση των διεθνών τιμών κάτω από 50 δολάρια το βαρέλι φρενάρει απαγορευτικά τις προοπτικές εκμετάλλευσης των Ελληνικών υδρογονανθράκων και την δυνατότητα η Ελλάδα να καταστεί μία πετρελαιοπαραγωγός χώρα με μεγάλα συναλλαγματικά οφέλη για επενδύσεις και ανάπτυξη. Αυτή είναι η αρνητική πλευρά.
Υπάρχει όμως και η θετική πλευρά από την κατρακύλα των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου που ανοίγει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης και ανάκαμψης από την κρίση, για την Κυβέρνηση που θα προκύψει μετά τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου.
Οι χαμηλές τιμές των πετρελαιοειδών προϊόντων που προκύπτουν από την πτώση των τιμών του αργού πετρελαίου κατά 57% περίπου, την οποία δεν βλέπουμε να διαμορφώνεται στις αντλίες των πρατηρίων, πρέπει να συνοδεύεται αναλόγως και με σχετική μείωση των φόρων-τελών που παραμένουν σταθερά υψηλοί ανά λίτρο καυσίμου (67% !!! στην αμόλυβδη και 48,4% !!! στο πετρέλαιο κίνησης).
Οι μειωμένες τιμές του αργού πετρελαίου, παράλληλα με την μείωση τελών και φόρων, θα διαμορφώσουν ένα ισχυρό κοκτέιλ κινήτρων, για την προσδοκώμενη ανάκαμψη και ανάπτυξη της χώρας, ως συντελεστές μείωσης του μεταφορικού κόστους και του κόστους παραγωγής αγροτικών, βιομηχανικών, βιοτεχνικών και ενεργειακών προϊόντων.
Επίσης η μείωση των φόρων θα γίνει ανάχωμα στα σχέδια των κυκλωμάτων της παράνομης διακίνησης καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία, κ.λπ.) τα οποία ενθυλακώνουν πολλές εκατοντάδες εκατομμυρίων ευρώ ετησίως, σε βάρος των δημοσίων εσόδων και των Ελλήνων φορολογουμένων από την εκτεταμένη δασμοφοροδιαφυγή.
Η καταπολέμηση της λαθρεμπορίας, της νοθείας και της κλοπής των καυσίμων, παραμένει προς το παρόν ως φανταστικό σχέδιο.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις