Το θέμα της Τσεχικής νομοθετικής ρύθμισης που επιτρέπει την κυκλοφορία Τσέχικου γιαουρτιού με τις ενδείξεις "ελληνικό γιαούρτι" και "γιαούρτι ελληνικού τύπου”, ανέδειξε εκ νέου μιλώντας σήμερα στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας της Ε.Ε. ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου.
Όπως επισήμανε ο Έλληνας υπουργός, η Τσεχία με τις επίμαχες ρυθμίσεις, επιτρέπει τη χρήση γεωγραφικού προσδιορισμού ο οποίος ταυτίζεται με την προέλευση του προϊόντος όπως έχει ήδη επισημάνει σχετικά και ο Επίτροπος, γεγονός που συνιστά παραπλάνηση των καταναλωτών.
Ως εκ τούτου, η Ελλάδα υπέβαλλε προς τις υπηρεσίες της Επιτροπής, καταγγελία κατά της Τσεχικής Δημοκρατίας, για την επίμαχη αυτή εθνική της νομοθετική ρύθμιση, με στόχο να μην νομιμοποιηθεί η παραπλάνηση του καταναλωτή και η εκμετάλλευση της καλής φήμης ενός ελληνικού προϊόντος όπως είναι το ελληνικό γιαούρτι.
Ο κ. Αποστόλου επιφυλάχτηκε για κάθε περαιτέρω κίνηση από την ελληνική πολιτεία για τη διασφάλιση του συγκεκριμένου προϊόντος.
Κατά την παρέμβασή του ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης ανέφερε επίσης τα εξής:
"Γνωρίζετε την ευαισθησία μας σε θέματα προστασίας των καταναλωτών. Είναι σαφές ότι η υψηλή ποιότητα των τροφίμων αποτελεί προτεραιότητα των Ευρωπαίων καταναλωτών, ανεξάρτητα της χώρας ή της περιοχής που ζουν.
Το τελευταίο διάστημα διαπιστώνεται η διαρκώς αυξανόμενη ανησυχία για την διακίνηση στην αγορά της Ένωσης ταυτόσημων εμπορικών προϊόντων με διαφορετική ποιότητα, σε επίπεδο σύστασης ή/και οργανοληπτικών χαρακτηριστικών. Ενδέχεται, λοιπόν, να αναδύονται ζητήματα έμμεσης παραπλάνησης του καταναλωτή ή/και αθέμιτων επιχειρηματικών πρακτικών, χωρίς, ωστόσο, να έχουν διαπιστωθεί θέματα ασφάλειας ή παραπλανητικής επισήμανσης για τα προϊόντα αυτά.
Χαιρετίζουμε, λοιπόν, τις πρόσφατες πρωτοβουλίες της Επιτροπής για το θέμα αυτό, θεωρώντας ότι θα υπηρετηθεί αποτελεσματικότερα ο στόχος της πληρέστερης προστασίας των ευρωπαίων καταναλωτών.
Οι υπηρεσίες της χώρας μου επίσης έχουν αναλάβει σχετικές δράσεις, που περιλαμβάνουν συναντήσεις με εκπροσώπους της βιομηχανίας τροφίμων και καταναλωτικών οργανώσεων, καθώς και εκπροσώπηση μας στο δίκτυο του Κοινού Κέντρου Ερευνών".