"Η ηπειρωτική Κίνα είναι τεράστια, με διαφορές στα επίπεδα μεταξύ των καταναλωτών. Στις μεγαλύτερες πόλεις, όπως το Πεκίνο και τη Σαγκάη, οι καταναλωτές έχουν ξεπεράσει τις κλασικές επιλογές του Μπορντό και της Βουργουνδίας. Τώρα ενδιαφέρονται για προορισμούς όπως της Ισπανίας, της Ιταλίας, της Χιλής..." υπογραμμίζει η MW Jeannie Cho Lee.
Βασισμένη στην προετοιμασία των αγορών για το κινεζικό νέο έτος 2018, η έκθεση του Hong-Kong αντανακλά τον ενθουσιασμό της κινεζικής αγοράς για τους οίνους, και τη σταδιακή ωρίμαση της αγοράς.
Σημείο εισόδου για τα αφορολόγητα λιμάνια στην Κίνα, το Hong-Kong είναι ένα σημαντικό εμπορικό κέντρο για 1.070 επιχειρήσεις που συμμετέχουν για δέκατη χρονιά στην International Wine and Spirits Fair του Hong-Kong (9 έως 11 Νοεμβρίου στο Συνεδριακό Κέντρο). Με περίπου 20.000 αγοραστές- επισκέπτες, η έκθεση επιβεβαιώνει τη στρατηγική φύση του ασιατικού κέντρου, στο οποίο έχουν καταργηθεί οι σχετικοί φόροι στο κρασί από το 2008 (οι εισαγωγές αυξήθηκαν επί επτά, σε δέκα χρόνια, φθάνοντας το 1,3 δις ευρώ το 2016).
Το Συμβούλιο Ανάπτυξης Εμπορίου του Χονγκ Κονγκ που διοργανώνει την Έκθεση υπογραμμίζει ότι η ασιατική κατανάλωση που στηρίζει αυτή την τάση δεν πρόκειται να καταρρεύσει. Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία από το Euromonitor International, η κατανάλωση της Ασίας αναμένεται να αυξηθεί μεταξύ 2016 και 2021 κατά 8,5% σε μέσο όρο ετησίως. Η κινεζική ανάπτυξη υπολογίζεται στο 10%.
Οι διοργανωτές είναι ιδιαίτερα υπερήφανοι και καλωσορίζουν τους νέους εκθέτες, που συμμετέχουν για πρώτη φορά με περίπτερα από τη Μαλαισία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία, τη Ρωσία και την Ουκρανία ... αλλά κυρίως από το Syndicat Général des Vignerons de Champagne. Μια ευκαιρία εμφανίζεται για τους μικρούς παραγωγούς τα προϊόντα των οποίων ταιριάζουν απόλυτα με τη νέα κινεζική καταναλωτική τάση, αναφέρει η Jeannie Cho Lee, Master of Wine και υπεύθυνη της πρώτης έκδοσης της Ακαδημίας Οίνου της Ασίας. «Η αγορά κρασιού για τους millenials * είναι το όχημα που μεταφέρει τις καταναλωτικές τάσεις. Υπάρχει ζήτηση για πιο αυθεντικά κρασιά, είτε πιστοποιημένα βιολογικά ή γι αυτά που παράγονται από μικρές περιοχές», τονίζει η ειδικός της ασιατικής αγοράς.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι το Umami (νοστιμιά) είναι το κλειδί της γεύσης για να ανοίξει η αγορά στην Κίνα, η Jeannie Cho Lee τονίζει ότι οι οινοχόοι και οι διανομείς απαιτούν όλο και λιγότερη ωρίμαση και αλκοόλ στα κρασιά, για την καλύτερη υποστήριξη της ασιατικής κουζίνας. Αν και στην κινεζική αγορά υπάρχουν κάποιοι ώριμοι καταναλωτές, οι περισσότεροι απέχουν πολύ από το να είναι ενήμεροι σε βασικές γνώσεις. "Οι περισσότεροι καταναλωτές στην ηπειρωτική Κίνα ανακαλύπτουν τώρα το κρασί. Έχουν περιορισμένη γνώση και θέλουν βοήθεια για να επιλέξουν το καλύτερο μπουκάλι, και να αποκωδικοποιήσουν την ετικέτα ... ", καταλήγει η Jeannie Cho Lee.
*: Γενιά Y, καταναλωτές που γεννήθηκαν μεταξύ 1980 και 2000.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις