Όπως ο Δαβίδ νίκησε τον Γολιάθ, έτσι και πολλές τοπικές επιχειρήσεις όχι μόνο έχουν καταφέρει να επιβιώσουν έναντι του πολυεθνικού ανταγωνισμού αλλά και να ανθίσουν σε ένα άκρως παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον
Μπορεί λοιπόν η αγορά της μπύρας να ελέγχεται από δύο διεθνής κολοσσούς, την Heineken (Αθηναϊκή Ζυθοποιία) και την Carlseberg (Ολυμπιακή Ζυθοποιία), Άλλωστε και οι δύο εταιρείες έχουν "παίξει” το χαρτί της ελληνικότητας, του αποτυπώματος τους στην εθνική οικονομία και της τοπικής παραγωγής η οποία όχι μόνο καλύπτει την εσωτερική αγορά αλλά και κομμάτι των εξαγωγών που πραγματοποιούν.
Η διαχρονική άνοδος που σημειώνουν οι μικροζυθοποιίες αποτυπώνει το επενδυτικό ενδιαφέρον για την παραγωγή μικρής κλίμακας: στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας λειτουργούσαν μόλις τρεις μονάδες, ενώ την τρέχουσα περίοδο η αγορά απαρτίζεται από περισσότερες από 20 εταιρείες, με τις περισσότερες να δραστηριοποιούνται σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο. Η τάση αυτή θα εξακολουθήσει και στο άμεσο μέλλον, καθώς τους προσεχείς μήνες σχεδιάζεται η έναρξη λειτουργίας και άλλων μονάδων.
Οι ελληνικές μπύρες μπορεί να θεωρηθούν άμεσος ανταγωνιστής των μεγαλύτερων βιομηχανιών μπύρας , καθώς η εμπιστοσύνη του κόσμου κερδίζετε μέρα με την μέρα και ωφελούνται από το ελκυστικό περιβάλλον της ελληνικής αγοράς
Σύμφωνα με τα στοιχεία από την εταιρεία μέτρησης της κατανάλωσης Nielsen προκύπτει πως το πρώτο πεντάμηνο του έτους η αγορά μπύρας έχασε το 3,6% του όγκου των πωλήσεών της και κέρδισε 0,7% σε αξία πωλήσεων. Στους μεγάλους χαμένους της κατηγορίας η Αθηναϊκή Ζυθοποιία οι πωλήσεις της οποίας μειώθηκαν 1,5% σε αξία και 5,8% σε όγκο, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία (νο. 2 παίκτης) έχασε 3,3% πωλήσεις σε αξία και 12,7% σε όγκο, οι πωλήσεις της ΑΜΒΥΞ περιορίσθηκαν κατά 20,5% σε αξία και 25% σε όγκο ενώ ο τζίρος της Ok Athens μειώθηκε 59,6% σε αξία και 71% σε όγκο.
Οι μεγάλοι κερδισμένοι της κατηγορίας, οι οποίοι βέβαια μοιράζονται ακόμη μικρό κομμάτι της εσωτερικής πίτας, η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης η οποία ενίσχυσε τις πωλήσεις της 31,9% σε όγκο και 41,3% σε αξία με αποτέλεσμα το μερίδιό της να ξεπεράσει το 5% σε όγκο και να φθάσει το 4,7% σε αξία.
Ακολουθεί η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης με μερίδιο πλέον 3,6% ως αποτέλεσμα της αύξησης των πωλήσεών της κατά 54,8% σε όγκο και 42,8% σε αξία και η εταιρεία Κούγιος οι πωλήσεις της οποίας διπλασιάσθηκαν όπως και το μερίδιό της. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, νούμερο τρία παίκτης της αγοράς, διατήρησαν τις πωλήσεις τους και το μερίδιό τους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις