Ποια θέματα αναδεικνύει η Επιτροπή που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία της ΝΕΑΣ ΠΑΣΕΓΕΣ. Αναλυτικά η επιστολή στη διοίκηση του ΟΠΕΚΕΠΕ και στο ΥπΑΑΤ.
Με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης και κατόπιν της σχετικής επεξεργασίας των βασικών συμπερασμάτων, όπως αυτά προέκυψαν από τη σύνθεση των απόψεων που εξέφρασαν τα συμμετέχοντα ΚΥΔ, η Επιτροπή που συγκροτήθηκε για την περαιτέρω προώθηση των ζητημάτων που αφορούν στη νέα εποχή του ΟΣΔΕ, ζητά, με επιστολή της, συνάντηση ή έστω τηλεδιάσκεψη με το προεδρείο του ΟΠΕΚΕΠΕ, προκειμένου να παραθέσει τα επιχειρήματά της.
Στην επιστολή περιγράφονται τόσο τα συμπεράσματα όσο και τα απαραίτητα επόμενα βήματα.
Αναλυτικά το κείμενο έχει ως εξής:
Μετά από επικοινωνία, ανταλλαγή απόψεων και θέσεων που είχαμε με σχεδόν όλα τα πιστοποιημένα ΚΥΔ (με την εξαίρεση αυτών των οποίων ουσιαστικά η συμμετοχή τους στο έργο του ΟΣΔΕ εξαρτάται από την δανειοδότηση τους από την ΓΑΙΑ), καταλήξαμε σε συγκεκριμένες αποφάσεις και θέσεις, τις οποίες θέλουμε να συζητήσουμε τόσο με το προεδρείο του ΟΠΕΚΕΠΕ όσο και με την ηγεσία του ΥπΑΤΤ. Τονίζουμε ότι οι συγκεκριμένες αποφάσεις και θέσεις φέρουν τη σύμφωνη γνώμη τουλάχιστον των 35 ΚΥΔ που το έτος 2019 καταχώρισαν στο σύστημα 112.100 αιτήσεις. Πλήθος που αντιστοιχεί σε ποσοστό 18%, στο σύνολο των αιτήσεων.
Για αυτό το λόγο διαμορφώθηκε και η κάτωθι επιτροπή η οποία επιθυμεί να συναντηθεί με το προεδρείο του ΟΠΕΚΕΠΕ σε χρόνο που θα καθορίσετε. Είναι σαφές ότι τα μέλη της επιτροπής είναι πρόθυμα να έχουν φυσική παρουσία στις εγκαταστάσεις του οργανισμού, εφόσον αυτό σας εξυπηρετεί, άλλα προτιμότερο είναι η συνάντηση να γίνει με τηλεδιάσκεψή. Τα μέλη της επιτροπής είναι:
o Σατολιάς Παύλος, ΝΕΑ ΠΑΣΕΓΕΣ
o Λαμπρόπουλος Σωτήρης, ΠΟΓΕΔΥ (Γεωτεχνικοί Δημόσιοι Υπάλληλοι)
o Κάτρης Γιάννης, ΝΕΑ ΠΑΣΕΓΕΣ
Τα θέματα τα οποία θα θέσουμε υπόψη σας στη συνάντηση και επιθυμούμε από κοινού με εσάς να διευθετήσουμε είναι τα εξής:
1. Οι συμβάσεις με τον φορέα συντονισμού έχουν λήξει και δεν υπάρχει καμία πρόθεση από εμάς να υπογράψουμε συμβάσεις τις οποίες μονομερώς η ΓΑΙΑ συνέταξε χωρίς να πάρει καμία έγκριση από κανέναν. Είναι σαφές ότι οι συμβάσεις μεταξύ δύο ιδιωτικών φορέων δεν δύναται να
έχουν τον οργανισμό ως συντονιστή και διαιτητή της ορθότητας και του δικαίου. Παρόλα αυτά και επειδή το εν λόγο θέμα αποτελεί κατά τη γνώμη μας το μελανότερο σημείο της παρούσας προγραμματικής περιόδου όσο αφορά στις ΕΑΕ, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τις θέσεις μας ώστε να επιβεβαιώσετέ το ορθό των αιτημάτων μας. Ποιο συγκεκριμένα:
· Η όμοια νέα σύμβαση για το επόμενο τρίμηνο, την οποία θα πρέπει να συνάψουν τα ΚΥΔ με το φορέα συντονισμού, αυτονόητα δεν μπορεί να επιβληθεί μονομερώς από την ΓΑΙΑ, εκτός και αν ο Υπουργός την θεωρεί δίκαιη και εύλογου κόστους, οπότε ας αναλάβει την προκύπτουσα πολιτική ευθύνη.
· Το κόστος παροχής των υπηρεσιών της ΓΑΙΑ είναι σχεδόν δεκαπλάσιο από αυτό το οποίο ορίζει η αγορά. Τόσο το cloud όσο και το λογισμικό ανεύρεσης των σφαλμάτων δεν ξεπερνούν το συνολικό κόστος το 350.000 € ετησίως. Αυτό σημαίνει ένα κόστος περίπου 0,55 € ανά ΕΑΕ. Είναι επομένως αδιανόητο η αρχική πρόταση της ΓΑΙΑ να μιλάει για 6,95€.
· Περιμένουμε από τη ΓΑΙΑ να τεκμηριώσει επαρκώς και δημοσίως, τα κόστη παροχής των υπηρεσιών υπολογιστικού νέφους και λογισμικού ανεύρεσης των σφαλμάτων που προσφέρει στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Θεωρούμε ότι αυτό σκοπίμως δεν έχει γίνει μέχρι και σήμερα διότι θα προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων και ίσως κάποιοι βρεθούν υπόλογοι των πράξεων και των αποφάσεών τους.
· Οι νέες όμοιες συμβάσεις μεταξύ ΚΥΔ και ΓΑΙΑ οφείλουν να αφορούν μόνο αυτές τις κοινές υπηρεσίες που απαιτούνται για το σύνολο των ΚΥΔ και σύμφωνα με εύλογα κόστη της αγοράς. Εννοείται ότι όποιο ΚΥΔ επιθυμεί να λαμβάνει και άλλες υπηρεσίες, ας το πράξει σε όποιο τίμημα επιθυμεί (υπόλογος είναι ο νόμιμος εκπρόσωπός του), δίχως όμως να επιβαρύνει τα υπόλοιπα ΚΥΔ.
2. Ο ρόλος του Τεχνικού Συμβούλου του ΟΠΕΚΕΠΕ επηρεάζει άμεσα το οποιοδήποτε πλαίσιο υποβοήθησης. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ οφείλει να πράξει τα δέοντα για να μην παρουσιαστούν οι συνηθισμένες (και μάλλον σκόπιμες) καθυστερήσεις των τελευταίων ετών για την προκήρυξη του έργου επιλογής του καταλληλότερου αναδόχου. Επομένως:
· Ο ΟΠΕΚΕΠΕ οφείλει να προκηρύξει το εν λόγω έργο το συντομότερο δυνατό και να συμπεριλάβει σε αυτό οπωσδήποτε το λογισμικό αποσφαλμάτωσης, ως ένα συμπλήρωμα του λογισμικού διασταυρωτικών ελέγχων που έτσι και αλλιώς λαμβάνει κάθε χρόνο από τον Τεχνικό του Σύμβουλο.
· Η προκήρυξη θα πρέπει να προκύψει μέσα από μία διαδικασία διαβούλευσης, με τη βοήθεια τη οποίας θα απομακρυνθούν από αυτή όλοι οι φωτογραφικοί όροι, που έχουν οδηγήσει στο «περίεργο» γεγονός τα τελευταία δέκα χρόνια να υπάρχει μόνο ένας υποψήφιος ανάδοχος για το έργο.
3. Θεωρούμε αυτονόητο ότι το τέλος του 2020 αποτελεί και το τέλος αυτής της φαρσοκωμωδίας την οποία ζήσαμε με τον τεχνικό σύμβουλο και τον φορέα συντονισμού. Να έχουμε δηλαδή το ίδιο πρόσωπο (φυσικό και νομικό επί της ουσίας) το οποίο παρέχει τις ίδιες υπηρεσίες και τις (χρυσο-)πληρώνεται δύο φορές.
· Εμείς δεσμευόμαστε με τη λήξη του καλοκαιριού και αρκετά νωρίτερα από κάθε απόφασή σας (εκτός και αν γίνει κάτι σκόπιμα και αιφνιδιαστικά, που θα μας βρει όλους απέναντι) να καταθέσουμε εμπεριστατωμένη μελέτη για τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να λειτουργήσουμε όλοι αρμονικά, όσο αφορά στον πρώτο πυλώνα της ΚΑΠ, στη νέα προγραμματική περίοδο.
· Γενικότερα ο ρόλος του φορέα συντονισμού ήταν και είναι άχρηστος για το σύστημα, προσθέτοντας μόνο θόρυβο και τρομερά κόστη.
Κλείνοντας θα θέλαμε:
Να επικροτήσουμε ένθερμα την στάση του προεδρείου του ΟΠΕΚΕΠΕ, όσο αφορά στο on-line σύστημα. Είναι η πρώτη φορά μετά από χρόνια που το προεδρείο του ΟΠΕΚΕΠΕ πράττει τα προφανή επί του θέματος. Αναρωτιόμαστε βέβαια για τις θέσεις ορισμένων, να θέλουν να περιορίσουν τις δυνατότητες του on-line για λόγους … «ανταγωνισμού», λες και αυτό να περιγράφεται με σαφήνεια σε κάποιο ΣΔΕΠΥ. Αδυνατούμε να δεχθούμε ότι ακριβώς αυτή ήταν η στόχευση, ενάντια στις κυβερνητικές πρακτικές ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, μόνο και μόνο για να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένα μονοπωλιακά συμφέροντα (ενάντια ακόμη και στην δημόσια υγεία).
Να σας παρουσιάσουμε την εφαρμογή για απομακρυσμένη υποβολή των ΕΑΕ, μέσω ηλεκτρονικής εξουσιοδότησης του εκπροσώπου του ΚΥΔ σύμφωνα με την υπ' αριθ. ΑΠ 7335ΕΞ2020/23/03/2020 εγκύκλιο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, των δικαιούχων την οποία αναπτύξαμε, σε πλήρη συμμόρφωση με το 01/04/2020 δελτίο τύπου του ΥπΑΤΤ.
Αναμένοντας της θετική ανταπόκρισή σας στο αίτημά μας για άμεση συνάντηση.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις