Τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρουσίασε την Παρασκευή 5 Ιουνίου ο πρωθυπουργός, από το Γκάζι. Τι προβλέπει το σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση.
Ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος και στεκόμενος δίπλα στο πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε το 1973 στη Σύρο, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσίασε την Παρασκευή το σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, κάνονας λόγο για μία «πολιτική που απαντά και στη μιζέρια του χθες και στη δικαιολογημένη ανησυχία του σήμερα».
«Το εθνικό σχέδιο μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση είναι ένας από τους πυλώνες για την κατάργηση των ρυπογόνων καυσίμων», είπε μιλώντας για σχέδιο ολιστικό, που αφορά το κράτους, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τις Περιφέρειες, τους Δήμους, την αγορά και σε όλες τις εκφάνσεις την κοινωνία των πολιτών.
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στα οικονομικά κίνητρα, που δίνονται για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
«Η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει στην πρίζα του μέλλοντος. Παρά την πανδημία δεν καθυστερήσαμε και σήμερα ανακοινώνουμε τα μέτρα για τη διάδοση των οχημάτων χαμηλών, αλλά και μηδενικών ρύπων. Ανακοινώνουμε, επίσης, τα μέτρα για τη ρύθμιση της αγοράς ηλεκτροκίνησης και τη χωροθέτηση των αναγκαίων σημείων φόρτισης», σημείωσε ο πρωθυπουργός.
Πιο συγκεκριμένα, είπε τα εξής:
Θα δοθούν 100.000.000 για 18 μήνες για την αγορά νέου τύπου αυτοκινήτων.
Θα επιδοτηθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το οποίο αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις φορολογικές απαλλαγές, θα προσεγγίζει τις 10.000 ευρώ.
«Έτσι θα γίνουν πιο προσιτά και συμφέροντα στο μέσο ελληνικό εισόδημα. Παρά το αρχικό αυξημένο κόστος, που έρχεται τώρα η πολιτεία να κάνει πιο αποδεκτό, ο χρήστης θα εξοικονομεί ετησίως κοντά στα 2.000 ευρώ από ανεφοδιασμό και συντήρηση», είπε ο κ. Μητσοτάκης.
Το πρόγραμμα θα επιδοτεί κατά 15% την αγορά αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών και κατά 25% την αγορά ηλεκτρικών ταξί.
«Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού, για δύο χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης. Θα εξαιρούνται, επίσης, από το φορολογητέο εισόδημα οι δαπάνες για τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων», πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.
«Από τα εταιρικά έσοδα θα εκπίπτει το 50% και το 70% στα νησιά του κόστους αγοράς ή μίσθωσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Οι ίδιες απαλλαγές θα ισχύουν και για τα έξοδα εγκατάστασης των εταιρικών σημείων φόρτισης. Αυξάνεται και ο συντελεστής απόσβεσης παγίων σε όσες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα», είπε ακόμη.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις