Μεγάλη επιτυχία το Συνέδριο «Ελληνικό Προϊόν! Δύναμη Ανάπτυξης και Εξωστρέφειας της Ελληνικής Οικονομίας»

Μεγάλη επιτυχία το Συνέδριο «Ελληνικό Προϊόν! Δύναμη Ανάπτυξης και Εξωστρέφειας της Ελληνικής Οικονομίας» που διοργάνωσε η Εταιρεία Ανάπτυξης και Προόδου ΕΒΕΑ (ΕΤΑΠ), υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με την υποστήριξη του ΕΒΕΑ και την επιστημονική υποστήριξη του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών στο ξενοδοχείο Divani Caravel.

Το ελληνικό προϊόν, τα κριτήρια προσδιορισμού της ελληνικότητας ενός προϊόντος, η συμβολή της ελληνικής παραγωγής στην ελληνική οικονομία και η εξωστρέφεια της ελληνικής παραγωγής  ήταν μερικά από τα θέματα που βρέθηκαν στο επίκεντρο του συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Divani Caravel.

Στον χαιρετισμό που απηύθυνε ο Πρόεδρος του ΕΒΕΑ κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος, έκανε λόγο για την «ανάγκη να διαμορφωθεί Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης, κ. Αθανάσιος Σκορδάς, ο Πρόεδρος του ΕΒΕΑ κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος, και ο Καθηγητής Μάρκετινγκ του ΟΠΑ, κ. Γιώργος Αυλωνίτης ένα συγκεκριμένο πλαίσιο προδιαγραφών βάσει των οποίων ένα προϊόν μπορεί να χαρακτηρίζεται και να προβάλλεται ως ελληνικό», αλλά και  για την «εντυπωσιακή πορεία των ελληνικών εξαγωγών το τελευταίο διάστημα» και τόνισε ότι το ΕΒΕΑ, παρέχει ένα ολοκληρωμένο πλέγμα υπηρεσιών σε θέματα εξωστρέφειας. Κλείνοντας τον χαιρετισμό του ο κ. Μίχαλος δήλωσε:  «Πεποίθησή μας ήταν και είναι ότι μέσα από το διάλογο και τη συνεργασία, μεταξύ Πολιτείας και επιχειρήσεων, μπορούμε να στηρίξουμε την αναγέννηση της ελληνικής παραγωγής. Μπορούμε να αναδείξουμε τα ελληνικά προϊόντα σε δύναμη εξωστρέφειας και ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία».

«Θα ήταν τεράστιο λάθος να περιορίσουμε το θέμα της ελληνικής ταυτότητας στο στενό πεδίο του εσωτερικού ανταγωνισμού» τόνισε ο Υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Αθανάσιος Σκορδάς και σημείωσε ότι «η ιδιότητα του ελληνικού προϊόντος πρέπει να αντικατοπτρίζει μια συνολική, σύγχρονη αντίληψη για την ελληνική παραγωγή», ενώ το ίδιο το ελληνικό προϊόν θα πρέπει να αποτελεί «εχέγγυο ποιότητας».

Στο πρόβλημα της ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας και στην αντιμετώπισή του αναφέρθηκε στην ομιλία του ο Καθηγητής Μάρκετινγκ και Πρόεδρος του Συμβουλίου του Οικονομικού Παν/μιου Αθηνών, κ. Γιώργος Αυλωνίτης λέγοντας χαρακτηριστικά «Ανταγωνιστική είναι η οικονομία που μπορεί να πουλήσει προϊόντα και υπηρεσίες στους πιο απαιτητικούς πελάτες παγκοσμίως» επισημαίνοντας ότι «χρειαζόμαστε άμεσα ένα νέο παραγωγικό, αναπτυξιακό μοντέλο εξωστρέφειας που να απαντά στις σύγχρονες προκλήσεις παραγωγής προϊόντων και προσφοράς υπηρεσιών βασισμένο στην ποιότητα, την καινοτομία, τη διαφοροποίηση, τις στοχευμένες αγορές, τα διεθνή δίκτυα διανομών και τα ισχυρά brand names, εκμεταλλευόμενοι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της χώρας μας».

Το συνέδριο περιλάμβανε 2 θεματικές ενότητες. Στην ενότητα «Ελληνικό Προϊόν: τι σημαίνει; Προσφορά στην ελληνική οικονομία και την αναπτυξιακή προοπτική» ο Καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Παν/μίου Αθηνών, κ. Γιώργος Μπάλτας, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαγε για τον προσδιορισμό της έννοιας του ελληνικού προϊόντος σημείωσε ότι το κοινό αντιμετωπίζει τη στροφή στο ελληνικό προϊόν ως μέσο που θα βοηθήσει την έξοδο της χώρας από την κρίση, ενώ ως λύση προβάλλει την ανάγκη για βιομηχανική και αγροτική ανάπτυξη.

Ο κ. Νίκος Ζέρβας, Οικονομικός Διευθυντής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Α.Ε. υποστήριξε ότι «η ελληνικότητα των προϊόντων πρέπει να αποδεικνύεται στην πράξη: είναι ο τόπος παραγωγής, οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από αυτά, η προέλευση των πρώτων υλών, οι επενδύσεις που πραγματοποιούνται, οι φόροι που πληρώνονται στο κράτος και συνολικά η προστιθέμενη αξία που δημιουργείται για την ελληνική οικονομία».

Στην ομιλία της η κ. Ευανθία Δήμου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της 520 Barcode Hellas σημείωσε ότι «Οι έλληνες επιχειρηματίες αλλά και οι έλληνες εργαζόμενοι είναι οι ήρωες του σήμερα, καθώς ποτέ άλλοτε δεν υπήρξε τόσο μεγάλη, σημαντική και «ανθρώπινη», η κοινωνική ευθύνη της ελληνικής επιχείρησης».

Στην ανάγκη για στήριξη της χώρας με επενδύσεις αναφέρθηκε ο Γενικός Διευθυντής Εταιρικών Υποθέσεων της Παπαστράτος ΑΒΕΣ, κ. Ιάκωβος Καργαρώτος  και είπε χαρακτηριστικά ότι «επενδύουμε στην Ελλάδα και σ’ αυτή την προσπάθεια δεν περισσεύει κανείς».

Στη συζήτηση για τον ορισμό του ελληνικού προϊόντος, ο κ. Θοδωρής Τσεμπερούλης, Διευθυντής Μάρκετινγκ της Μαρινόπουλος Α.Ε., ανέφερε ότι «ελληνικότητα δεν είναι μόνο τα ελληνικά προϊόντα. Είναι και οι έλληνες καταναλωτές.»
Στη δεύτερη ενότητα του συνεδρίου για το «Ελληνικό προϊόν στον κόσμο», χαιρετισμό απύθυνε η κ. Χριστίνα Σακελλαρίδη, Πρόεδρος του ΠΣΕ επισημαίνοντας ότι «η εξωστρέφεια έγινε της μόδας κι ευχόμαστε να κρατήσει και να μην περάσει», ενώ ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ, κ. Δημήτρης Λακασάς σημείωσε  ότι απαιτείται «άρδην αλλαγή του οικονομικού μοντέλου της χώρας, στηριζόμενοι στις δικές μας δυνάμεις» και συνέχισε λέγοντας ότι «η Ελλάδα δεν πρόκειται να ορθοποδήσει χωρίς οικονομική αυτονομία».

Την πρωτοβουλία των διοργανωτών χαιρέτισε και ο κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, Πρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος του Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου, και αναφέρθηκε στην ολοένα αυξανόμενη αναγνωρισιμότητα των ελληνικών προϊόντων τα τελευταία χρόνια, χάρη στην αλλαγή της νοοτροπίας των Ελλήνων εξαγωγέων σε θέματα συσκευασίας και marketing.
Μεγάλο  ενδιαφέρον παρουσίασε και η τοποθέτηση του κ. Βαλέριου Σοκολίδη, Εισαγωγέα ελληνικών προϊόντων στην Ρωσία κι εκπροσώπου της Terra Grata Ltd. στην Ελλάδα. Όπως εξήγησε ο κ. Σοκολίδης, παρότι τα βασικά κριτήρια επιλογής προϊόντος στην αγορά της Ρωσίας είναι η τιμή, το όνομα και η φήμη, ο Ρώσος καταναλωτής δίνει περισσότερη έμφαση στην ποιότητα του προϊόντος, παρά στην εμφάνιση.

Η  αγορά της Ρωσίας  παρουσιάζει ενδιαφέρον και ιδιαίτερη δυναμική για τους έλληνες εξαγωγείς και στο πλαίσιο αυτό,ιδιαίτερα χρήσιμη ήταν η ομιλία του κ. Κωνσταντίνου Παππά, Διευθύνοντος Συμβούλου της SP Pythagoras A.E. o oποίος αναφέρθηκε, μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα, στον τρόπο με τον οποίο μπορούν οι ελληνικές επιχειρήσεις να εξάγουν στη Ρωσία με ασφάλεια και πολλές διευκολύνσεις.

Στην πετυχημένη περίπτωση του κλάδου της ελληνικής θαλασσοκαλιέργειας αναφέρθηκε στην ομιλία του ο κ. Ιωάννης Στεφανής, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Σελόντα ο οποίος τόνισε χαρακτηριστικά «Το ελληνικό ψάρι ιχθυοκαλλιέργειας έγινε πρεσβευτής ποιότητας στις  παγκόσμιες αγορές, καθώς  η χώρα μας εξάγει το 85% της παραγωγής της – αξίας €500 εκ –σε απαιτητικές αγορές,συμβάλλοντας τυτόχρονα ουσιαστικά στην ανάπτυξη, με επενδύσεις και απασχόληση σε απομονωμένες περιοχές της χώρας μας».

Για την «ανάγκη ύπαρξης σχεδίου  για την οικονομική και πολιτική στρατηγική της χώρας με τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση όλων των φορέων που εμπλέκονται με την εξωστρέφεια της χώρας » έκανε λόγο στην ομιλία του ο κ. Ντίνος Αδριανόπουλος, Γενικός Γραμματέας της ΕΔΕΕ και Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της CIVITAS, επισημαίνοντας ότι «το branding μιας χώρας είναι μακροπρόθεσμες και σωρευτικές προσπάθειες που απαιτούν συγκροτημένες και συμπαγείς στρατηγικές marketing.»
Η κ. Βίκυ Κωστοπούλου, Γενική Διευθύντρια Sopexa Α.Ε παρουσίασε στους συνέδρους τις δράσεις της εταιρίας μέσα από πετυχημένα παραδείγματα εισόδου παραδοσιακών, κι όχι μόνο, γαλλικών προϊόντων σε νέες αγορές.


Ενδιαφέρουσες ήταν και οι απόψεις που ακούστηκαν στη διάρκεια των συζητήσεων των δύο πάνελ τόσο από τους συμμετέχοντες σε αυτά κ.κ. Ι. Θεοτοκά (Όλυμπος ΑΕ), Π. Σκαγιά-Σταματοπούλου (Skag), Β. Στεφανή (Σελόντα), Ι. Τζουμάκη (Παπουτσάνη), Ν. Ζώη (Αθηναϊκή Ζυθοποιία), Δ. Λακασά (ΣΕΒΕ), Θ. Σκαγιά (Skag), Α. Χασάπη (Eurobank) όσο και από το κοινό. Οι ομιλητές επισήμαναν την ανάγκη για ίση αντιμετώπιση όλων των κλάδων της αγοράς από το Υπουργείο, ενώ όλοι συμφώνησαν ότι απαιτείται συντονισμένη προσπάθεια όλων των εμπλεκόμενων φορέων, καθώς και στρατηγική συνέχεια και συνέπεια με έμφαση στην ποιότητα του ελληνικού προϊόντας και στην καινοτομία.

Τις εργασίες του συνεδρίου παρακολούθησαν πολλοί  εκπρόσωποι τόσο θεσμικών φορέων και της ακαδημαϊκής κοινότητας όσο κι εκπρόσωποι επιχειρήσεων – εθνικών και πολυεθνικών – που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά. Τη διοργάνωση και επικοινωνία του συνεδρίου υποστήριξε η CIVITAS ενώ τα συμπεράσματα θα δημοσιοποιηθούν μέσα στο επόμενο διάστημα με τη μορφή ηλεκτρονικού περιοδικού.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις