Η μετάβαση από την πετρελαιοκίνηση και τη βενζινοκίνηση προς την ηλεκτροκίνηση, θέλει κι αυτή τον χρόνο της για να αναπτυχθεί, ανέφερε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Νίκος Ταγαράς.
Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ 25, Κρίτωνα Αρσένη, ο υφυπουργός ανέφερε πως από την έναρξη του προγράμματος τον περασμένο Αύγουστο έως σήμερα, έχουν κατατεθεί 13.944 αιτήσεις. Με στόχο τα 1.315 οχήματα του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα, το 2020 ταξινομήθηκαν 2.135 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με μερίδιο στις νέες ταξινομήσεις 2,6%. Το πρώτο εξάμηνο του 2021, οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων ανέρχονται σε 3.187 και έχουν καλύψει ήδη το 84% του στόχου, που είναι 3.795 που έχει τεθεί στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα για την χρονιά αυτή. Το δεύτερο τρίμηνο του 2021 οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά εννέα φορές σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020.
Ο υφυπουργός ανέφερε πως σύμφωνα με το πρόγραμμα, σε ό,τι αφορά τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα επιβατικά δημόσιας χρήσης, με λιανική τιμή προ φόρων έως 50.000 ευρώ, το οικολογικό μπόνους ανέρχεται σε ποσοστό 25% επί της λιανικής τιμής προ φόρων, με μέγιστο ποσό τα 8.000 ευρώ, που φτάνει τα 10.500, αθροίζοντας το ποσό της υποχρεωτικής απόσυρσης οχήματος παλαιού ύψους 2.500 ευρώ. Για την κατηγορία των ταξί, η δημόσια δαπάνη του προγράμματος ανέρχεται σε 15 εκατομμύρια ευρώ σε σύνολο 45.800.000 ευρώ, με δυνατότητα τροποποίησης της κατανομής της δημόσιας δαπάνης ανάλογα με την απορρόφηση των διαθέσιμων πόρων ανά κατηγορία. Επίσης, εξετάζεται σημαντική αύξηση του ποσού του οικολογικού μπόνους για τα ταξί, με πόρους που θα προέλθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Ο βουλευτής του ΜέΡΑ 25 Κρίτων Αρσένης ανέφερε πως, ενώ οκτώ χιλιάδες επαγγελματίες ταξί αλλάζουν αυτοκίνητο, οκτώ είναι αυτοί που μπήκαν στο πρόγραμμα. Απέδωσε την αποτυχία στο γεγονός ότι αυτό «απευθύνθηκε στους εύπορους πολίτες και στις εταιρείες, αλλά όχι στον επαγγελματία που βγάζει μεροκάματο και που κινείται διαρκώς μέσα στην πόλη». Ο υπουργός Περιβάλλοντος, είπε, «κατάλαβε το φιάσκο και δήλωσε ότι το πρόγραμμα θα προβλέπει χρηματοδότηση για 2.000 αυτοκίνητα ταξί» και αναρωτήθηκε: «Με δεδομένο ότι ο χρόνος χρήσης των αυτοκινήτων είναι δεκαπέντε με δεκαοκτώ χρόνια, δηλώνετε ότι από τα 8.000 αυτοκίνητα που θα αλλάξουν, αν πετύχει το πρόγραμμά σας, το λιγότερο 6.000 αυτοκίνητα για τα επόμενα δεκαοκτώ χρόνια θα είναι παλιάς τεχνολογίας και θα καίνε βενζίνη ή πετρέλαιο; Είναι δυνατόν αυτήν τη στιγμή, σε αυτό το κρίσιμο σημείο της μάχης ενάντια στην κλιματική κατάρρευση, να επενδύουμε σήμερα σε τεχνολογίες τέτοιες στα επαγγελματικά αυτοκίνητα, στα ταξί, που κινούνται στο κέντρο των πόλεών μας διαρκώς και ασταμάτητα;».
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις