Καναδοί εξαγωγείς εμπορευμάτων από σιτηρά μέχρι λιπάσματα και λάδι προσπάθησαν την Τετάρτη για να εκτρέψουν τις αποστολές μακριά από το λιμάνι του Βανκούβερ, το οποίο οι πλημμύρες έχουν απομονώσει, αλλά βρήκαν λίγες εύκολες εναλλακτικές.
Η καταστροφή, η οποία σκότωσε τουλάχιστον ένα άτομο, προκάλεσε το τελευταίο μπλοκάρισμα στη συμφορημένη παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, αυξάνοντας τους φόβους για τον πληθωρισμό ενόψει της εορταστικής περιόδου αγορών.
Η βροχή ενός μήνα σε δύο ημέρες προκάλεσε πλημμύρες και κατολισθήσεις λάσπης στη Βρετανική Κολομβία που κατέστρεψαν αυτοκινητόδρομους και δύο κρίσιμες σιδηροδρομικές γραμμές ανατολής-δυτικής ιδιοκτησίας της Canadian National Railway (TSX: CNR) Co και της Canadian Pacific (NYSE: CP) Railway που οδηγούν στον πιο πολυσύχναστο σιδηρόδρομο του Καναδά Λιμάνι.
Ο αγωγός πετρελαίου Trans Mountain και μέρος μιας γραμμής φυσικού αερίου Enbridge (NYSE: ENB) Inc έκλεισαν ως προληπτικά μέτρα.
«Αυτός ο δυτικός διάδρομος είναι η ψυχή μας», είπε ο John Brooks, επικεφαλής μάρκετινγκ της CP, σε διάσκεψη επενδυτών την Τρίτη. «Σχεδόν όλα τα εμπορεύματα σε κάποιο βαθμό ρέουν μέσα από αυτό».
Το λιμάνι του Βανκούβερ μεταφέρει φορτίο αξίας 550 εκατομμυρίων δολαρίων C $ (437 εκατομμύρια $) την ημέρα, που κυμαίνονται από αυτοκίνητα και καταναλωτικά αγαθά έως εμπορεύματα.
Οι εναλλακτικές λύσεις περιλαμβάνουν την εκτροπή εμπορευμάτων στο βόρειο λιμάνι της Βρετανικής Κολομβίας, Prince Rupert, στις Η.Π.Α. Βορειοδυτικός Ειρηνικός ή σε όλη την ήπειρο έως τον ανατολικό Καναδά.
Το ρολόι χτυπά. Το λιμάνι του Βανκούβερ είπε ότι αναμένει τα πλοία να αγκυροβολούν περισσότερο όσο περιμένουν καθυστερημένο φορτίο, μια κατάσταση που συνήθως έχει ως αποτέλεσμα οι φορτωτές να πληρώνουν αποζημίωση για την επιπλέον αναμονή.
Οι αγοραστές μπορούν επίσης να χρεώνουν πρόστιμα για αποστολές που φτάνουν καθυστερημένα, αυξάνοντας τον επείγοντα χαρακτήρα να βρουν εναλλακτικές λύσεις.
«Όλοι το κοιτάζουν», είπε ένας Καναδός έμπορος σιτηρών.
Ακόμη και αν οι σιδηρόδρομοι μπορέσουν να πραγματοποιήσουν επισκευές εντός λίγων ημερών και να αποκαταστήσουν την υπηρεσία - δεν έχουν παράσχει εκτιμώμενα χρονοδιαγράμματα - οι καθυστερήσεις θα παραταθούν έως και έναν μήνα, δεδομένου του ανεκτέλετου φορτίου που πρέπει να ολοκληρωθεί, δήλωσε δεύτερη πηγή της βιομηχανίας σιτηρών.
Ο τερματικός σταθμός σιτηρών Prince Rupert, που ανήκει στις Richardson International, Viterra και Cargill Inc, είναι ήδη απασχολημένος με εξαγωγές, περιορίζοντας την ικανότητά του να χειρίζεται περισσότερους όγκους, δήλωσε ο Wade Sobkowich, εκτελεστικός διευθυντής της Western Grain Elevator Association.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης Canola για παράδοση Ιανουαρίου σημείωσαν πτώση 1,5% καθώς οι έμποροι συμμετείχαν στα προβλήματα μεταφοράς από τις πλημμύρες.
Η Teck Resources (NYSE: TECK), μια εταιρεία εξόρυξης χαλκού και άνθρακα, δήλωσε σε μια δήλωση ότι εκτρέπει τα τρένα από το Βανκούβερ σε έναν τερματικό σταθμό του Prince Rupert.
Η Canpotex Ltd, η εταιρεία εξαγωγής ποτάσας που ανήκει στη Nutrien (NYSE: NTR) Ltd και τη Mosaic Co (NYSE: MOS), θα αποστέλλει περισσότερη από τη θρεπτική ουσία της καλλιέργειας μέσω των μικρότερων τερματικών της στο Πόρτλαντ του Όρεγκον. και Saint John, New Brunswick (NYSE: BC), είπε η εκπρόσωπος Natashia Stinka.
Το κλείσιμο του Trans Mountain σημαίνει ότι περίπου 300.000 βαρέλια πετρελαίου και διυλισμένων προϊόντων κάθε μέρα θα αρχίσουν να γεμίζουν δεξαμενές αποθήκευσης ή θα βρουν άλλο αγωγό.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις