Πώς κινούνται τα στελέχη γαλακτοκομικών προϊόντων για την ανάκαμψη το 2022
Ακόμη και μπροστά σε ένα κυκεώνα,τα στελέχη των γαλακτοκομικών είναι αισιόδοξα για τη μελλοντική ανάπτυξη σε ένα μεταβαλλόμενο τοπίο.
Η αμερικανική γαλακτοβιομηχανία αντιμετωπίζει σήμερα βαθιές αλλαγές στα πρότυπα ζήτησης και προσφοράς. Οι αντίξοοι άνεμοι για τον κλάδο περιλαμβάνουν τον αχαλίνωτο πληθωρισμό, τις ανησυχίες για τη διαθεσιμότητα εργατικού δυναμικού και τις διαταραγμένες αλυσίδες εφοδιασμού.
Πώς διαπραγματεύονται αυτά τα εμπόδια οι ηγέτες γαλακτοκομικών; Για να απαντήσει σε αυτήν την ερώτηση, η McKinsey διεξήγαγε μια έρευνα σε 20 Διευθύνοντες Σύμβουλους και ανώτερα στελέχη γαλακτοκομικών προϊόντων με έδρα τις Ηνωμένες Πολιτείες το τέταρτο τρίμηνο του 2021, επαυξάνοντας αυτό με συνεντεύξεις σε βάθος. Ρωτήσαμε τα στελέχη σε όλη την αλυσίδα αξίας ποια θέματα ήταν στο επίκεντρο για αυτούς. πώς οι πληθωριστικές πιέσεις στην εργασία, τις εμπορευματικές μεταφορές και τα εμπορεύματα έχουν επηρεάσει τα επιχειρηματικά τους μοντέλα. για το όραμά τους για το μέλλον· και τις σκέψεις τους για νέους τρόπους εργασίας. Αυτό που βρήκαμε ήταν μια βιομηχανία που σκέπτεται το μέλλον με θετικότητα και ανθεκτικότητα, παρά τις σημαντικές προκλήσεις.
Αυτό το άρθρο συνοψίζει τα ευρήματά μας και προσφέρει συστάσεις: στρατηγικές που θα βοηθήσουν τους ηγέτες των γαλακτοκομικών να τοποθετήσουν τις εταιρείες τους για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη εν μέσω διαταραχών —όπως κλιματικά γεγονότα— που είναι πιθανό να προκύψουν πιο συχνά στο μέλλον.
Ένας κλάδος σε καλή θέση για το 2022
Παρά το δύσκολο περιβάλλον (συμπεριλαμβανομένων των προκλήσεων του COVID-19), το 2021 αποδείχθηκε μια σταθερή χρονιά για τον κλάδο: τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων ηγετών γαλακτοκομικών ανέφεραν ουδέτερα ή βελτιωμένα περιθώρια κέρδους, αύξηση δύο τοις εκατό από την έρευνά μας το 2020. Αυτό ισχύει για εταιρείες διαφορετικού μεγέθους και εξειδίκευσης προϊόντων, με τους ερωτηθέντες να κυμαίνονται από στελέχη ιδιωτικών εταιρειών αξίας άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, επικεφαλής μικρότερων συνεταιρισμών με έσοδα κάτω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων, έως επιχειρήσεις που βασίζονται σε ένα μόνο προϊόν. Οι εταιρείες επιβιώνουν και επεκτείνονται επενδύοντας στην ανάπτυξη του εργατικού δυναμικού, στις ισχυρές κεφαλαιουχικές δαπάνες και στη βελτίωση της παραγωγικότητας.
Πολλές στρατηγικές μπορούν να πιστωθούν για αυτή τη σταθερή απόδοση. Η αναγνώριση νέων καταναλωτικών συμπεριφορών έχει βοηθήσει τα γαλακτοκομικά προϊόντα να παραμένουν στην κορυφή του μυαλού. Ενώ οι πωλήσεις υγρού γάλακτος στις ΗΠΑ μειώθηκαν τα τελευταία πέντε χρόνια, άλλες κατηγορίες γαλακτοκομικών προϊόντων έχουν σημειώσει σημαντική ανάπτυξη. Πράγματι, το 79 τοις εκατό των στελεχών είδε αυξημένη ζήτηση για το προϊόν ή τις υπηρεσίες τους τον τελευταίο χρόνο.
Οι ηγέτες του κλάδου αναφέρουν μεγάλη, σταθερή ζήτηση για βούτυρο, τυρί και παγωτό, που υποκινείται από τον μεγαλύτερο ενθουσιασμό των καταναλωτών τόσο για το μαγείρεμα στο σπίτι όσο και για περιστασιακή απόλαυση. Ορισμένα στελέχη είναι αισιόδοξα για τις πωλήσεις υγρού γάλακτος, οι οποίες θα πρέπει να ενισχυθούν με την επαναλειτουργία των σχολείων στην ανάκαμψη του COVID-19, καθώς και την επιτυχία νέων τύπων γάλακτος με γεύση και βιταμίνες.
Η βιομηχανία συνέχισε να προσαρμόζεται στις αυξανόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών για καθαρή διατροφή και ηθική κατανάλωση. Σχεδόν το 40 τοις εκατό των ερωτηθέντων θεωρούν τη βιώσιμη συσκευασία ως ευκαιρία για επένδυση. Περισσότεροι από τους μισούς βλέπουν επίσης ευκαιρίες στις τάσεις της βιομηχανίας τροφίμων για τοπικές αλυσίδες εφοδιασμού, συνείδηση υγείας και ευεξίας, υπεύθυνη διαχείριση των ζώων και διαφάνεια και ιχνηλασιμότητα των προϊόντων (Έκθεση 1]. Επτά στα δέκα στελέχη σχεδιάζουν να επεκτείνουν τα χαρτοφυλάκια τους το 2022, συμπεριλαμβανομένων προσθέτοντας προϊόντα εμπλουτισμένα σε πρωτεΐνες και χωρίς λακτόζη και προϊόντα με αξίωση προέλευσης (Σκήμα 2).
Έτσι, οι ερωτηθέντες στην έρευνα είναι γενικά αισιόδοξοι για τη μελλοντική ανάπτυξη. Τα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια, πάνω από το 90 τοις εκατό των στελεχών προβλέπουν αύξηση της καινοτομίας προϊόντων και πάνω από το 90 τοις εκατό προβλέπουν αυξημένες επενδύσεις στην καινοτομία στη μεταποίηση. Επιπλέον, σχεδόν το 80 τοις εκατό των στελεχών αναμένει αύξηση εσόδων άνω του 3 τοις εκατό τα επόμενα τρία χρόνια, ενώ τα τρία τέταρτα αναμένουν ακόμη μεγαλύτερη αύξηση του όγκου πωλήσεων.
Κοιτάζοντας μπροστά: ανησυχίες για το μέλλον
Ωστόσο, το μέλλον παραμένει ασταθές και αβέβαιο. Η πλειονότητα των ερωτηθέντων αναμένει αύξηση του περιθωρίου κέρδους μόνο 1-2 τοις εκατό, υποδεικνύοντας ότι το υψηλό κόστος εξακολουθεί να αποτελεί σημαντική αιτία ανησυχίας—μεταξύ άλλων ανησυχητικών παραγόντων. Σε ατομικές συνεντεύξεις με στελέχη για τις ανησυχίες τους, προέκυψαν αρκετά βασικά θέματα:
- Παρατεταμένος πληθωρισμός: Ο παρατεταμένος πληθωρισμός που μάστιζε το 2021 φαίνεται ότι θα συνεχιστεί, ειδικά καθώς οι βιομηχανίες μεταβαίνουν σε πιο βιώσιμους, συχνά πιο ακριβούς τρόπους λειτουργίας. Σε παγκόσμιο επίπεδο, αυτή είναι η κύρια τρέχουσα ανησυχία των στελεχών. Ενώ οι πωλήσεις δεν αποτελούν συνήθως μεγάλη ανησυχία, οι παρατεταμένες αυξήσεις κόστους θα μπορούσαν να μειώσουν τα περιθώρια και οι γαλακτοκομικές εταιρείες μπορεί να συνεχίσουν να λειτουργούν υπό πίεση, με πίεση για καινοτομία σε ένα περιβάλλον που δεν διαθέτει πόρους.
- Αγορά εργασίας: Στη σημερινή αγορά εργασίας, κλάδοι του κλάδου έχουν δυσκολευτεί να προσελκύσουν ένα ζωντανό και αξιόπιστο εργατικό δυναμικό. Τα στελέχη πειραματίζονται με επενδύσεις σε επιλογές προσέλκυσης εργατικού δυναμικού: το ένα τέταρτο έχει βρει αποτελεσματικούς υψηλότερους μισθούς για την προσέλκυση ταλέντων και το ένα τρίτο έχει δημιουργήσει ή προϋπολογίζει μια ειδική θέση DEI. Ωστόσο, οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού και το κόστος είναι πιθανό να είναι μακροπρόθεσμα ζητήματα. Όλο και περισσότερο, τα εργοστάσια ανταγωνίζονται για μια συρρικνούμενη ομάδα εργαζομένων, ενώ προσαρμόζονται σε υψηλότερο κόστος μισθών και παροχών.
- Διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας: Οι γαλακτοκομικές εταιρείες εξακολουθούν να ανησυχούν για τις διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας. Γενικά, εταιρείες που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από ορισμένες γεωγραφικές περιοχές για την προμήθεια ή την παράδοση αγαθών έχουν υποστεί επιπτώσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού, εν μέρει λόγω των παρατεταμένων επιπτώσεων του COVID-19—συμπεριλαμβανομένων των lockdown, της συμφόρησης των λιμανιών και της σπανιότητας εμπορευματοκιβωτίων και οδηγών φορτηγών. Οι προμηθευτές έχουν αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη ισχύ ως προς τις τιμές, αποτρέποντας τις ομαλές διαπραγματεύσεις. και η περιορισμένη διαθεσιμότητα εξειδικευμένων συστατικών και σκληρών εμπορευμάτων έχει δημιουργήσει καθυστερήσεις στα εργοστάσια κατασκευής και επεξεργασίας, παρεμποδίζοντας μερικές φορές τα σχέδια επέκτασης.
- Ελλείψεις εμπορευμάτων: Αυτές οι διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας και οι αυξήσεις της ζήτησης προκαλούν επίσης ελλείψεις εμπορευμάτων, οι οποίες φέρνουν περίπλοκες προκλήσεις. Ένα στέλεχος αποκάλυψε ότι βρισκόταν σε ανάθεση τους τελευταίους 18 μήνες. Ως απάντηση, περισσότερα από τα μισά στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα έχουν εξορθολογίσει τις μονάδες τήρησης αποθεμάτων (SKU), ενώ τα δύο τρίτα έπρεπε να βάλουν τους πελάτες σε κατανομή.
- Τεχνολογική αριστεία: Η επίτευξη τεχνολογικής αριστείας παραμένει κύριος στόχος του κλάδου. Όπως και το 2020, μόνο ένας μικρός αριθμός στελεχών (δέκα τοις εκατό) αξιολόγησε την εταιρεία τους ως πολύ ευέλικτη ή γρήγορη στην ανταπόκριση στις τάσεις των καταναλωτών, στην εκμετάλλευση των ευκαιριών της αγοράς και στην ανταπόκριση στην αστάθεια και την αβεβαιότητα. Κανένα στέλεχος δεν ανέφερε ότι έχει κορυφαίες στον κλάδο ψηφιακές και αναλυτικές δυνατότητες. Ωστόσο, έξι στους δέκα επένδυσαν περισσότερα σε ψηφιακές και αναλυτικές δυνατότητες το 2021 σε σχέση με το 2020.
- Παγκόσμια κρίση: Μια άλλη παγκόσμια κρίση όπως η πανδημία θα μπορούσε να καταστρέψει μεγάλο μέρος της προόδου που έχουν σημειώσει οι γαλακτοκομικές εταιρείες στην εφαρμογή των πρωτοκόλλων ασφάλειας. Τα στελέχη ανησυχούν μήπως μπορέσουν να συνεχίσουν να προμηθεύουν τους πελάτες τους, εάν τα εργοστάσια παραγωγής ή μεταποίησης πρέπει να κλείσουν για λόγους υγείας και ασφάλειας. Ένα νέο επίπεδο άγχους που εισχωρεί στο εργασιακό περιβάλλον φαίνεται επίσης να ενθαρρύνει τη φθορά των εργαζομένων.
Κι όμως, παρά αυτές τις αγωνίες, σχεδόν κάθε στέλεχος με το οποίο μιλήσαμε αναγνώρισε ευκαιρίες ανάπτυξης σε αυτές τις δύσκολες στιγμές. «Εάν είστε προνοητικοί απέναντι στις δυσκολίες, μπορεί να είναι συναρπαστικό να ξανασκεφτείτε την επιχείρησή σας», εξήγησε ένας. Ένας άλλος εξέφρασε πώς «η αστάθεια δημιουργεί ευκαιρίες για αληθινές αλλαγές τακτικής». Η ανάλυσή μας επισημαίνει πολλές βασικές συστάσεις για να βοηθήσουμε τους καινοτόμους ηγέτες σε αυτό το μονοπάτι.
Βασικές συστάσεις
- Επέκταση της επιχείρησης: Παρά τα εμπόδια, πολλές γαλακτοκομικές επιχειρήσεις κατάφεραν να ξεκινήσουν πρωτοβουλίες παραγωγικότητας, να επεκτείνουν εργοστάσια και να δημιουργήσουν νέες σειρές προϊόντων το 2021. Σε συνδυασμό με την τεράστια ζήτηση για μια ποικιλία γαλακτοκομικών προϊόντων, υπάρχουν αμέτρητες ευκαιρίες για τις εταιρείες να αναπτυχθούν, οικονομικά και μερικές φορές γεωγραφικά.
- Διαφοροποιήστε τα προϊόντα: Όπως είπε ένα στέλεχος γαλακτοκομικών, «Αν τα γαλακτοκομικά προϊόντα κυκλοφορούσαν σήμερα, θα ήταν σούπερ τροφή». Παρόλο που η αγορά τροφίμων φυτικής προέλευσης επεκτείνεται, φαίνεται επίσης να υπάρχει μια αυξανόμενη αναγνώριση της θρεπτικής δύναμης των γαλακτοκομικών προϊόντων. Με την επιτυχία προϊόντων όπως το κεφίρ και τα προβιοτικά συμπληρώματα, μεταξύ πολλών άλλων, τα στελέχη εξέφρασαν τη βεβαιότητα ότι θα συνεχίσουν να ανακαλύπτουν και να αναδιατυπώνουν προϊόντα.
- Εφαρμογή δυναμικής τιμολόγησης: Όταν ο πληθωρισμός ανεβαίνει, τα περιθώρια μπορεί να μειωθούν—εκτός εάν οι εταιρείες έχουν τη δύναμη να προστατεύσουν τα περιθώρια κέρδους τους αυξάνοντας τις τιμές. Αλλά αυτό είναι δύσκολο να γίνει όταν οι καταναλωτές ζουν επίσης με συνεχή πληθωρισμό. Το κλειδί είναι να βαθμονομήσετε σωστά την πρόταση αξίας της εταιρείας. Η απόκτηση της μεγαλύτερης αξίας από την τιμολόγηση απαιτεί τον καθορισμό της σωστής αρχικής τιμής, τη βελτιστοποίηση των εκπτώσεων και των εκπτώσεων και τη διαχείριση της διαρροής.
- Καθιερώστε το γαλακτοκομείο ως εργοδότη επιλογής: Αναδεικνύοντας τη γαλακτοκομική βιομηχανία ως ένα δυναμικό εργασιακό περιβάλλον που προσφέρει οικονομική ασφάλεια και κατάρτιση δεξιοτήτων, ενώ ενθαρρύνει τη DEI, τα στελέχη μπορούν να προσελκύσουν ταλέντα και να δουν χαμηλότερα ποσοστά φθοράς. Αυτό μπορεί να βελτιωθεί με εξατομικευμένα προγράμματα, προσφορές που βασίζονται στις ανάγκες όπως φροντίδα παιδιών και ηλικιωμένων και προγράμματα εκ περιτροπής αναβάθμισης δεξιοτήτων.
- Εφαρμογή στρατηγικής βιωσιμότητας: Όπως σημειώσαμε το 2020, οι καταναλωτές αναμένουν διαφάνεια σχετικά με τις εκπομπές και τα σχετικά ζητήματα και πρωτοβουλίες. Η προσοχή στον εντοπισμό της αλυσίδας εφοδιασμού, την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές και την προώθηση της καλής διαβίωσης των ζώων θα αποδειχθεί αναπόσπαστο στοιχείο για τη μακροζωία του κλάδου.
Ενώ η γαλακτοβιομηχανία των ΗΠΑ αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, οι ηγέτες του κλάδου είναι αισιόδοξοι για τα επόμενα χρόνια. Τα στελέχη επενδύουν στην ανθεκτικότητα και την προσαρμοστικότητα, αποδεχόμενοι ότι θα συνεχίσουν να συμβαίνουν διαταραχές λόγω γεγονότων, όπως και οι βραχυπρόθεσμες πιέσεις όπως ο πληθωρισμός και τα στενά σημεία της εφοδιαστικής αλυσίδας. Με την κατάλληλη προσοχή στις ανησυχίες σχετικά με την εργασία, τις αλυσίδες εφοδιασμού και τον πληθωρισμό, ο κόσμος μπορεί να προσβλέπει στην επιτυχή ανάκαμψη των γαλακτοκομικών προϊόντων
Των Christina Adams, Melanie Lieberman, Ludovic Meilhac και Roberto Uchoa
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις