Ειδικότερα σύμφωνα με το CNN το αεροσκάφος πραγματοποίησε πρώτα πτήση τριών ωρών από τα κεντρικά γραφεία της Airbus στην Τουλούζη στις 25 Μαρτίου. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιήθηκε καύσιμο βιώσιμης αεροπορίας (SAF), το οποίο αποτελείται κατά κύριο λόγο από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι και λίπη.
Έπειτα, στις 29 Μαρτίου, το A380 πραγματοποίησε μία ακόμη πτήση με το ίδιο καύσιμο από την Τουλούζη στην Νίκαια. Η πτήση έγινε, ώστε να ελεγχθεί το καύσιμο ειδικότερα κατά την απογείωση και προσγείωση.
Τον τελευταίο χρόνο η Airbus έχει εξετάσει επανειλημμένως την δυνατότητα του SAF. Ενδεικτικά, το Μάρτιο πέρυσι πραγματοποιήθηκε πτήση με αεροσκάφος τύπου Α350 και τον Οκτώβριο με Α319 neo.
Στόχος της εταιρείας είναι να εγκριθεί η χρήση αυτού του είδους βιοκαυσίμου για αξιοποίηση στον κλάδο της αεροπορίας μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Αυτή τη στιγμή, τα αεροπλάνα της Airbus μπορούν να λειτουργήσουν κανονικά με καύσιμα έως και 50% SAF και το υπόλοιπο με την παραδοσιακή κηροζίνη.
«Η αύξηση της χρήσης του SAF παραμένει η βασική δίοδος, ώστε να βιομηχανία να επιτύχει τον στόχο των μηδενικών εκπομπών αέριων ρύπων μέχρι το 2050», έχει αναφέρει σχετικά η εταιρεία. Η Airbus υποστηρίζει επίσης ότι τα αεροσκάφη μπορούν να βασιστούν στο SAF μεταξύ 53% και 71% για τις ανάγκες των συνολικών τους καυσίμων. Ωστόσο, ανασταλτικό παράγοντα για την ευρεία χρήση του βιοκαυσίμου φαίνεται ότι αποτελεί το υψηλό κόστος του.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις