Τα σημεία συμφόρησης στους μεγαλύτερους τερματικούς σταθμούς εξαγωγής σιταριού της Αυστραλίας έχουν ανακαλύψει εναλλακτικές λύσεις για τους καινοτόμους, ευέλικτους εξαγωγείς που χρησιμοποιούν ίχνη μικρότερων πλοίων και στόλων με φορτηγά προκειμένου να μεταφέρουν επιπλέον προμήθειες για να τις διαθέσουν στις διεθνείς αγορές που λαχταρούν σιτηρά.
Οι συγκομιδές περιμένουν και οι ανυπόμονοι εξαγωγείς στρέφονται όλο και περισσότερο σε διαφορετικές μεθόδους για να φέρουν σιτηρά στην αγορά.
Ο κόσμος έχει τρομερή έλλειψη σίτου από την Αυστραλία, έναν από τους πολλούς κορυφαίους προμηθευτές στον κόσμο. Το κόστος των σημαντικών σιτηρών αυξήθηκε τον Μάρτιο μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία που έπνιξε τις εξαγωγές από την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας. Αυτό εκτίναξε τον πληθωρισμό των τροφίμων, και ενώ το κόστος του σιταριού έχει έκτοτε μειωθεί από την κορύφωσή του, είναι ωστόσο περίπου 30% πιο ακριβό από τη μέση τιμή που ίσχυε μέχρι τώρα, τα τελευταία 10 χρόνια.
Ένας καταιγισμός φορέων έχει εισέλθει στην αυστραλιανή αγορά για να προσφέρει επιπλέον δυνατότητες εξαγωγής. Μια τεχνική περιλαμβάνει εταιρείες μεταφόρτωσης που χρησιμοποιούν ελαφρύτερα πλοία για να μεταφέρουν σιτηρά από ρηχά λιμάνια σε μεγαλύτερα πλοία έτοιμα στη θάλασσα. Ένα άλλο μέσο είναι οι φορτωτές πλοίων κυψέλης που χρησιμοποιούν στόλους φορτηγών για την εναπόθεση σιτηρών σε πλοία, παρακάμπτοντας τις αιώνιες υπηρεσίες φόρτωσης που εκτελούνται από εταιρείες χύδην φορτίου.
«Τα άτομα αναπτύσσονται με καινοτόμες μεθόδους για να καταφέρουν να κατασκευάσουν αιώνιες κατασκευές και να τις κάνουν μάλλον πιο επεκτάσιμες», ανέφερε ο Τζέιμς Μάξγουελ, ανώτερος επόπτης στην Australian Crop Forecasters. «Είναι πραγματικά ξεχωρισμένοι και έτσι έχουν αυξήσει πραγματικά τις εξαγωγές τους τα τελευταία δύο χρόνια».
Το μερίδιο των εξαγωγών χύδην σιτηρών που αποστέλλονται από μη χύμα συναλλαγές με εταιρείες έχει εκτιναχθεί στο 18% σε αυτό το σημείο εντός της σεζόν 2021-22 από μόλις 2% τρία χρόνια νωρίτερα, με βάση τις γνώσεις από το πρακτορείο συμβούλων με έδρα τη Μελβούρνη.
Ωστόσο, προκειμένου οι μικρότεροι φορείς εκμετάλλευσης να προσφέρουν σημαντική αύξηση στη γενική ικανότητα εξαγωγών, θα πρέπει να κατασκευαστούν επιπλέον υπηρεσίες, ανέφερε ο Maxwell μέσω κινητού τηλεφώνου. Ενώ αυτές οι εταιρείες ενδέχεται να ωφεληθούν τώρα όταν επεκταθεί η ικανότητα, πρέπει να ανταγωνιστούν τις διαστάσεις των βαρέων βαρών φορτηγών χύδην φορτίου μακροπρόθεσμα. Αυτό εγείρει ερωτήματα σχετικά με τη βιωσιμότητα τέτοιων πρωτοβουλιών, ιδιαίτερα σε χρόνια ξηρασίας, όταν το έθνος δεν πρόκειται να έχει καλές συγκομιδές, ανέφερε.
Εν τω μεταξύ, ο απόλυτος ρυθμός των αποστολών αυτούς τους 12 μήνες συνεχίζει να επιβαρύνει την παροχή αλυσίδων. Με τις αυστραλιανές εξαγωγές να αναμένονται στην ενέργεια μέχρι την επόμενη συγκομιδή —ήταν πολύ πριν από την κορυφή της τυπικής περιόδου παράδοσης όταν τα λιμάνια φέρουν συντήρηση— αυτό μπορεί να επιδεινώσει την αναποτελεσματικότητα.
Bloomberg
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις