Σε χιλιάδες ελέγχους που διενεργήθηκαν σε ολόκληρη τη χώρα, από τα Κινητά Συνεργεία Ελέγχου ,βεβαιώθηκαν αναρίθμητα πρόστιμα ,το ύψος των οποίων κυμαίνεται από 250 μέχρι 2000 ευρώ, ενώ ταυτόχρονά έγιναν εκατοντάδες προσωρινές δεσμεύσεις αγροτικών αυτοκινήτων!!
Ο λόγος, είναι το αποσπώμενο προστατευτικό κάλυμμα που τοποθετούν οι αγρότες στις καρότσες των αυτοκινήτων τους και φτάνει στο ύψος της καμπίνας, για την ασφαλή καθημερινή μεταφορά προϊόντων η την προσωρινή μεταφορά και φύλαξη εργαλείων τους(αλυσοπρίονα, χορτοκοπτικά, ρεντιστικά κ,λ,π) .
Η έστω και προσωρινή τοποθέτηση του αποσπώμενου προστατευτικού καλύμματος στις καρότσες των αγροτικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι …παράνομη σύμφωνα με αναχρονιστικό νόμο που έχει τις ρίζες του στο μακρινό 1965!
Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου η χρήση του αποσπώμενου καλύμματος είναι ελεύθερη, στην Ελλάδα απαγορεύεται καθώς είναι ακόμη σε ισχύ οι αναχρονιστικές διατάξεις του συγκεκριμένου νόμου, που όταν τέθηκε σε ισχύ οι συνθήκες ζωής ήταν διαφορετικές και η εγκληματικότητα σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Τότε ,που όπως λένε οι αγρότες ,οι Έλληνες κοιμόντουσαν με ανοιχτές πόρτες και παράθυρα σε αντίθεση με σήμερα που δεν υπάρχει σπίτι χωρίς πόρτα ασφαλείας και παράθυρο χωρίς κάγκελα !
Το αποσπώμενο προστατευτικό κάλυμμα, που δεν είναι ελληνική αλλά παγκόσμια πατέντα, αποτελεί μετεξέλιξη της υφασμάτινης τέντας που τοποθετούνταν τις δεκαετίες του 60,70 και 80 και μέτρο προστασίας στην αλματώδη αύξηση της εγκληματικότητας. Επίσης προσφέρει προστασία από τη βροχή και τον ήλιο.
Τοποθετείται προσωρινά , γιατί η ΜΟΝΙΜΗ τοποθέτησή του δεν εξυπηρετεί τους αγρότες, καθώς μειώνει κατά 50% σε βάρος, και κατά 70% σε όγκο, το ωφέλιμο φορτίο , ενώ δυσκολεύει την καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου μέσα στα κτήματα.
Ο παραλογισμός της ισχύουσας διάταξης (με αρ. πρωτ. 27613/10-8-1982 εγκύκλιος) εχει να κάνει με το χαρακτηρισμό των Ι.Χ.Φ με Μέγιστη Αποδεκτή Μάζα Φορτωμένου Οχήματος (ΜΑΜΦΟ) που δεν υπερβαίνει τα 3.500 Kgr . Τι αναφέρει χαρακτηριστικά η διάταξη.
«Η εγκατάσταση πλαστικού ή όχι υλικού, ως καλύμματος, σε ανοιχτό φορτηγό, άσχετα με την ευκολία ή όχι αφαίρεσής του, εφ’ όσον αυτό είναι άκαμπτο (π.χ. πολυεστέρας, πολυουρεθάνη, ξύλινο, κλπ.) θα προσδίδει στο φορτηγό το χαρακτηρισμό του κλειστού, με τις ανάλογες υποχρεώσεις που απορρέουν από το νόμο.
Αντίθετα, ανοιχτά φορτηγά που έχουν εγκατεστημένα καλύμματα εύκαμπτου υλικού (π.χ. αδιάβροχο ύφασμα), στηριζόμενα σε αψίδες, διατηρούν το χαρακτηρισμό του ανοικτού».
Εδώ ο συγκεκριμένος εισηγητής και φυσικά όσοι διατηρούν ακόμη τη διάταξη σε ισχύ, κατάφεραν και τετραγώνισαν τον κύκλο!
Δηλαδή κλείνεις την καρότσα με κάλυμμα (π.χ. πολυεστέρας, πολυουρεθάνη, ξύλινο, κλπ.) που προσφέρει σχετική προστασία στα προϊόντα σου, το αυτοκίνητο αυτόματα αποκτά τον χαρακτήρα του κλειστού!
Ταυτόχρονα κλείνεις την καρότσα ( την ιδιο χώρο) με κάλυμμα(π.χ. αδιάβροχο ύφασμα), που δεν προσφέρει καμία προστασία με τα σημερινά δεδομένα της εγκληματικότητας του δρόμου, το αυτοκίνητο διατηρεί το χαρακτηρισμό του ανοιχτού!!!!!
Οι αγροτικές ενώσεις ζητούν αρχικά τον διαχωρισμό των Ι.Χ.Φ Αγροτικών αυτοκινήτων, από τα αλλά επαγγελματικά Ι.Χ.Φ, με Μέγιστη Αποδεκτή Μάζα Φορτωμένου Οχήματος (ΜΑΜΦΟ) που δεν υπερβαίνει τα 3.500 Kgr και την κατάργηση της συγκεκριμένης διάταξης. Για το λόγο αυτό έχουν απευθύνει στον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών κύριο Ιωάννη Ξιφαρά σχετικά υπομνήματα.
Συγκεκριμένα ζητούν:
«Οι κάτοχοι Ι.Χ.Φ Αγροτικών αυτοκινήτων να μπορούν να κάνουν χρήση (τοποθέτηση η αφαίρεση), ανάλογα με τις καθημερνές τους ανάγκες, του ΑΠΟΣΠΩΜΕΝΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΛΥΜΜΑΤΟΣ της καρότσας του αυτοκινήτου τους, ανεξάρτητα αν η άδεια κυκλοφορίας αναγράφει ανοιχτό η κλειστό (δηλαδή έχει εκτελωνιστεί ανοιχτό η κλειστό).
⦁ Να μπορούν να μεταφέρουν στο πίσω κάθισμα του Ι.Χ.Φ αυτοκινήτου τρείς (3) αντί για δυο (2) εργάτες που ισχύει σήμερα.”
«Η συγκεκριμένη διάταξη είναι αναχρονιστική και παράλογη. Θα πρέπει άμεσα να καταργηθεί καθώς δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην ανεμπόδιστη χρήση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων από τους αγρότες, που μοχθούν καθημερινά κάτω από αντίξοές συνθήκες να βγάλουν το μεροκάματο για να επιζήσουν» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της Εθνικής Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών κύριος Παύλος Σατολιάς.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών κύριος Νίκος Παυλονάσιος τονίζει.
«Η χρήση του αποσπώμενου προστατευτικού καλύμματος επιτρέπεται σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης χωρίς καμία σχετική άδεια. Κι αυτό γιατί οι καιρικές συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάζονται οι αγρότες μεταβάλλονται πολλές φορές μέσα στην ημέρα, ενώ η εγκληματικότητα του δρόμου αυξάνεται καθημερινά. Η άμεση κατάργηση της συγκεκριμένης διάταξης θα λύσει τα χέρια των αγροτών και θα τους προστατεύσει από τις καθημερινές κλοπές».
Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο κύριο Νίκο Γαραντζιώτη, που είναι και Αγρότης Ειδικού Καθεστώτος, όπως άλλα δυο εκατομμύρια Έλληνες που δηλώνουν αγροτικό εισόδημα και είναι ιδιοκτήτες τέτοιων αυτοκινήτων, το πρόβλημα λύνεται μόνο με πολιτική απόφαση της κυβέρνησης.
«Θέλω να πιστεύω, ότι μετά την ευαισθησία που έχει δείξει ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών κύριος Ξιφαράς για την επωφελή για τους αγρότες επίλυσης του προβλήματος, η κυβέρνηση θα κόψει το γόρδιο δεσμό που ταλανίζει καθημερινά τα τελευταία χρόνια τους χιλιάδες εκείνους αγρότες που κάνουν χρήση του αποσπώμενου προστατευτικού καλύμματος» αναφέρει ο κύριος Γαραντζιώτης και προσθέτει «η κυβέρνηση οφείλει άμεσα και πρώτα απ΄ όλα να προχωρήσει στον διαχωρισμό των Ι.Χ.Φ φορτηγών που έχουν οι αγρότες, από τα άλλα επαγγελματικά Ι.Χ.Φ .Κι αυτό γιατί για τον αγρότη, που δεν μπορεί να πάει στα κτήματα του ούτε με ταξί ούτε με την συγκοινωνία, το αυτοκίνητο είναι καθοριστικό εργαλείο για την επιβίωσή του».