Μπορεί η κυβέρνηση να ανακοινώνει ότι οι βιομήχανοι θα στηρίξουν την προσπάθεια για συγκράτηση των τιμών με το περίφημο καλάθι της νοικοκυράς ωστόσο ενστάσεις εκφράζονται για την υλοποίηση και την αποδοτικότητα του μέτρου.
Οι βασικές αιτιάσεις έχουν να κάνουν με το γεγονός ότιι το σύστημα αυτό δεν έχει ασφαλιστικές δικλείδες ότι θα λειτουργήσει και βέβαια δεν είναι σαφές αν είναι συμβατό ή όχι με τους κανόνες του ανταγωνισμού. Μάλιστα τίθεται το ερώτημα αν έχει ενημερωθεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Κάποιοι άλλοι πάλι θεωρούν ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να φέρει αποτελέσματα ενώ πολλοί παράγοντες υποστηρίζουν ότι το πιο ορθόδοξο θα ήταν η λίστα να είναι ομοιόμορφη και σε αυτή να περιέχονται τα προϊόντα που έχει τις περισσότερες πωλήσεις και ως εκ τούτου και αξιόπιστη θα ήταν και δεν θα λειτουργούσε εις βάρος του ανταγωνισμού.
Γεωργιάδης: Οι βιομήχανοι δεσμεύτηκαν να βοηθήσουν
Tη συμμετοχή της βιομηχανίας τροφίμων στην προσπάθεια για το «καλάθι του νοικοκυριού» ζήτησε το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων κατά τη διάρκεια χθεσινής τηλεδιάσκεψης με το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων.
Μετά τη σύσκεψη ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε:
«Το Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων ζήτησε από την βιομηχανία τροφίμων να συμμετάσχει στην προσπάθεια για το «καλάθι του νοικοκυριού» με εποικοδομητικό τρόπο έτσι ώστε να «χτίσουμε» ένα καλάθι προϊόντων που θα προσφέρεται στον Έλληνα καταναλωτή στις χαμηλότερες δυνατές τιμές, κάτω από τον πληθωρισμό.
Ο Σύνδεσμος αποδέχτηκε την πρόταση του Υπουργείου, δεσμεύτηκε να ενημερώσει τα μέλη του και να εργαστεί εποικοδομητικά με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ώστε το καλάθι του νοικοκυριού να έχει επιτυχία και να βοηθήσει σημαντικά στη διαβίωση του ελληνικού νοικοκυριού μέσα σ’ αυτές τις πρωτοφανώς δύσκολες συνθήκες.
Η Κυβέρνηση ασφαλώς θα συνεχίσει τις πρωτοβουλίες σε όλο το μήκος της αγοράς για να επιτύχει τις καλύτερες δυνατές τιμές για τον Έλληνα καταναλωτή».
Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η τηλεδιάσκεψη μαγνητοφωνήθηκε και τηρήθηκαν πρακτικά έτσι ώστε να είναι απολύτως ασφαλής η τήρηση των κανόνων περί του ανταγωνισμού.
Από πλευράς υπουργείου Ανάπτυξης μετείχαν ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Νίκος Παπαθανάσης και ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή, κ. Σωτήρης Αναγνωστόπουλος.
Από τον ΣΕΒΤ μετείχαν ο Πρόεδρος, κ. Γιάννης Γιώτης, οι Αντιπρόεδροι κ. κ. Γρηγόρης Αντωνιάδης και Ευστάθιος Λοϊζος, ο Γενικός Γραμματέας, κ. Μανώλης Καραμολέγκος, τα μέλη του ΔΣ, κ. Αγγελική Οικονόμου, κ. Μαρία Αναργύρου Νίκολιτς και κ. Αλέξανδρος Κίκιζας και η Γενική Διευθύντρια, κ. Βάσω Παπαδημητρίου.
Αναγνωστόπουλος: Το “καλάθι με τα 50 προϊόντα” μπορεί να ακριβαίνει, αλλά με αργό ρυθμό…
Στον ΑΝΤ1 και στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» μίλησε την Τετάρτη ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, αναφορικά με το «καλάθι με τα 50 προϊόντα» σε κάθε σούπερ μάρκετ, που θα επιδιωχθεί, σε εθελοντική βάση, από την επιχείρηση να μην ανατιμηθούν ή έστω να συγκρατηθούν σε χαμηλά επίπεδα οι τυχόν αυξήσεις τιμών.
Απαντώντας στα ερωτήματα του Γιώργου Παπαδάκη και της Μαρίας Αναστασοπούλου, οι οποίοι μετέφεραν διαμαρτυρίες και σχόλια πολλών τηλεθεατών για τα προϊόντα που θα περιλαμβάνονται στο «καλάθι», στην βάση των 31 κατηγοριών που υποδείχθηκαν από το Υπ. Ανάπτυξης, ο κ. Αναγνωστόπουλος είπε ότι αντιλαμβάνεται τις αντιδράσεις, αλλά «για να είναι αποτελεσματικό ένα τέτοιο καλάθι, πρέπει να είναι περιορισμένο, διότι αν το ανοίξουμε σημαντικά, θα μειωθεί η ουσία του».
«Θα προσπαθήσουν να συγκρατηθούν οι τιμές, με ιδιωτική πρωτοβουλία και στην λογική του ανταγωνισμού», σημείωσε για τα προϊόντα στο «καλάθι», σημειώνοντας ακόμη πως «Ο σκοπός είναι το καλάθι αυτό να ανατιμάται με πιο αργό ρυθμό από όσο συμβαίνει σε άλλα προϊόντα», λέγοντας ότι «για τους καταναλωτές που αντιμετωπίζουν μεγαλύτερη δυσκολία να ανταπεξέλθουν σε αυτές τις ανατιμήσεις, μειώνεται η επιβάρυνση που μπορεί να έχουν για την αγορά αυτών των βασικών προϊόντων».
Ο Γ.Γ. Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή ανέφερε ότι «οι ανατιμήσεις που βλέπουμε σε όλα τα προϊόντα δεν οφείλονται σε αισχροκέρδεια, αυτές υπάρχουν αλλά είναι περιορισμένες περιπτώσεις. Οι αυξήσεις τιμών οφείλονται στην αύξηση του κόστους παραγωγής και μεταφοράς».
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις