Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης στο πλαίσιο της πολιτικής ενίσχυσης της εξωστρέφειας και ανταγωνιστικότητας των τοπικών επιχειρήσεων του κλάδου των φρέσκων φρούτων και λαχανικών, συμμετείχε για 6η φορά στη Διεθνή Έκθεση "Fruit Logistica 2023" που πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο.
Η μεγαλύτερη εμπορική έκθεση φρούτων και λαχανικών στον κόσμο επέστρεψε για 30η φορά και φιλοξένησε την σημαντικότερη συγκέντρωση αγοραστών και εμπορικών επισκεπτών του κλάδου των φρέσκων προϊόντων. Το Βερολίνο μετατράπηκε σε πρωτεύουσα της παγκόσμιας βιομηχανίας των φρούτων για 3 ημέρες με συμμετέχοντες εκθέτες από 92 χώρες και εμπορικούς επισκέπτες και αγοραστές από 140 χώρες. Ανάμεσά τους επιχειρήσεις διαφορετικών μεγεθών και επαγγελματίες του κλάδου των φρέσκων φρούτων και λαχανικών που παρευρέθηκαν με σκοπό να ενημερωθούν γύρω από τις τελευταίες εξελίξεις και καινοτομίες στον κλάδο, αλλά και να έρθουν σε επαφή με τους μελλοντικούς συνεργάτες τους.
Το σύνθημα της κορυφαίας εμπορικής έκθεσης για το 2023 ήταν "ΑLL in ONE", καθώς κάλυψε κάθε τομέα της επιχείρησης νωπών προϊόντων και παρείχε μια πλήρη εικόνα των πιο πρόσφατων καινοτομιών, προϊόντων και υπηρεσιών σε κάθε κρίκο της διεθνούς αλυσίδας εφοδιασμού. Φρέσκα φρούτα, λαχανικά, εξωτικά φρούτα, ξηρά φρούτα, ξηροί καρποί, οργανικά προϊόντα, μπαχαρικά, καρυκεύματα, βιολογικά προϊόντα, μηχανήματα επεξεργασίας και συσκευασίας φρούτων και λαχανικών είναι μερικά από τα προϊόντα που προβλήθηκαν στον εκθεσιακό χώρο..
Η "Fruit Logistica" επίσης περιλάμβανε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ομιλιών και συζητήσεων. Καθώς ο κλάδος των φρούτων και λαχανικών ανακάμπτει από την πανδημία, νέες προκλήσεις όπως ο πληθωρισμός κόστους, οι ενεργειακές ελλείψεις, ο πόλεμος στην Ουκρανία και η κλιματική αλλαγή αποτελούν σοβαρή απειλή. Το πρόγραμμα συνεδρίων της FRUIT LOGISTICA παρείχε χρήσιμες συμβουλές για τον τρόπο αντιμετώπισης των σημαντικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Η παρουσία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ήταν δυναμική και φέτος, καθώς συμμετείχε με εννέα (9) επιχειρήσεις του τομέα των φρέσκων φρούτων και λαχανικών από την ευρύτερη περιοχή της Περιφέρειας, οι οποίες προέβαλαν τα τοπικά, ποιοτικά, φρέσκα φρούτα και λαχανικά τους, πραγματοποίησαν δεκάδες ποιοτικές B2B επαφές και παρουσίασαν σε εμπορικούς επισκέπτες και αγοραστές τα υψηλής ποιότητας προϊόντα τους, δημιουργώντας προϋποθέσεις για δικτύωση και σύναψη επαγγελματικών συμφωνιών. Παράλληλα έδωσαν το δυναμικό παρόν και την ενεργή παρουσία τους στη μεγάλη αυτή διοργάνωση δείχνοντας το ενδιαφέρον τους για τις δραστηριότητες του κλάδου και την διάθεση τους για αναζήτηση νέων εξωστρεφών επιχειρηματικών ευκαιριών και ενεργειών εξέλιξης.
Ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις άφησε στους επισκέπτες το "Fruit Bar", ένας ειδικά διαμορφωμένος χώρος, τοποθετημένος στο κέντρο του περιπτέρου της Περιφέρειας, η λειτουργία του οποίου αποσκοπούσε στην περαιτέρω προβολή και προώθηση των προϊόντων των εκθετών, μέσα από ένα μενού εδεσμάτων και χυμών. Με βασικά υλικά τα φρέσκα και ποιοτικά προϊόντα από την περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας και πιο συγκεκριμένα το ακτινίδιο, το μήλο και το αχλάδι δημιουργήθηκαν παρασκευές αποτελούμενες από διαφορετικές υφές, γεύσεις και εντάσεις, που τα ανέδειξαν στο μέγιστο. Η παρουσία του «Fruit Bar» αύξησε σε μεγάλο βαθμό την επισκεψιμότητα του περιπτέρου, δημιούργησε ευχάριστο και φιλικό κλίμα, ευνοώντας την ανάπτυξη εποικοδομητικών συζητήσεων και παράλληλα, κέρδισε γευστικά το σύνολο των επισκεπτών.
Σε δηλώσεις του ο Τομεάρχης Καινοτομίας και Εξωστρέφειας Σωτήρης Μπάτος σημείωσε: «Στόχος της σταθερής και διαχρονικής συμμετοχής της Περιφέρειάς μας στην Fruit Logistica για έκτη φορά είναι η προώθηση των ποιοτικών φρέσκων προϊόντων που παράγονται στην Κεντρική Μακεδονία και η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στον συγκεκριμένο κλάδο, διεισδύοντας με τόλμη σε νέες ισχυρότερες αγορές. Πρόκειται για έναν χώρο υψηλών απαιτήσεων, ταχύτατων αλλαγών και συνεχώς αναδυόμενων προκλήσεων, που απαιτεί διαρκή ενημέρωση και επιλογή κατάλληλων πρακτικών αντιμετώπισης. Αποστολή μας δεν είναι μονάχα η εμπορική παρουσίαση των προϊόντων, αλλά και ο εφοδιασμός των τοπικών επαγγελματιών με δυνατότητες δικτύωσης και με τα κατάλληλα εργαλεία marketing, έτσι ώστε οι ίδιοι να γράψουν την ιστορία επιτυχίας που επιθυμούν και ταυτόχρονα να ενισχύσουν την εξωστρέφεια της Περιφέρειάς μας».
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις