Το 55% των καταναλωτών στις ΉΠΑ, όταν πηγαίνουν στο σούπερ μάρκετ αποφασίσουν να αγοράσουν αυγά με βάση την τιμή, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους τον τύπο των αυγών. Κάτι που σημαίνει ότι δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν τη διαφορά τιμής που απαιτείται για να γίνει η μετάβαση από τη συμβατική παραγωγή χωρίς κλωβούς κερδοφόρα, για τους παραγωγούς αυγών και τους λιανικούς πελάτες, σύμφωνα με μελέτη από τα πανεπιστήμια του Κάνσας, του Μίσιγκαν και του Πέρντιου.
Αρκετές αλυσίδες λιανικής στις ΗΠΑ έχουν δεσμευτεί να πωλούν μόνο αυγά από κότες χωρίς κλωβούς, όμως το 56% των καταναλωτών δεν γνωρίζει εάν το σούπερ μάρκετ από το οποίο αγοράζουν έχει συμμετάσχει σε αυτή τη δέσμευση.
Όσον αφορά τους παραγωγούς αυγών, σύμφωνα με την έκθεση προκύπτει ότι οι μεταβάσεις χωρίς κλωβούς είναι εξαιρετικά δαπανηρές, χρειάζονται χρόνια για να εφαρμοστούν και πρέπει να γίνονται σε συνεννόηση με τους λιανικούς πελάτες.
Οι περισσότεροι παραγωγοί αυγών θεωρούν ότι η συμβατική μέθοδος είναι ανώτερη από την παραγωγή χωρίς κλουβιά όσο αφορά το πιο προσιτό προϊόν, την αποδοτικότητά της παραγωγής και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Επίσης, οι παραγωγοί προβλέπουν ότι τα έσοδα από τα συστήματα χωρίς κλωβούς, κατά μέσο όρο θα είναι 8% υψηλότερο από τα συμβατικά συστήματα. Ωστόσο, το κόστος παραγωγής θα είναι τουλάχιστον 8-19% υψηλότερο, επομένως το περιθώριο κέρδους μειώνεται. Ως εκ τούτου, οι παραγωγοί είναι πιο πιθανόν να είναι πρόθυμοι να μεταβούν σε παραγωγή χωρίς κλωβούς όταν τα συμβόλαια λιανικής θα καλύψουν τις αυξήσεις στο κόστος.
Συλλογικά, οι παραγωγοί αυγών πιστεύουν ότι η παραγωγή χωρίς κλωβούς θα αυξηθεί στο 51% της συνολικής παραγωγής μέχρι τον Ιανουάριο του 2026.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις