Σημαντικά ευρήματα που σχετίζονται με τις μεταβολές που έχουν καταγραφεί στην κατανάλωση του καφέ το τελευταίο διάστημα λόγω της ακρίβειας σε βασικά αγαθά, αναδεικνύονται μέσα από τη δεύτερη ενότητα της έρευνας που διενήργησε η Κάπα Research για λογαριασμό της Ελληνικής Ένωσης Καφέ.
Μεταξύ άλλων, καταρρίπτεται ο... μύθος ότι ο Ελληνας «ό,τι και να γίνει, δεν κόβει τον καφέ του», κάτι που έχει κάνει ήδη το 54% των καταναλωτών!
Σε ό,τι αφορά την διαμόρφωση των τιμών στον καφέ, όσοι καταναλώνουν καφέ (σ.σ. το 95% των ερωτηθέντων) εκτιμούν ότι η τιμή του το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί.
Το συνολικό ποσοστό εκείνων που απαντούν ότι η τιμή έχει αυξηθεί είναι 93% και καταμερίζεται σε ποσοστό 75% εκείνων που απαντούν ότι μετά βεβαιότητας έχει αυξηθεί και στο 18% εκείνων που απαντούν ότι μάλλον έχει αυξηθεί.
Ένας στους δύο έχει περιορίσει της εξόδους
Ως προς την επίδραση των ανατιμήσεων στην έξοδο για καφέ, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές καφέ (54%) απαντούν ότι έχουν περιορίσει τις εξόδους τους εξαιτίας του γενικότερου κλίματος ανατιμήσεων στην αγορά, ενώ το 45% από αυτούς αναφέρει ότι δεν έχει περιορίσει τις εξόδους παρά το γενικότερο κλίμα αυξήσεων.
«Όχι» στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στον καφέ λένε 8 στους 10
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η τοποθέτηση των ερωτηθέντων αναφορικά με το εάν θα έπρεπε να υπάρχει ειδικός φόρος κατανάλωσης στον καφέ. Το 80% απαντά ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχει ο ειδικός φόρος, με το 66% από αυτούς να τοποθετούνται λέγοντας «σίγουρα όχι» και το 14% αναφέρει ότι «μάλλον όχι», καθώς θεωρούν ότι το συγκεκριμένο μέτρο επιβαρύνει την τιμή του προϊόντος που αποτελεί την καθημερινή τους συνήθεια.
Η ταυτότητα της έρευνας
Η ποσοτική έρευνα που διενήργησε η Κάπα Research για την Ελληνική Ένωση Καφέ πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.003 ατόμων στις 13 περιφέρειες της χώρας στο διάστημα 17 έως και 24 Ιανουαρίου. Σε αυτήν συμμετείχαν άνδρες και γυναίκες, ηλικίας 17 ετών και άνω. Η συλλογή των στοιχείων έγινε κατά 61% (611 άτομα) με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων και κατά 39% (392 άτομα) με βάση ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο μέσω του ειδικά διαμορφωμένου online πάνελ της Κάπα Research.
Πηγή: imerisia
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις