Όπως προκύπτει άλλωστε από μελέτη της εταιρείας μετρήσεων NielsenIQ οι καταναλωτές αναμένεται να βρεθούν αντιμέτωποι με ένα νέο κύμα ανατιμήσεων προσεχώς.
Και αυτό γιατί επτά στους 10 προμηθευτές καταναλωτικών προϊόντων - ήτοι ποσοστό 68% - θα προχωρήσουν σε νέο κύκλο αυξήσεων τιμών εντός του 2023, ενώ την ίδια ώρα, τρεις στους 10 προμηθευτές - ήτοι ποσοστό 32% - δεν είναι βέβαιοι αν θα προχωρήσουν σε νέο γύρο ανατιμήσεων.
Σύμφωνα πάντα με τη μελέτη, το 35% των προμηθευτών που έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν σε νέο γύρο ανατιμήσεων μέσα στο 2023, εκτιμούν ότι οι αυξήσεις τιμών θα είναι της τάξης του 5%.
Την ίδια ώρα, το 50% των συμμετεχόντων στη μελέτη «βλέπει» ανατιμήσεις έως και 10%, ενώ ένα 6% των προμηθευτών κάνει λόγο για ανατιμήσεις έως και 20%.
Για συνέχιση των ανατιμήσεων στα τρόφιμα, έστω και με πιο αργό ρυθμό, έκανε λόγο δημόσια και ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας. Αυτή τη στιγμή ο πληθωρισμός στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» είναι στο 14,3%, τριπλάσιος συγκριτικά με τον μέσο πληθωρισμό.
Ποια προϊόντα σέρνουν τον χορό των αυξήσεων
Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά είχαν τον Μάρτιο αύξηση 23,1%, δηλαδή σχεδόν 5 φορές πάνω από τον μέσο πληθωρισμό. Τον Φεβρουάριο η αύξηση που κατέγραφε η ΕΛΣΤΑΤ για τα ίδια προϊόντα ήταν 25,2%, τον Ιανουάριο 25% και τον Δεκέμβριο 25,6%.
Οι τιμές στο ψωμί και στα δημητριακά σημείωσαν αύξηση τον Μάρτιο 15,6%, έναντι αύξησης 16,8% τον Φεβρουάριο, 18,6% τον Ιανουάριο και 18,7% τον Δεκέμβριο του 2022. Τα βρώσιμα λίπη και τα έλαια εμφάνισαν αύξηση τον Μάρτιο κατά 17,5%, έναντι αύξησης 22,9% τον Φεβρουάριο, 23,1% τον Ιανουάριο και 21,7% τον Δεκέμβριο του 2022.
Παράλληλα, οι τιμές των κρεάτων σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 19,8% τον Μάρτιο έναντι αύξησης 20% τον Φεβρουάριο, 19,3% τον Ιανουάριο και 17,8% τον Δεκέμβριο. Με δεδομένο ότι υπάρχει διαφορά φάσης στην τιμολόγηση των τροφίμων -θυμίζουμε ότι οι αυξήσεις καθυστέρησαν να περάσουν στην αγορά συγκριτικά με την αύξηση των τιμών της ενέργειας-, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα χρειαστούν αρκετοί μήνες ακόμη για να δουν οι καταναλωτές τις πρώτες ουσιαστικές μειώσεις τιμών στο καλάθι του σούπερ μάρκετ.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις